[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aries_31

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 13:17

Oo dat had ik even gemist, dan is een picknicktafel inderdaad wel ideaal!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 13:58

Oh dat is wel een hele grote :=

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 07:42

Oef die is idd groot :=

Hier ook meer een meelezers omdat ook ik niet heel veel te melden heb (nog)....

Frosty loopt 2 of 3x maximaal in de week en ik ga haar laten dekken dus daar wel druk mee bezig. Deze ochtend word ze gescant en dan of dit weekend of net na het weekend wss sperma halen en insemineren *\o/*

Zelf denk ik maandag sperma halen en insemineren, dinsdag checken of het ei al weg is en anders nogmaals insemineren (en dan ei afspuiten). Daarna mag ik braaf een dag of 14 op het wachtbankje gaan zitten duimen draaien....

Laatste scan was ze 2dgn daarvoor geovuleerd dus als ze het braaf op schema doet zou ze volgende week dinsdag moeten ovuleren.... ga het straks wel horen/zien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 07:44

Gewoon interesse, hoeveel veulens wil je fokken met haar? En wil je ook wat houden of is het voor de verkoop?

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 08:09

Ik ben een stille meelezers omdat ik nooit echt veel te melden heb!
Welke hengst heb je gekozen paint_lover? Wij verwachten eind mei een veulentje van Shaggy!

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 08:32

Wat leuk dat je een veulentje gaat fokken, ik ben inderdaad ook benieuwd naar welke hengst je voor Frosty gekozen hebt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 08:46

Hier ook een stille meelezer, vind het nog steeds leuk om alles te lezen, alleen zelf posten doe ik vrij weinig.

Zal eens kijken of het lukt om af en toe wat te plaatsen en te reageren :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 12:14

Bellatrix schreef:
Gewoon interesse, hoeveel veulens wil je fokken met haar? En wil je ook wat houden of is het voor de verkoop?

Een paar hoop ik.... in principe fok ik om aan te houden maar ik zeg nooit nooit natuurlijk! En over hoeveel kan ik niets zeggen meestal probeer ik om de 2 a 3 jaar een veulentje te fokken omdat ik sowieso niet megafanatiek rijdt vanwege bagger lijf.

Ik had vorig jaar al een hengst gekozen maar toen kon ik niet dekken omdat Frosty de ziekte van Lyme opgelopen had en ze toen midden in het dekseizoen dus op zware ab stond. Dus nu gaan we er gewoon voor.

Combinatie:

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 12:15

Mooie kleuren kunnen eruit komen! Waar hoop je zelf op?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 12:26

Ik hoop op een gezond veulen ;)

Kwa kleuren is het me om het even maar er staan er 2 tussen die voor mij wel echt jackpot zijn (Classic Cream Champagne Dun Splash/Amber Cream Champagne Dun Splash en dan evt nog met w35 erbij) maar met mijn "geluk" zal ik gewoon een bruine of zwarte gaan krijgen (en bij een zwarte moet ik sowieso testen want zwart of smoky is met het blote oog niet te zien).

Kwa geslacht heb ik een lichte voorkeur voor een merrie maar goed, dat is met het zicht op mn lijn verder kunnen zetten natuurlijk normaal.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 12:27

Ja, een merrie is meestal geliefd bij fokkers.
Alles heeft dezelfde kans dus je weet maar nooit.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 12:39

Word wel een hele leuke voor een poll tzt, 32 kleurkansen _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 19:35

Nou ik vind het wel leuk om te zien dat mijn berichtje wel wat wakker schudt haha. Laten we hopen dat er voor iedereen weer wat leuks aan komt om te posten!

@ Bellatrix,
Nee ik ga 3 mei niet naar Leusden maar naar Ermelo voor onze 2e wedstrijd :) Ik heb een week de tijd om maar liefst 4 patterns uit mijn hoofd te leren. Fantastische gepland natuurlijk. (organisatie was errug laat..)

@ Sychess,
Ach ook zonder eigen paard ben je hier natuurlijk welkom, maar ik snap je hoor. Waar les jij nu ook alweer? Wat een prachtige hond, ik snap wel dat je er verliefd op werd!
Leuk cadeau voor je vriend! Mijn broertje wilt dat ook graag maar ik durf het niet cadeau te geven :Y)

@ Miereneter,
Wel leuk dat je mee leest :)

@ Aries_31,
Spannende tijden! Over Natascha lees ik een heel hoop maar ik ken haar zelf niet. Zit zij wel in Nederland? Nou juni is al bijna, dus ik ga voor je duimen dat het dan kan gebeuren! Is het echt zadelmak maken etc of omscholen? -> Oooh ik lees het al haha.

Ach ik rij al tig jaar western maar over hoe een zadel moet liggen brand ik mijn vingers niet aan, dat laat ik lekker aan Evelien over. Mijn andere merrie liet het wel merken, Beeb dus niet - dat is wel een lastige. Maar goed. Nieuw zadel is er ondertussen en we gaan het wel weer zien de komende jaren. Als ze uit deze wederom groeit dan wordt ik gek ...

Wooow! Die is wel groot zeg, halleluja! Is het ook een Paint of iets?

@ Daihyo,
Leuk om te horen! We zitten echt in de lift, zo leuk. En weetje .. ergens vind ik het helemaal niet erg dat we nu pas op 14,5 jarige leeftijd fanatiek zijn met de echte manoeuvres. Dat lichaam heeft lekker kunnen groeien, alles zit nu zekerste weten dicht dus hopatee *\o/* En ze vind het zo leuk!

Wat super zeg dat ze deze keer relaxed bleef! Babysteps zijn nog steeds steps!!

@ Paint_Lover,
Gaat het nu wel beter met Frosty? Of haal ik iets door de war? Ik hoop dat alle fokplannen positief zijn beloop nemen! STond jij nou nog op Stal Tilburgs trouwens?

@ Brittney,
Nou, dan heb je toch wat leuks te melden! Eind mei is al bijna, spannend!

@ Loody,
Haha, vind het wel grappig dat dit precies je eerste post in dit topic is. Maar je bent welkom hoor! Ik kan me je even niet heugen van het andere topic dus wellicht iets leuks vertellen?

Wij hebben afgelopen week onze laatste vakantie week gehad en ik heb lekker met Beeb getraind. Nu komt er helaas een hele warme week aan, net voordat we op wedstrijd gaan. Dus even goed kijken hoe ik dit kan doseren want we moeten wel wat trainen en oefenen. Ik ga 4 patterns rijden, dus wish me luck.
Mijn broertje heeft een Dodge Ram gekocht dus we gaan echt in stijl naar onze 2e wedstrijd. Ook heb ik wat nieuwe spullen onderweg waar ik al een tijdje op wacht, dus duim vooral dat dit voor aanstaande vrijdag, of vrijdags, binnen komt dankjewel haha.

Onze instagram is vrij up to date, dus mocht je het leuk vinden zou ik daar zeker een eens blik op werpen. Maar vandaag kwam het filmpje van onze Boogschiet training van afgelopen 13 april van Siem Budding! Het was ontzettend leuk, wat minder gemeut en gewoon gaan. Heel veel mensen hebben gegallopeerd wat het toch net wat spectaculairder maakt! Beeb was héél erg fripsie, dus die ging soms best hard - en dan pijl aanleggen en doen en pooeeeh. :Y) Maar ik heb zeker raak geschoten en het heeft wat leuke beelden gegeven!

Had ik mijn Working Equitation & wedstrijd filmpje ook al gedeeld eigenlijk?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:00

Oooh boogschieten <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 07:08

Boogschieten is wel echt vet!

Uhm, ja ik stond bij Stal Tilburgs maar al vanaf Sept 2023 daar weg omdat ze van volpension over gingen naar natuurinclusieve paardenhouderij en dat kan met Frosty niet vanwege de botsplinter in dr been. En vorig jaar is ze ziek geweest (ziekte van Lyme) maar ondertussen is ze weer helemaal gezond....

Hier komt de da straks weer scannen, benieuwd of het eitje braaf mee wil werken en gegroeid is...

is toch altijd weer spannend

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 08:03

Ik twijfelde inderdaad, mijn excuses :)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:03

xDenies schreef:
@ Sychess,
Ach ook zonder eigen paard ben je hier natuurlijk welkom, maar ik snap je hoor. Waar les jij nu ook alweer? Wat een prachtige hond, ik snap wel dat je er verliefd op werd!
Leuk cadeau voor je vriend! Mijn broertje wilt dat ook graag maar ik durf het niet cadeau te geven :Y)

Gelukkig maar! Ik zie iedereen hier veulens fokken en dan denk ik dat wil ik ooooook ooit (droom) maar eerst maar een eigen paard haha, ik denk dat ik terzijnertijd vast wel hier terecht kan voor tips waar te kopen etc... Waar op te letten...

Ik had het hondje écht mee moeten nemen! Ik les nu bij Magnolia Ranch :D Wil heel graag standaard eens per 2 weken lessen, maar die strippenkaart ... pingping dus nu nog maar even losse lessen inplannen (nu alweer 2 weken geleden en nog geen nieuwe les gepland staan :(

Aah waarom durf je het niet cadeau te geven? Ik hoop dat het komende zaterdag mooi weer is, voor nu staat er bewolking op de weerapp, dat zou wel jammer zijn tijdens het vliegen... -O-

xDenies schreef:
Ik ga 4 patterns rijden, dus wish me luck.

Wat is een pattern? (Ik kan ook googlen maar keeping the topic alive :P)

xDenies schreef:
Mijn broertje heeft een Dodge Ram gekocht dus we gaan echt in stijl naar onze 2e wedstrijd.

Wow jij leeft echt Yellowstone style :D haha wat cooool *jaloers*

xDenies schreef:
Onze instagram is vrij up to date, dus mocht je het leuk vinden zou ik daar zeker een eens blik op werpen.

Hoe heet de insta? Of staat 'ie in je profiel? (Zal zo even spieken) Edit: gevonden en ik follow!

Boogschieten -> SUPERVET.

Voor alle anderen (weet zo even niet meer wie allemaal en ben nog niet super behendig met alle quotes etc haha) wat leuk al die veulens! Mooie combinaties hoor pfoeh. Ben ergggg benieuwd wat er allemaal uitkomt!

Kunnen we tzt geen veulendag organiseren of zo? Kunnen we alle veulens bij mekaar bewonderen :D
Of is dit een heel erg onrealistisch onpraktisch idee? :Y)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:28

Ik denk niet dat mensen zomaar hun veulens ff bij elkaar laten brengen voor gewoon een dagje fun :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 11:18

Mondy schreef:
Ik denk niet dat mensen zomaar hun veulens ff bij elkaar laten brengen voor gewoon een dagje fun :D

Hè wat zonde nou :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 12:35

Dan zouden ze allemaal samen op 1 stal of in de opfok moeten staan en dat is ook niet realistisch....

Hier vanmorgen gescant en het word morgenmiddag insemineren *\%/*

Happy me :D

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 13:24

@ Aries wat een groot paard! snap dat je daar wel een krukje/tafel bij nodig gaat hebben om op te stappen.

@Paint_lover. spannend of het insimineren en drachtig zijn goed lukt! mooie hengst, maar wat een mega veel kleurkansen.....

@xDenies. ik lees veel mee, maar post niet veel. simpelweg omdat ik naast studie/werk/paard weinig tijd heb en doe niet veel bijzonders, dus dan heb ik niet echt iets te melden....
- Succes met de wedstrijd en alle patterns leren! mijn record is 2 en dat ging nog maar net aan goed :o
- ben wel een beetje jaloers op het boogschieten. Lijkt mij echt een mega gave ervaring om te kunnen doen!

@Sychess. welkom! ook als westernruiter zonder eigen paard ben je wat mij betreft meer dan welkom hoor!

Hier ben ik bezig met een roundpen maken op ons erf. Zo veel makkelijker dan steeds ruzie maken met een paard in de rijbak die door de afzet draad heen loopt of er overheen springt.....

Ben iets minder actief want train op dit moment de paarden niet. Straks zusje dr 3-jarige een keer in de roundpen. Maar mijn eigen even wat minder op het moment. Ik heb besloten om hem te koop te zetten want red het helaas niet naast studie/werk en ben nogsteeds niet 100% na het auto-ongeluk van november 23 |(

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:10

Oh jeetje dat is wel een moeilijke beslissing dan

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:49

Stille meelezer hier, heb niet zoveel te vertellen en weinig tijd. En op dit moment weinig behoefte aan paardgerelateerde zaken....of ja hoe zeg ik dat....het afgelopen jaar is vrij zwaar geweest voor me;

Burnout op werk, rijbak meer zwembad dan bruikbaar dus onregelmatig mn 2 paarden trainen, het wran nk, mn allerliefste trouwe hond overleden, rustig aan revalideren en back at werk, niet alleen mn rijbak zwembad maar ondertussen ook weilanden dus handen in haar wat te doen met mn 2 rijpaarden, rijpaarden dan maar naar pensionstal verhuizen waar oudste rijpaard na 2 nachten op 3 benen liep, naar huis gehaald, jongste rijpaard naar een andere pensionstal verhuisd, oudste rijpaard thuis intensief behandelen maar na 2,5 maanden helaas moeten laten inslapen, jongste rijpaard voelt ondertussen aan mij dat er iets is dus die vol spanning en zo goed als niet te rijden, jongste rijpaard weer naar huis gehaald ondanks dat mn rijbak nog altijd niet was aangepakt, ppfffff

Mn rijbak is nu al wel opengetrokken en is gelukkig n heeeeeel stuk droger maar nu nog ff wat te zwaar :')
Maar voorlopig even niet trainen, en al helemaal geen wedstrijden. Alleen wran nk eind juni met mn shetlander en dan schrijf ik me waarsch uit als wran lid

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:54

Jeetje, je hebt wel veel op je bord gekregen. :(:)
Heb jij nu nog water op je weilanden/in je bak liggen?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:29

Heb mn portie wel gehad ja thnx ;(
Nee niet meer, mn weilanden waren begin vdeze maand gelukkig opgedroogd waardoor ik mn jongste naar huis durfde te halen.
Mn rijbak was van beton waardoor het water niet weg kón. Trekker had veel moeite met opentrekken := maar tis gelukt en eindelijk droog!

Ik lees strax de andere berichten ff bij en probeer te reageren :roll: