Slim, sterk, wendbaar, betrouwbaar etc. etc.
Nooit meer wat anders
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hatsjie schreef:Jaloers?de wat kleinere modelletjes zijn naar mijn mening geschikt voor de western
Nee, Max is niet te koop..........
Hatsjie schreef:de wat kleinere modelletjes zijn naar mijn mening geschikt voor de western
, maar we hebben lol met elkaar, of dat nu in de showring is, op het strand of op de manege: we zijn echte maatjes, in goede en slechte tijden!
( dus bv met een Fries de Worldshow winnen om maar iets te noemen
) maar als dat niet je einddoel is... heb lol met je knol!
connievl schreef:Ik kom zoals gewoonlijk het ras niet tegen wat uitmuntend is in westernsport, DE CRIOLLO
niet te groot,cool,op 1 hand rijden,gevoelig,werkwillig en ijzer maar dan ook ijzersterk!!!!
XxNadiehxX schreef:ik denk dat je best recreatie kan western rijden op een koudbloedpaardje. En er rijden toch ook wel wat mee in wedstrijden. Wel vind ik een lope van een QPA mooier dan die van een haflinger. En hebben QPA's cowsense. En een slidingstop van een QPA's is nu eenmaal indrukwekkender. (Mits ze goed getraint zijn.)
`t is maar net wat je uitgangspunt is.
nielsd schreef:Lang niet alle qpa´s hebben cowsense. En andere rassen kunnen dat ook zeker hebben

nielsd schreef:XxNadiehxX schreef:ik denk dat je best recreatie kan western rijden op een koudbloedpaardje. En er rijden toch ook wel wat mee in wedstrijden. Wel vind ik een lope van een QPA mooier dan die van een haflinger. En hebben QPA's cowsense. En een slidingstop van een QPA's is nu eenmaal indrukwekkender. (Mits ze goed getraint zijn.)
`t is maar net wat je uitgangspunt is.
Lang niet alle qpa´s hebben cowsense. En andere rassen kunnen dat ook zeker hebben
Ze was weliswaar wat te traag om de koe te volgen maar ze probeerde het toch. Ess_Ramona schreef:Wat is je doel?
Echt wedstrijden of gewoon buiten ritje enzo.
Als je echte wedstrijden wil kan je het beste een QH nemen, maar ook Hafs, Tinkers, en Welshjes vallen ook in de smaak
nielsd schreef:Hangt ook van het paard af.
De ´trekpaarden´ zoals tinkers en dergelijke gooien over het algemeen wel hoger op maar er komen steeds rijtype´s bij koudbloeden en die gooien wat minder hoog op.
..........
omdat ze niet zo lichtvoetig zijn als een rijpaard