Vraagjes m.b.t. Endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Re: Vraagjes m.b.t. Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:41

Het principe dat de koper de keuring betaalt indien goedgekeurd, en de verkoper indien afgekeurd, is niet echt een regel maar meer een gebruik. Het ligt er maar aan wat je afspreekt. Daarbij is het tegenwoordig zelden nog zo dat een paard expliciet wordt afgekeurd, dat ligt aan het gebruiksdoel. Dus dan moet je al heel goed afspreken wat je onder goed- of afgekeurd verstaat.
Het hangt ook af van de prijs van het paard, ik was bijv. specifiek op zoek naar een draver, daar betaal je maximaal zo'n 2500 euro voor, en vaak zelfs maar 1250-1500 euro. Dat de verkoper dan geen keuringskosten van een paar 100 euro wil riskeren kan ik me goed voorstellen.

Maar de prijs van een paard staat i.m.o. los van of hij goed- of afgekeurd wordt. Al kost een paard maar 1000 euro, als hij daarna hoge medische kosten gaat maken is dat nog veel duurder. Dus een paard moet gewoon gezond zijn, ookal kost hij maar 1000 euro.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:48

Weinig verkopers die zin hebben in de kosten van keuring bij afkeuring is mijn ervaring. De meeste schuiven het op de koper af: "jij wilt weten of hij ok is...."
Dus vaak is ook dit deel deel van de onderhandeling....

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:46

Mijn NRPS (80% Anglo) is 1.66m dus hoogt kan dus prima. Maar die van mij is zelfgefokt dus prijzen weet ik niet zo veel van.
Maar ook daarin zit erg veel verschil hoor. Maar onbeleert zijn ze volgens mij heel betaalbaar in de leeftijdscatogerie die jij zoekt. maar zou zeggen kijk eens rond, daar wordt je vaak veel wijzer van.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:53

Als je springen / eventing en endurance wilt combineren zou ikzelf voor ééntje met Trakheens bloed kiezen, maar ze zijn niet zo gemakkelijk van karakter. Heb er zelf één een kei in springen - dressuur en endurance maar een heel pittige tante. Dan zijn mijn volbloedjes iets gemakkelijker.