simodi schreef:shadomagic schreef:Woensdagmiddag komt de veearts langs, maar ik zal wel is kijken hoe duur het is enzo.
Over dat aangesproken voelen, Ik ben nog maar 16 en ben snel aangetrokken door dingen. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.
Ze heeft nu een Harry´s horse regendeken op met fleecevoering.
Op stal staat ze in een dikke laag krullen.
Goed dat je haar nog eens laat checken!Het zou ook kunnen dat haar kalium gehalte te laag is, dat was bij mijn magere merrie ook zo, daar worden paarden ook wat lustelozer van, kun je je DA vragen om ook daar bloed op te laten testen. En daar is ook wat aan te doen.
Wat deken betreft: voel gewoon of ze daar lekker behaaglijk warm onder is. Is het maar net aan, dan gewoon een dikkere opdoen (mijne staat nu al onder 300 gram op stal, niet te warm maar wel precies goed, terwijl onze andere paarden pas 110 en 150 gram ophebben), dus gewoon even goed uittesten en voelen. Dat scheelt echt voor je paardje!
Ze is lekker warm onder het deken, ik verwarm mijn handen er altijd onder
Ik wil ook niet een te dik deken op leggen, ze is namelijk nog maar anderhalf jaar
Het zou ook kunnen dat haar kalium gehalte te laag is, dat was bij mijn magere merrie ook zo, daar worden paarden ook wat lustelozer van, kun je je DA vragen om ook daar bloed op te laten testen. En daar is ook wat aan te doen.
en ik leef nog steeds)