Helchteren 29 maart, wie start er?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuSEQ

Re: Helchteren 29 maart, wie start er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:56

Ach, ik moet ergens beginnen... Hopelijk draai ik binnen een paar jaar mijn hand niet meer om voor 20km min of meer.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 07:52

Groeit vanzelf, denk ik wel :j
Merk het nu bij mezelf ook.
Vorig jaar vond ik 30 ook veel, maar nu vind ik het minder lijken :?
Ook om te trainen. Soort gevoel.

Ik heb afgelopen zondag mijn generale gereden, 25 km. Was best warm en had hartslagmeter om gedaan en hoewel er behoorlijk gepuft werd (uit de wind, vol in de zon), bleef hartslag heel mooi laag! Wel veel zweten, maar dat is goed.
Ik heb 10 km/pu gereden. Hartslag daalde iedere keer snel. Tevreden :)

Nu hopen op goed weer volgende week zondag. Dit weekend mijn inpaklijst maken en dan komt het héél dichtbij :=

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 08:26

Het hangt ook veel van uw paard af. Als je 20km altijd maar benen moet geven is een pak vermoeiender dan een paard dat goed vooruitstaat. Ik ga niet naar Villers Poterie maar misschien kom ik dan wel langs in Schilde.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 08:44

Dat is ook zo. Ik heb een erg looplustig paard en dan voelt het als vanzelf :)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:10

Nicole85 schreef:

Ja, klopt. :j Toen ik begon vond ik 30 km al heel wat, en de mensen die daarna voor nog een rondje vertrokken verklaarde ik voor gek. :D Een paar jaar later rij je dan zelf opeens 75 km.
Ik denk ook dat niemand ooit aan endurance is begonnen met het doel om een 160-er te rijden. :D Gewoon lekker rijden, en met de tijd kom je verder en je doelen ook. :)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 09:47

Wat ik zelf ook merkte bij mijn paard: die is nu 7. Maar toen ik 2,5 jaar geleden endurance in mijn gedachte kreeg en we langzaamaan begonnen met "trainen" (lees eens buitenrit van 15 km met helft stap en draf).. toen was mijn paard vrij gereserveerd met lopen. Je merkte dat hij aftastte hoe "ver" we gingen en wat ik van hem verwachtte. Na verloop van tijd had hij die "zorgen" over afstand niet en vertrouwde hij op me dat ik hem niet uitput als het ware en nu vlamt hij vanaf het begin van de rit. Hij is op onbekend terrein in het begin nog wat gereserveerd, maar na een km of 5 is dat weg. Als ik hem de gelegenheid geeft tot acclamatiseren en vertrouwen geef, dan komt dat goed.

Mijn eerste wedstrijd was 30 km hier verderop (Stekene) en dan een 20-er. Jaar erop heb ik tweemaal een 30-er gereden (Helchteren en Lichtaart). En Helchteren wordt onze vierde wedstrijd.

Nu zou ik een 40-er wel zien zitten voor dit jaar. Terwijl ik daar 2 jaar geleden nog niet aan moest denken. Toen had ik zoiets van: laat me altijd maar die 30 rijden :+

Alles met de tijd dus :j

Mensen, allemaal heel veel succes met de laatste voorbereidingen!
Bij Des (mijn paard) is afgelopen weekend het bloed nog eens gecheckt en helemaal goedgekeurd door mijn DA W. de Vos (Londerzeel) en vandaag komt de hoefsmid voor nieuwe schoenen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:32

ik vrees da'k helchteren aan me voorbij moet laten gaan... casandra heeft een hoefzweer die open gebarsten is en loopt ongelooflijk mank op keitjes en ongelijke ondergrond :(

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:16

Nicole85 schreef:
Merk het nu bij mezelf ook.
Vorig jaar vond ik 30 ook veel, maar nu vind ik het minder lijken :?
Ook om te trainen. Soort gevoel.

Ik heb afgelopen zondag mijn generale gereden, 25 km. Was best warm en had hartslagmeter om gedaan en hoewel er behoorlijk gepuft werd (uit de wind, vol in de zon), bleef hartslag heel mooi laag! Wel veel zweten, maar dat is goed.
Ik heb 10 km/pu gereden. Hartslag daalde iedere keer snel. Tevreden :)

Nu hopen op goed weer volgende week zondag. Dit weekend mijn inpaklijst maken en dan komt het héél dichtbij :=

Ja dat gevoel komt vanzelf. Vorige week was ik met Martine in Kaulille en dat was 25 km. Toen we terug waren hadden we echt zoiets van: huh nu al 25 km gereden?????
Nu is het normaal voor mij dat ik elk weekend tussen de 20 en 25 km rij. In de winter ligt het rond de 15-20 km en in de zomer tussen de 25-35 km.
Ik verwacht dit jaar een keer de 60 km te doen bij de VET2000. Dit omdat ik nog geen A-brevet heb en niet bij de VLP naar de 30 laat staan 40 km mag.
De 20 verwacht ik dus helemaal geen problemen mee. Vandaag staat er weer eens stevige rit gepland op het militair domein. Ben benieuwd!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:51

het komt al aardig dichtbij !! Ik zie het nog altijd zitten om te komen groomen hoor, jullie hopelijk ook? :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:08

Sin schreef:
het komt al aardig dichtbij !! Ik zie het nog altijd zitten om te komen groomen hoor, jullie hopelijk ook? :)

Ik heb je een pb-tje gestuurd. Ik ben er om 10:00 uur ;)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 15:42

Yep, zondag is het zover.
Gister eerste dingen ingepakt in trailer.
Ik ben een muts, denk altijd dat ik een hoop vergeet :o Dus begin op tijd ;)

Dinsdag paard nog even 25 minuutjes rondgeslingerd. Gister helaas door slecht weer niks gedaan, behalve 3 kwartier aan de hand gestapt. En straks wil ik nog even in de bak rijden, half uurtje. (paard staat wel hele dagen op wei)

Routebeschrijving ligt ook klaar. Ga toch maar over België (Antwerpen) rijden, wilde eigenlijk voor comfort over NL rijden. Maar scheelt 70 km :wow:

We vertrekken om 7:15u-7:30u... en dat met de zomertijd.. dus het is eigenlijk 6:15u-6:30u :Z :Z

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:02

Nicole85 schreef:
Routebeschrijving ligt ook klaar. Ga toch maar over België (Antwerpen) rijden, wilde eigenlijk voor comfort over NL rijden. Maar scheelt 70 km :wow:

We vertrekken om 7:15u-7:30u... en dat met de zomertijd.. dus het is eigenlijk 6:15u-6:30u :Z :Z

Héérlijk de wegen in Nederland :P Ik zit er soms aan te denken om daar endurance te gaan rijden. Dan kom ik mijn ex tegen, dus ik heb zoiets...........NEEEEEEEEEE :n laat maar........

Oh ja, de zomertijd................weer minder slapen! Maaruh, ik heb lekker vakantie :P

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:04

sin ik vrees dat het alleen linda en mss martine? zal worden... Ik met verstek laten gaan voor mijn paard ivm een hoefzweer die eerst moet genezen. Maarrrrrr ik kom wel zeker en vast kijken!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:53

willeke_nijs schreef:
sin ik vrees dat het alleen linda en mss martine? zal worden... Ik met verstek laten gaan voor mijn paard ivm een hoefzweer die eerst moet genezen. Maarrrrrr ik kom wel zeker en vast kijken!

Wat vervelend dat je paardje een hoefzweer heeft en je niet naar de wedstrijd kan gaan...hopelijk is ze snel beter zodat je de volgende kan meedoen!

Aan iedereen die gaat: veel plezier en succes!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:58

willeke_nijs schreef:

Ai dat is jammer voor jou en je paard. Maar als je komt kijken dan zie ik je misschien nog he.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:19

Sin schreef:
willeke_nijs schreef:

Ai dat is jammer voor jou en je paard. Maar als je komt kijken dan zie ik je misschien nog he.

Voor zover ik weet komt Willeke wel kijken ;)
Sorry dames, mijn messenger doet het nog altijd niet. Sinds woensdag........ :( Windows heeft wat updates gedaan en ik krijg het niet meer gedaan :n
Gisteren een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange dag gehad (was pas om 12 thuis) en deze morgen was er 1 al om half 7 wakker ;( Ik heb een slecht humeur, zeker als ik zo naar buiten kijk!
Zie jullie morgen om 10 uur!

Groetjessss

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:27

Ik kom morgen sowieso. Maar pas tegen de middag. Ik moet voormiddag nog naar de paarden en 'k wil nog naar de fitness (ik moet mijn derde beurt van deze week die vandaag in het water viel nog inhalen). Zal pas rond 12u zijn da'k daar kan zijn.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:35

willeke_nijs schreef:
Ik kom morgen sowieso. Maar pas tegen de middag. Ik moet voormiddag nog naar de paarden en 'k wil nog naar de fitness (ik moet mijn derde beurt van deze week die vandaag in het water viel nog inhalen). Zal pas rond 12u zijn da'k daar kan zijn.

Waarom ga je niet ´s middags fitnessen?
Ik heb net alles klaar gezet. Mn nieuwe stijgbeugels er aan. Nieuwe beugelriemen......hooi, emmer, handschoenen, zweep....alleen mijn nieuwe hoofdstel ontbreekt nog! Dus ik ga maar een andere gebruiken.
Voordraven gaat een echt drama zijn en bij de VLP worden ze dan hééél chagerijnig.
Doe maar voor me duimen dat het morgen goed gaat!
Zoals het er nu naar uit ziet zal ik alleen rijden, gaat een regelrechte drama worden!!! Als je iemand in de boom ziet hangen of een paard zonder ruiter ziet :P Grote kans dat ik het ben of mijn paard.......... Ik hoop echt dat het goed zal gaan, maandagochtend ga ik op vakantie, beetje vervelend Disneyland in het gips }>

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 19:38

Zoezi, welke klasse start jij?
Ook de 30?
Wil best samenrijden, als tempo van paarden gelijk is.

Wil tussen 10:45-11:15u starten.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:43

Nicole85 schreef:
Zoezi, welke klasse start jij?
Ook de 30?
Wil best samenrijden, als tempo van paarden gelijk is.

Wil tussen 10:45-11:15u starten.

Ik zit met het probleem dat manlief de auto nodig heeft in de middag (trekhaak). Ik heb geen andere keuze dan vroeg te gaan rijden morgen. Lief aangeboden ;) Misschien een volgende keer ;)
Cisco is overigens heel makkelijk. Hij is een volger als hij met andere paarden loopt en past zich prima aan. Hij is alleen in het voorjaar zo prikkelbaar en gaat bij een stel geiten al omdraaien of gooit me het weiland in :n Ik doe morgen wel ongevraagd achter iemand aanrijden, hahaha.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:46

Jammer dat je zo vroeg moet Zoezi, ik had anders graag komen groomen.. maar 9u is me toch echt te vroeg.
Hoop dat het lukt zo alleen..

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:28

Sin schreef:
Jammer dat je zo vroeg moet Zoezi, ik had anders graag komen groomen.. maar 9u is me toch echt te vroeg.

Ik ga er toch pas om 10:00 uur zijn. 9 uur is me echt veel te vroeg!!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:02

Zoezi schreef:
Sin schreef:

Ik ga er toch pas om 10:00 uur zijn. 9 uur is me echt veel te vroeg!!

Ah, echt? Dan probeer ik er te geraken!
9u is idd te vroeg.. 10 u is te doen :)