[WN] hoe vind je een westernbijrijdster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:54

TurdusMerula schreef:
Misschien kun je ook een fijne dressuurruiter vinden die bereid is om om te scholen. :)
Ik denk dat als je die eis neemt en dus iets lager inzet, je gemakkelijker aan een bijrijder komt...

Inderdaad, ik ben ook omgeschoold :D, en heb er sinds een paar weken een geweldige westernbeleerde bijrijdmerrie bij :D

SandravdB

Re: hoe vind je een westernbijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 17:45

Ik heb mijn bijrijdster gezegd dat het zo niet opschiet en toen kreeg ik grote mond dus kon ze meteen vertrekken, hoorde dat ze andere paarden zomaar hooi gaf en zooi niet opruimde, ik ga zelf dit weekend weg maar er is een meisje dat op zaterdag op stal helpt en die al westernlessen gehad heeft en die gaat morgen samen met de staleigenaar mijn merrie proberen want die zocht ook nog verzorgpaard, dus heb hier meer vertrouwen in en zij wil wel gaan lessen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:15

als je even terugleest, er zit in dit topic een bijrijder om een paard verlegen in de buurt van veghel..... is dat niks voor je?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:24

Mag ik hier ook even komen posten... als iemand nog een leuke bijrijd(st)er weet die een leuk western bijrijdpaard zoekt in Aalsmeer, dan mag deze nl gerust naar mij toe worden gestuurd... :D Ik heb al een heel lief bokstertje dat af en toe komt rijden, maar Eclipse wil best wat meer actief zijn (zelf ben ik sinds het ongeluk van mijn merrie Escala helemaal gestopt met rijden en heb ik een hele grote drempel opgebouwd waardoor ik eigenlijk niet meer durf... behoorlijk zonde met zo'n lief, braaf, geweldig paard, maar ja... ik geniet ook vanaf de grond gelukkig heel veel van mijn ventje :D )

esther27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:01

Als iemand nog een bijrijdster in de buurt van Zwolle zoekt....ik wil graag bijrijdster zijn. Ben niet bang aangelegd en heb ruime ervaring...

westerninfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:52

Dat is nou jammer want ik ben afgelopen zomer opzoek geweest naar een bijrijder voor mijn jonge quarter. Advertentie gezet maar alleen reactie gehad van niet westernruiters. Uiteindelijk een engelse ruiter geprobereerd alleen dit was geen succes. Daarnaast wilde ik ook graag een kleine bijdrage in de kosten en daar is inderdaad weinig animo voor. Paard heb ik uiteindelijk verkocht |( |(.
Zwolle is erg dun gezaaid met westernruiters....

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:38

Of zwolle heeft niet veel paardenmensen, ik kon ook niemand vinden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:46

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:04

Ik snap dat van die bijdrage wel maar uiteindelijk is het gewoon vraag en aanbod. Als je een bijrijder nodig hebt maar die zijn dunbezaaid. Tja, dan zal je die bijdrage toch moeten laten zitten denk ik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:22

maar feit blijft dat 3 x per week op manege rijden niet te vergelijken is met privé paard en alle faciliteiten die ze erbij krijgen, dan is die bijdrage in verhouding maar peanuts.

maar goed, dat is en blijft een eeuwige discussie, bij ons op stal zijn meerdere (betalende) bijrijders en je hoort niemand zeuren, ze hebben allemaal de vrije beschikking over tijd/paard/spullen/lessen etc en zijn graag bereid daarvoor te betalen. Ik hoef geen bijrijder voor de centen of voor het werk maar voor mijn paard zodat ze zich minder verveelt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:23

dit bedoel ik nou, kan iemand mij het verschil uitleggen tussen lease en bijrijden tegen vergoeding? [TAO] Hoe duur lease?
ik snap er helemaal niks meer van....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:16

Is geen verschil toch?? Klinkt alleen wat zakelijker...
Denk wel dat het een ander type rijder zou kunnen trekken, met wat meer eisen (westrijden kunnen rijden, goede voorzieningen, wil geen stal mesten etc), maar ja dat hoeft natuurlijk helemaal niet..
Ach het blijft toch een eindeloze discussie, wel of niet betalen..

deezjebeezje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:44

mijn idee van een lease paard is, dat je het paard ook echt 100% voor jezelf hebt en er verder niemand behalve jij op rijd... en een bijrijdster, zoals het woord al zegt rijd de eigenaar het paard zelf ook nog en dus iemand anders ook nog, vind een bijrijdster die voor het gebruik van het paard betaald niet per definitie iemand die leased...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:14

Tja, totdat je een paard maar een paar dagen per week leased, dan rijden er nog steeds meer mensen op..

deezjebeezje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:34

dan vind ik dat je het geen leasen kan noemen, dan ben je bijrijder
(zoals ik hierboven al beschreven had)

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:39

Ik heb ook last van het andersom- probleem!

Ik ben al heel erg lang op zoek naar een western- bijrijdpaard in de buurt van Leiden. Rij al meer dan 10 jaar, (zo'n 6 jaar western) ben 21, wil mee betalen, heb een eigen paard gehad, aan mij zal het niet liggen! ;)
Maar echt, geen bijrijdpaard (western) te bekennen hier in Leiden!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:12

Is omgeving Rotterdam een optie? Ik zoek nog een bijrijder!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:24

Ik ben een omgeschoolde Westernruiter, reed eerst Dressuur. Ik zocht een brijrijdpaardje, en had een mailtje naar een ranch gestuurd, en ik mocht een paardje verzorgen, en rijden als ik eerst wat westernlessen had gehad. heb nu nog een bijrijdpaard, waar ik die lessen nu op rijd. *ik ben heeeelemaal verkocht aan western nu:D*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:57

deezjebeezje schreef:
dan vind ik dat je het geen leasen kan noemen, dan ben je bijrijder
(zoals ik hierboven al beschreven had)

dan moet je dat topic wat ik aanhaalde eens doorlezen, daar gaat het allemaal over paar dagen per week leasen!
Daarom snap ik het verschil ook niet.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:16

Ik vond het al moeilijk om een goeie bijrijdster te vinden voor mijn engels gereden tinker, een tinker schijnt ook te min te zijn voor veel engelse ruiters.
Uiteindelijk een leuke 15 jarige meid van een manege geplukt, met veel meer verantwoordelijkheidsgevoel als menig volwassen persoon.
Toen ik mezelf om ging scholen naar western deed bijrijdster vrolijk mee. Toen mn tinker verkocht moest worden en ik besloot een veulentje te kopen ging ze net zo enthousiast helpen met het veulen.
Inmiddels zijn we zo'n 7 en half jaar verder, Lotta is een goede vriendin geworden, veulen is bijna 3. En ze doet het nog steeds met veel plezier, op het moment is ze fanatieker met lessen dan ik :o .
Uiteindelijk veel geluk gehad denk ik, want daarvoor heb ik ook een aantal bijrijders versleten :+ (wel engels dan)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:18

Laat ik dan ook maar een poging doen ;)

Als iemand nog een western verzorgster/bijrijder van 16 zoekt
omgeving Spijkenisse of Krimpen a/d IJssel, ben ik beschikbaar.

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:32

Wat heb ik dan toch een ongelooflijk geluk gehad dat toen ik begin november begon met westernlessen, al half november contact heb opgenomen met iemand om een superleuke paint van 6 bij te rijden! :o
Maar kan in de zomer pas echt actief gaan beginnen, heb er dan ook superveel zin in!

Megs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:48

Het is echt niet zo makkelijk merk ik nu. Had ik eindelijk iemand gevonden via MP, krijg ik vandaag een mailtje dat ze toch niet komt omdat ze geen eigen vervoer heeft en ze dacht dat het in Utrecht was, terwijl ik toch echt in mijn advertentie de plaats waar de stal is had neergezet.

Dus ook ik ben wederom op zoek, zelfde stal als Cissy ;)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:57

Yinthee schreef:
Laat ik dan ook maar een poging doen ;)

Als iemand nog een western verzorgster/bijrijder van 16 zoekt
omgeving Spijkenisse of Krimpen a/d IJssel, ben ik beschikbaar.

Je hebt pb ;)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:13