[WN] Dagje eifelgoldranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essiedepessie

Re: Dagje eifelgoldranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:38

Paarden bij EG ranch zijn ook niet goedkoop, dus als ik daar een paard ging kopen dan wilde ik wel even zien hoe de vork in de steel zat....

En hoe hij reageert op harder werken, en meer vragen...

Je koopt geen brood.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:53

Nou sorry, ik zou dat niet willen zien.. maar goed dat ben ik.

Gelukkig heb ik mijn paardje bij een Ranch vandaan. Waar ze hun paarden niet zo rijden. en zeker niet als ze een paard willen verkopen.
Ook een Non pro

Maar goed, de zogenaamde "harde kern" hier, vind het allemaal niet erg

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:55

Hoe ze rijden kun je daarna zelf aanpassen, ik rijd ook niet zo...

Maar ik zou wel willen zien hoe die op hard werken en meer vragen reageert. dus tja.. ik begrijp het wel.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:57

je hebt hard werken en hard werken.

Ik werk ook hard met mijn paardje maar niet op die manier.

En als je je paard wil verkopen zou ik het niet op die manier laten zien

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:13

Je kan best heel goed voor je paarden zorgen, kwa land, voer en verzorging. En ik geloof ook wel dat ze heel zorgvuldig met hun paarden omgaan. Maar dat praat de manier van het rijd niet goed. Vind dat totaal verschillend iets.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:16

'praat niet goed' ?
jullie doen alsof hier een filmpje staat van iemand die zijn paard volledig mishandeld.
ik heb de dierenbescherming nog niet naar de EGR zien rijden om haar op te pakken.....

komop, het mag best je stijl niet zijn dat is prima maar laten we het niet gaan overdrijven....

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:27

Pienb, jij bent alleen maar bezig met doordrijven zeg..bah

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:08

Allereerst, mooie paarden, mooie omgeving, en ik kan me voorstellen dat je onder de indruk bent van die bepaalde dag.
Ik kan me ook inbeelden dat als je een paard verkoopt, je hem extra probeert te laten showen, alles goed, maar ik moet me helaas aansluiten bij de rest, dat ik deze foto's en het filmpje overdone vind. Je verwacht toch ook niet van een kleuter dat hij een marathon gaat lopen? Je kan evengoed je jonge paarden op een rustige, respectvolle manier showen zonder ze op de borst te moeten trekken om een spectaculaire stop te tonen...

shanna_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 17:59

ik heb gevraagd om hier een slotje op te zetten

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:15

Geeft Cira trouwens les ?

xxiloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:30

ik ga me niet in deze discussie mengen ik wil alleen ffies zeggen dat ik het een mooi paardje vind en gefeliciteerd me de koop ervan :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:51

trudy: nee, ze is non-pro dus geeft geen les

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:06

Pienb schreef:
cira is nonpro dus niks trainer.

daarbij, oordeel niet over iets wat je geen kennis van hebt...
die shanks en 2 handig discussie...... het beest is 3, het 1 handig rijden zal dus nog niet helemaal geleerd zijn.

maar laat maar, je hebt sportmensen die dit snappen en waarschijnlijk ook zo doen (ja dan heb ik het weer over de top..... koop een willekeurige trainingsvideo van een toppresterende reining trainer en je ziet hetzelfde, fappani, fonck, sappergia....)

dus oordeel pas als je weet wat ze waarom doet aub.

nogmaals, deze discussie hoort hier niet

Mee eens!

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:36

Mensen wat zijn we weer lekker kortzichtig bezig, om af te gaan op een paar foto's, en een videotje van iemand die gezellig een dagje uit is geweest om naar paardjes te kijken.
Uit betrouwbare bronnen weet ik dat ze op de eifel gold ranch best gastvrij zijn,.. nu stel ik dan ook voor dat al jullie azijn zeikers daar eens een dagje langs gaan om te kijken hoe het daar daadwerkelijk aan toe gaat.
Want laten we wel wezen,.. niks is zo makkelijk om aan de zijlijn te staan en je gal te spugen over mensen die je toch nooit in het echt tegen zal komen. Mocht je dan nog dingen tegen komen die je niet aan staan kan je in discussie gaan met de persoon zelf,.. in plaats van lekker achter je monitor alles af te kraken wat voor je neus voorbij komt op Bokt, en wie weet misschien leer je er nog wel wat van,...........
Voor iedereen die zich aangesproken voelt,.............. ja dit geldt ook voor jou

met vriendelijke groet

Liane
en nee mijn paard komt niet bij Cira vandaan en nee ik werk er ook niet

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:40

mee eens!

en even voor de duidelijkheid: ook ik kom niet van de EGR en heb er geen paard gekocht. ik ken cira niet eens persoonlijk maar heb haar vaker zien rijden en weet hoe ze traint.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:48

waarom zou ik naar een plek gaan waar dingen gebeuren waarvan ik op voorhand al weet dat ik ze niet graag zie?

fijn dat de paarden goed verzorgd worden en ze een mooi terrein hebben
maar het doet niets af aan het feit dat ze 2 jarige paarden al inrijden die in mijn ogen daar fysiek en mentaal nog lang niet aan toe zijn
en de fanatieke reiningonderdelen met een 3jarige hoef ik al helemaal niet te zien

juist van iemand die het zo goed voor elkaar heeft voor de paarden, zou ik verwachten dat ze de minder getalenteerde paarden waarvan ze toch weten dat die niet de hoge sport in gaan een jaartje langer laten lopen
dat zou ze sieren!

enne, ik draai al heel wat jaartjes mee dus mij hoef je echt niks wijs te maken

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:17

niet om te kijken maar om de discussie aan te gaan,.......... want volgens mij zit Cira nog steeds niet op Bokt en over haar heeft iedereen het hier
beetje makkelijk toch.........om het alleen hier te doen

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:20

precies.
erg makkelijk een succesvolle non-pro hier af te branden.....
doe het of face to face naar haar of laat het....
nogmaals, zij heeft dit niet zelf geplaatst en dus niet gekozen voor deze discussie. TS heeft dit volgens mij met de juiste bedoelingen geplaatst echter loopt het totaal anders en dat is niet fair tegenover cira (of ieder ander in deze situatie).

dus... waar blijft dat slotje?

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:37

en ik sluit mij hier helemaal bij aan !!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:41

Ik denk niet dat er een slotje opkomt.
Er wordt niemand afgebrand, er wordt alleen een trainingsmethode ter discussie gesteld.
Dat is waar een forum voor bedoeld is (digitale publieks discussie) om met elkaar van gedachten te wisselen.
Soms kunnen deze lijnrecht tegenover elkaar staan en dat is een ieders recht.
Daarmee kun je niet een ander verwijten dat hij/zij een andere mening heeft, dan moet je hier niet lezen/schrijven/verblijven....

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:45

Daar ben ik het mee eens! De methode wordt ter dicussie gesteld niet de trainster. Er zijn er nml veel meer die zo trainen. Natuurlijk heeft Cira veel succes dat is de discussie niet. Een 3 jarige op shanks die zo te diep getrokken wordt, daar ging het volgens mij om.
Ook niet of het een leuk paard is of niet. Dat is het zeker wel.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:00

wat jullie zeggen zou voor mij kloppen als de persoon op de film (cira in deze) dit zelf had geplaatst.
maar dat is niet zo!
daarbij is ze geen pro wat ook een verschil maakt imo. (als pro kun je erop rekenen kritiek te krijgen het is immers je werk).

dat is de reden waarom ik vind dat dit gesloten moet worden, Cira heeft dit niet zelf geplaatst en hier dus niet voor gekozen, ik vind niet dat je zomaar een filmpje van een amateur hier moet kunnen plaatsne en vervolgens daarover op een zeer negatieve manier discusseren.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:04

Misschien heeft de TS wel toestemming gevraagd om het te mogen plaatsen??
Ik heb zelf ook toestemming gevraagd aan degene die nu Steamy rijdt of ik zijn foto's mag plaatsen op het forum.
Ik zou dat zowieso niet zomaar doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:08

Moderatoropmerking:
Zolang de reacties in dit topic volgens de Boktregels geplaatst blijven worden, zijn deze geen reden tot sluiten. Wanneer iemand een topic opent op Bokt, geeft diegene daarmee aan te weten (en in te stemmen met) het feit dat er op dat topic reacties kunnen komen. Die kunnen positief, maar ook negatief zijn. Ik sluit dit topic dus niet.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:39

dat klopt maar de persoon die ter discussie staat heeft dit niet zelf geplaatst!!!
dit kan toch niet zomaar? is er niet zoals als privacy, portretrecht ed? daar hebben jullie toch ook in rol in?
dus ik kan hier filmpjes van alles en iedereen plaatsen zonder hun medeweten en daar mag de rest dan lekker over gaan vertellen wat ze wel niet allemaal niet vinden kunnen en mishandeling vinden?
als ik een filmpje van mezelf plaats prima, maar zij heeft dit niet zelf gedaan!