[WN] Waarom zo weinig western in Limburg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Waarom zo weinig western in Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 09:59

He Peter, jij ook op Bokt?

De Trainer in Tegelen is Achim Frits, een duitser die vroeger reining heeft gereden.
De lessen zijn daar vanuit de rijvereniging op maandag- en vrijdagavond.
Voor meer info kan ook per :PB

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:45

naam zegt me niks... wie wat waar heeft hij geshowt?

PeterTegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:56

Hoofdzakelijk in Duitsland bij de WRR maar is nu al een aantal jaren gestopt.
Zeer vakkundig heel veel van geleerd.
Ben in 2 jaar tijd met stappen vooruit gegaan en rij 21 Juni in Issum de eerste keer Western HorsemanShip LK4.
Dit met een KWPN van 15 jaar.
Zie ook: http://cowboys.webklik.nl en www.heideruiters-tegelen.com

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:48

aha. sorry, ken de WRR ben ik niet heel erg van onder de indruk.
maar maakt niet uit, iedereen zijn/haar ding.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 14:57

Zoals ik bij evenementen ook al vermelde:

De WRR is dacht ik toch ook gewoon echt leuk voor de recreatieruiters?
En dan hebben ze wel hogere klasses maar zoals ik het altijd vernomen heb is het eigenlijk een soort freizeittreffen met een hele leuke sfeer en ontzettend leuk voor de hobbyruiter.

Ik heb mijn paarden enige tijd in DL gestald gehad en zo vertelde ze het mij altijd.

PeterTegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:07

WRR zit op een hoger niveau als de EWU qua wedstrijden en kwaliteit.
Is geen freizeitverein.
Tot nu toe alleen maar goed georganiseerde wedstrijden gezien.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:25

Ik doelde er eigenlijk ook neit op dat ze niet georganiseerd zijn en ik denk ook niet dat Pienb dat bedoeld.

De EWU ben ik niet bekend mee, maar ik weet dan ook niet heel veel van de verschillende verenigingen af, toevallig dat de WRR vrij bekend is en zeker bij de recreatieruiters die ook op leuk niveau mee willen doen.
Ik noemde het dan ook niet een freizeitverein maar het is wel
bekend(ook hier op Bokt) dat het een een vereniging is die hele leuke en gezellige wedstrijddagen organiseerd waar veel recreatieve ruiters op af komen.
Maar daar is toch niks mis mee, met zo'n naamsbekendheid?

Verder denk ik dat het ook smaak vershil is, wat je wel en niet leuker/beter vind, maar vergis je niet in de kennis bepaalde mensen hier.
Geloof dat het ook weinig uitmaakt, zolang je maar lol en plezier hebt en er wat van opsteekt!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:50

Mee eens loes.
Ik heb in een heeeeel pril begin wel eens wrr gestart (voor we overgingen naar aqha).
Sfeer en organisatie is inderdaad heel goed maar het niveau is niet te vergelijker met aqha/nrha/nsba en zelfs ewu.
Maar volgens mij willen ze dat ook niet, ze hebben daar meer de fun erin ook fun onderdelen oals de ' dollar race' (geloof ik, zonder zadel, dollarbiljet onder je kont en wie overblijft met biljet wint) en eierrace en dat soort spellen.

Maar, het gaat om plezier! En als jij goed met hem klikt en veel van hem kan leren is dat alleen maar mooi.
Maar voor mij is hij geen optie.

PeterTegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:04

Ik ben ook op diverse EWU toernooien geweest kijken en vind juist de kwaliteit bij de WRR hoger.
Mbt onze trainer misschien ter toevoeging o.a. WRR gestart. Hij is ook o.a. gestart bij de de duitse quater horse associaton en heeft clinics gevolgd bij vele bekende westerntrainers in duitsland. Ikzelf heb al met diverse trainers te maken gehad, maar dit is de beste die ik tot nu toe gehad heb.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:29

daarom vroeg ik het. je zegt hij showt een tijdje niet meer, ik ook en daarvoor ook vooral duitsland aqha. maar ik ken m niet. kan hem helaas op internet ook niet terug vinden.
weet je welke jaren hij heeft geshowt/welke titels/welke paarden/of bij welke stal? misschien zegt het me dan meer...