[WN] Jurysport en pleasure gangen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:52

tijdens mijn ringsteward/scribe (op aqha shows in belgie en Duitsland) jobjes hoorde ik menig jury zeggen :"I had to go for steady eddy".
m.a.w. het paard wat het meest broke is wint in vele gevalen omdat die zijn werk vrij zelfstandig kan doen zonder te versnellen/vertragen, van frame veranderen, etc.
dat hele gedoe met headset vind ik sowieso onzin omdat "op de voorhand vallen" of "zwaar over de schouderlopen" daar niet direct aan gerelateerd zijn. ik ken paarden die met hun neus 40 cm van de grond lopen en toch stuwing van achteren uit hebben, licht op de voorhand zijn en zelfdragend bewegen in de correcte kadans van de gevraagde gang terwijl ik er andere ken die met hun neus op schofthoogte nog niet van-achter-naar-voren of "zelfdragend" kunnen bewegen.

Vera

Re: Jurysport en pleasure gangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:02

Fijn, weer een serieus antwoord :)

Maar wat jij zegt is natuurlijk waar we allemaal naar toe moeten werken dus zo'n jury uitspraak vind ik meer dan rechtvaardig.
De uitspraak in de 1e post niet.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:32

Het verschil tussen het antwoord van Dofuzz en die in de eerste post is dat*I had to go for steady eddy*.
dus niet wil zeggen dat je je aan het regelboek moet houden.Want te laag en constant wint boven perfecte hals/hoofd houding en niet constant.
Terwijl jij zegt dat men afwijkt van het regelboek en dat dat dus niet goed is.
Je moet wel ff beslissen wat je nu wil.