[WN] Whizashiningwalla BB staat tegenover Salinero.....!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Whizashiningwalla BB staat tegenover Salinero.....!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:58

niels foei! nu niet overdrijven he :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:59

Nee, ik krijg de neiging. Maar gelukkig is dat maar zelden. Als ik die neiging vaak zou krijgen zou ik naar de huisarts gaan := . Voor geen goud ruil ik de Quarter of reining in :D

Maar, dat betekent niet dat ik andere disciplines mooi om te zien kan vinden.

Ik heb alleen mijn twijfels bij Anky als westernruiters. Thats all.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:41

Het dressuur niveau waar Anky op rijdt is een stuk moeilijker om te rijden dan die cirkels op die ponnies, dus ik denk en hoop dat Anky een heel komt 8-)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:03

Romkabouter schreef:
Het dressuur niveau waar Anky op rijdt is een stuk moeilijker om te rijden dan die cirkels op die ponnies, dus ik denk en hoop dat Anky een heel komt 8-)

suicidale neigingen? :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:09

Cassidy schreef:
Het probleem is wel dat je je moet kwalificeren voor de WEG, of ben ik nu verkeerd geinformeerd? En er mogen maar een beperkt aantal deelnemers uit een land meedoen, toch? Neemt Anky niet de plek in van iemand die er zijn hele leven er keihard voor heeft moeten werken? Voor een discipline die ze "erbij doet"?

Nou wat doet zij dan der hele leven?
Of heb ik dat dan gedroomd?

Volgens mij is zij ook haar hele leven al bezig in de paarden en niet onverdienstelijk.
Zij heeft zich zelf al enorm bewezen.
Dan wel in een andere tak.

Ik neem aan dat als naar de spelen mag, dat ze het dan niet zal zien als een disipline die ze erbij doet.
Als Anky ergens voor gaat zal ze zeker haar best doen.

Ik ben helemaal geen Anky fan ofzo.
Maar vind wel dat jullie weinig rekening houden met het feit dat zij zich al bewezen heeft.

Hipenhanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:48

Ik vind het zo'n onzin als mensen mensen Anky gaan afbranden omdat ze zich in het westernrijden verdiept. Anky wil gewoon zo allround mogelijk zijn als het maar kan en ik denk dat we absoluut niet mogen zeiken dat ze dit probeert want dit is alleen maar goed voor de sport!

Altijd dat negatieve gezeur, bah!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 23:56

precies! dit is goed. en of je de details wel of niet goed vind, feit blijft, dit geedft onze sport meer aandacht. en aangezien ze het gelukkig met een goed paard en goede begeleiding doet is de reclame ook nog eens positief.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 00:42

Ik heb Anky zoals zovelen ook zeker 12/14 ?? jaar geledn al western zien rijden. Ik meen toen op fanci continental. Ik heb ook vaak gehoord dat ze prima contact heeft onderhouden met Ricky en als het even kon lessen heeft genomen.
Als je dan zoveel ervaring hebt met paarden kan je hopelijk meer dan alleen rijden. Ze snapt vast snel wat er wordt uitgelegd omdat ze het paardrijden begrijpt, of je nou wel of niet van haar stijl houdt.........
Als je dan zoveel hebt gewonnen in de dresuur, mag je dan eens je hart volgen en doen wat je zelf wilt zonder kritiek?
Oke, ze krijgt kansen, maar wie zou die kansen laten liggen? Alleen omdat zoveel anderen die niet krijgen? Dan zou de hele dressuuwereld ook jaloers moeten zijn, niet op haar rijden, maar wel haar kansen en mogelijkheden etc.........

Ik kijk nog altijd graag naar springen en ook wel dressuur. waarom, het is paardensport en daar hou ik nou eenmaal van.

naooom22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:24

het enige wat ik kan zeggen is... ik ben benieuwd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 01:08

daantjuhhh schreef:
Cassidy schreef:
Het probleem is wel dat je je moet kwalificeren voor de WEG, of ben ik nu verkeerd geinformeerd? En er mogen maar een beperkt aantal deelnemers uit een land meedoen, toch? Neemt Anky niet de plek in van iemand die er zijn hele leven er keihard voor heeft moeten werken? Voor een discipline die ze "erbij doet"?

Nou wat doet zij dan der hele leven?
Of heb ik dat dan gedroomd?

Volgens mij is zij ook haar hele leven al bezig in de paarden en niet onverdienstelijk.
Zij heeft zich zelf al enorm bewezen.
Dan wel in een andere tak.

Ik neem aan dat als naar de spelen mag, dat ze het dan niet zal zien als een disipline die ze erbij doet.
Als Anky ergens voor gaat zal ze zeker haar best doen.

Ik ben helemaal geen Anky fan ofzo.
Maar vind wel dat jullie weinig rekening houden met het feit dat zij zich al bewezen heeft.

Sorry, al die commotie tijd over het feit dat ze zich met PB wel had gekwalificeerd en met Salinero niet: was jij dan van mening geweest dat ze ook met Salinero gewoon had mogen starten "omdat ze zich al bewezen heeft"? Waarom zou Anky dan ook in de dressuur aan allerlei kwalificatiewedstrijden mee moeten doen? Ze heeft toch Olympisch goud gehaald, zich toch al bewezen?

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:19

Ik neem aan dat mocht Anky mee willen doen aan de WEG, ze zich denk ik net zo moeten kwalificeren als de rest en zal ze de komende 12 maanden de nodige wedstrijden moeten gaan rijden om in het A of B kader te komen. Ze heeft het geluk dat de deelnemers bij voorkeur uit het A of B kader moet komen maar dat dat niet perse hoeft. Voor in het A en B kader moet je 4 x een score van resp. 71 en 72 moet halen. Ik zou het niet netjes vinden als aan iemand die zich in het A of B kader gekwalificeerd heeft voorbij gegaan wordt en Anky voorrang zou krijgen (of ze moet natuurijk in een van de kaders komen).

Voor o.a. de WEG zijn er andere regels:
KNHS schreef:
Voor de World Equestrian Games in Kentucky 2010 (WEG 2010) stelt de FEI als eis (onder voorbehoud) dat deelnemers in de periode 1 januari 2009 tot aan de nominatieve inschrijving (medio 2010) minimaal drie CRI's hebben gereden waarvan twee met een minimale score van 68 of hoger per gereden CRI.

Ik vind eerlijk gezegt de score van 68 belachelijk laag voor zo'n wedstrijd maar goed dan weet je gelijk dat je met dat nivo er geen schijn van kans maakt tussen al die reining kanonnen.

Ik persoonlijk zou het eeuwig sonde vinden als ze wellicht minder scoord in de dressuur omdat ze er reining in de zelfde week tussendoor bij wil doen. Of ze dit doel heeft met Whizashiningwalla zou natuurlijk kunnen, ik denk dat Hildas Smart Chic een heel goed paard is, maar misschien is ze net 'te veel' paard voor Anky geweest om mee te beginnen want zet lijkt me geen makkelijk paard om te rijden als ik Anky's interviews zo lees.

Maar als ze zich normaal kwalificeerd, vind ik het een geweldige prestatie en wens ik haar alle succes toe.

@Daantjuhhh: Anky heeft zich zeer zeker bewezen... in de dressuur! In de reining heeft ze nog een hele weg te gaan. Zoals ze zelf zegt in een interview in America's Horse over verschillen tussen dressuur en reining: "And I think reining is more difficult as well. It's more simple, exercise wise, but because you're supposed to do less and keep more open, it's more complicated".
Ik denk zeker dat ze er ver in kan komen als ze er voldoende tijd en energie in kan steken, maar dat wil niet zeggen dat ze voorrang moet krijgen op andere westernruiters die al lang stabiel presteren op een goed nivo.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:11

Ik denk ook dat ze veel moet leren. Mijn vader zei namelijk altijd; paardrijden leer je nooit......maar ze begrijpt het iig goed en kan dingen door haar ervaring misschien goed zien en aanvoelen. Daarnaast doet ze het natuurlijk wel al langer dan nu net eventjes. Ze pakt het alleen serieuzer op. En ook hier is het zo dat mensen met geld en mogelijkheden met een goed paard en goede training snel ergens kunnen komen. waar iemand anders die minstens zo goed zou kunnen rijden, dat nooit zonder middelen gaat bereiken........

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:56

superpony schreef:
Daarnaast doet ze het natuurlijk wel al langer dan nu net eventjes. Ze pakt het alleen serieuzer op.

Eh..gevaarlijke uitspraak. Serieuzer dan wie of dan wat?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:58

Volgens mij wordt bedoeld, dat ze het nu serieuzer aanpakt dan een hele tijd geleden...?

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:03

Ik maak me er niet druk over, maar zou het stiekum wel willen zien hoever ze komt als ze zich plaatst ;)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:09

Niels schreef:
Wat zonde van zo'n goed paard!

Jeetje Niels, wat ben jij VRESELIJK negatief tegenover alles wat Engels is :n Ik lees meer post van jou waar western engels meet en in alle gevallen uiterst negatief... (op een enkele uitzondering daar gelaten) Zonde, want van daaruit komen de meeste westernruiters wel aanwaaien (including myself)... Mag ik vragen wat je zo tegen engelse ruiters hebt?

En daarnaast, ik ben niet degene die te spreken is over de trainingmethoden van Van Grunsven, breek me de bek niet open... Maar ik denk dat het niet echt logisch is op haar op een westernbeleerde haf, of een derderangs fokproduct van een hobbyfokker te zetten, zo zit de wereld nu eenmaal niet in elkaar...

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:20

He, ik heb dit topic eerder gemist. En we hadden het er in ons HK topic nog over dat het gerucht ging dat ze gestopt was met reining..alles behalve waar dus. Leuk. Ben ook niet wild van Anky en haar trainingsmethodes maar vindt dit wel hele leuke en goede promotie.

Ik sta met mijn paard op een reiningstal, maar rij (nog ) engels. Ik heb een tijdje terug ook een paar weken western gereden (toen ik in between paarden was). Hetgeen ik bij mijn westernlessen heb geleerd, helpt mij verder bij mijn eigen rijden...

Tjonge Niels, nu leer ik je ook even beter kennen dan in het andere topic......

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:04

Toekie schreef:
Volgens mij wordt bedoeld, dat ze het nu serieuzer aanpakt dan een hele tijd geleden...?

yep.

mirandavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:04

Ik weet niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden.
Ik vind het wel leuk dat de western een beetje onder de aandacht word gebracht. maar een beetje jammer op zo'n manier!! Ze krijgt kant en klaar super paarden onder haar kont, en zegt dan, 'ach het is maar een hobby van me". Alsof je western rijden wel even doet!!! Ik vind het pas knap als ze een groen paard op zulk hoog niveau kan rijden, dan kan ze pas western rijden!!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:07

mirandavb schreef:
Ze krijgt kant en klaar super paarden onder haar kont, en zegt dan, 'ach het is maar een hobby van me". Alsof je western rijden wel even doet!!!

Net alsof het met jongeren die je hier op bokt voorbij ziet komen zoveel anders is :+
Pappie en mammie kopen even een dure QPA en kindlief is een talent, jawel :j

Dat is nu eenmaal de paardensport...

mirandavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:09

Romkabouter schreef:

Rondjes??? Op ponnies????? Ik nodig je uit, om een keer te komen "rondjes rijden" op mijn reiner!!!

mirandavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:10

Wendy schreef:
mirandavb schreef:
Ze krijgt kant en klaar super paarden onder haar kont, en zegt dan, 'ach het is maar een hobby van me". Alsof je western rijden wel even doet!!!

Net alsof het met jongeren die je hier op bokt voorbij ziet komen zoveel anders is :+
Pappie en mammie kopen even een dure QPA en kindlief is een talent, jawel :j

Dat is nu eenmaal de paardensport...

Haha!!! Ja daar heb je gelijk in!!!
Ben blij dat ik alles zelf gedaan heb!! Dan mag je trots zijn!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:11

Hoeft niet hoor Miranda, heb ik zelf wel 1 van ;)
Bovendien ben ik niet zo van de appies ;) (no offence)
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 31-07-09 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:11

mirandavb schreef:
Romkabouter schreef:

Rondjes??? Op ponnies????? Ik nodig je uit, om een keer te komen "rondjes rijden" op mijn reiner!!!

Romkabouter kan ook wel van die rondjes rijden ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:12

mirandavb schreef:
Haha!!! Ja daar heb je gelijk in!!!
Ben blij dat ik alles zelf gedaan heb!! Dan mag je trots zijn!!!

Ik heb ook altijd alles zelf moeten doen (en paarden/ponies klaargemaakt voor de verkoop) en ach... ik weet niet of dat meer of minder is dan wat een ander doet.

Het beste uit een paard halen op wedstrijd/show is ook een talent :j
En dat is een talent dat ik in ieder geval niet bezit, maar wat Anky zeer zeker wel heeft.