[WN] wat is er aan de hand met de westernbranche?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: wat is er aan de hand met de westernbranche?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:44

gentle_fan schreef:
ik rij zelf bij evelien geerlof:(de beste instructrice die er is) voor 14 euro per uur

ROFL Blij dat je dat zelf vindt Haha!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:14

Als nieuwkomer wil ik even zeggen dat ik steeds meer mensen om mij heen zie die graag willen (gaan) westernrijden. Het is idd onwijs moeilijk om aan (goede) instructie te komen of je moet een trailer ter beschikking hebben of willen verhuizen. Ik zou me ontzettend graag willen aansluiten bij de DAWRA maar de wedstrijden zijn echt te ver weg voor mij Huilen , en ja, misschien liggen mij prioriteiten dan niet bij de sport (so be it), maar denken niet zo heel veel mensen? Mijn conclusie; de westernsport promoten waar je kan zodat meer mensen gaan deelnemen. Of denk ik nu te simpel?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:35

Ik denk dat het probleem is dat er zo veel verschillende onderdelen zijn. Daardoor krijg je de klassen moeilijker gevuld. 5 westernruiters van laten we zeggen L3-niveau kunnen nog niet tegen elkaar uitkomen, want eentje wil Pleasure, eentje Horsemanship, eentje Trail en twee Reining. Dan heb je geen wedstrijd. Terwijl 5 dressuurruiters van bijvoorbeeld L-niveau wel gewoon tegen elkaar kunnen uitkomen.
En een westernwedstrijd moet ook altijd in een binnenbak met reiningbodem worden gehouden. Je kunt niet zomaar een weilandje gebruiken zoals bij dressuur of springen. Dat maakt het duurder, en dus moeten de klassen juist goed gevuld zijn. Het is daarom lastig om kleine lokale wedstrijdjes te organiseren.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:08

ik ben naar Italie verhuisd om hier meer wedstrijden te kunnen rijden. Hier kan ik in het saison wekenlijks een barrel race starten en het leuke is dat er niet 10 deelnemers meedoen (zoals ik dat in NL gewend was) maar meestal meer als 100 en op de grote wedstrijden ongeveer 300 a 400 starters alleen in de barrel race !. Een paar jaar terug waren dat er ongeveer 100 a 200 deelnemers dus de sport groeit hier enorm, niet alleen in de barrel race maar bijv ook in de team penning, cutting, reining, ect. Het prijzengeld word ook steeds hoger en dat maakt het t waard om af en toe een paar uurtjes langer te reizen vooral als het een meerdaagse wedstrijd is met goed prijzengeld. Ik denk als er sponsors zijn voor het prijzengeld dat er ook meer deelnemers zijn (al moeten die dan wat verder reizen) ook in Nederland en dat een goede manier is om de sport te promoten en meer starters te krijgen