Leuk dat het zo gevolgd is. Het was een hele belevenis, enorme accomodatie, enorme stallen en elk stallen complex een eigen inrijbak van 30 bij 60, maar dan kon je ook nog kiezen uit een stuk of 6 enorme buiten inrijbakken.
Heb lekker gereden. De reining kon iets sneller en met de eerste spins had crow echt moeite (naar links). Liep helaas uit de eerste stop. Maar met mijn 8e plek overall was ik best tevreden. Nivo ligt daar echt hoog. Horsemanship volle class. In de proef stond echt 2 spins, en niet 2 turns (2 spins naar rechts) dus vandaar dat ik ook echt spins liet zien. Snap dat dat raar lijkt als je het pattern niet gezien hebt, want ik heb ook nog nooit gehad dat er 2 spins staat. Was erg tevreden. Het rail work zonder beugels ging ook prima. Blij met zo'n volle class met mijn 8e plaats overall.
Teampenning met een dolle duitser die de kudde indook. Crow moest alle zeilen bijzetten om de kudde op zijn plek te houden, niet over de middellijn maar dat doet hij super. We hadden van tevoren afspraken gemaakt (Sas en ik) met die duitser maar moesten hem tijdens het teampennen flink terugroepen. Wisten wel 3 koeien te pennen in 73 seconden en dat is knap omdat we als team nooit met elkaar geoefend hadden. Er waren maar 3 teams en we werden 2e.
Pleasure ging lekker met Crow maar met zoveel pleasure kanonnen had ik me vantevoren hier al geen illusies over gemaakt.
JP ging lekker in zijn senior reining. Verdiende 5 e plaats
In het landen team was Crow erg heet voor de horsemanship, had zijn reining knop al aan. Leidde tot galopsprongetje bij aandraven, bij de twee drafstukjes. Kreeg hem gelukkig wel goed terug en kon een redelijk strak proefje rijden. We hadden onze hoop een beetje op JP staan, maar die was helaas out of pattern, zit zich nog te verbazen hoe hem dat heeft overkomen. Kreeg van de jugde die bij de uitreiking stond nog wel te horen dat het verder een goede proef was.
Super week gehad, super akkomodatie, alle dagen zon, hoog nivo gezien (en ook vervelende dingen, zoals paarden opbinden op stal en een jaarling die 12 kg krachtvoer moest eten per dag), maar nu weer lekker thuis.
Zicootje
Geplaatst: 13-09-09 09:20
gefeliciteerd met jullie verdiende plaatsingen!! was echt heel leuk om zo te volgen en dan dit topic erbij maakte het helemaal spectaculair en nu jouw verslag erbij..helemaal top!
Mac
Geplaatst: 13-09-09 10:15
Hartstikke leuk om je verslag te lezen achter en bij de beelden die wij hebben gezien Het lijkt me idd een hele belevenis, een show van die omvang en ik vind dat jullie het super hebben gedaan! Weet jij ook hoe het gejureerd is, die spins in de HMS proef? Als er echt "spins" stond, zouden die in principe hoger gewaardeerd moeten worden dan een "turn", of werkt dat zo niet in de HMS?
Lijkt mij ook maar heb geen score sheet gezien van de horsemanship. Heb het van tevoren ook nog gevraagd aan Butch Cars (of zoiets), een Amerikaan die daar ook was en ook APHA jurylid is. Er zat nl nog een onduidelijkheid in het pattern.
anika
Geplaatst: 13-09-09 13:56
Wij zijn ook weer terug van een gezellige en geslaagde show. Heerlijk weer en leuke mensen wat wil je nog meer! Veel goed paarden en ruiters gezien. Het Nederlandse volk/team heeft goed zijn best gedaan. Allemaal gefeliciteerd!
Ben enorm trots op alle 3 mijn mannen die het super hebben gedaan! Veel tranen van blijdschap en herrineren die de overmacht regelmatig kregen. Zeker om Ice weer te zien lopen was zeer emotioneel. Dat was voor mij een heel mooi moment, stom gezegd het mooiste moment! Diamond Club die zijn eerste uitje had na 8 maanden training en het super heeft gedaan! En dan Cromie die het weer doet! Weer Champion alle 5 judges en mag zich nu Superior in de Reining noemen.
Leuk dat jullie het allemaal hebben gevolgd! Bedankt voor de felicitaties