[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:23

Wat tof Kim! :)) Dat worden vast veel buitenritjes van de zomer. :D

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 19:01

Kimvicious schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Nu we toch bezig waren. Eerste keer solo naar buiten geweest! Ik scheet 'm zeven kleuren met wat was ze stoer en braaf! Roze wolk en die smile gaat niet meer van m'n gezicht <3

Heerlijk.. alleen is altijd spannend. ik heb geluk met een vriend die Zijn mountainbike ook moet blijven gebruiken dus heb zometeen een fiets maatje..

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 12:45

Hoe is het met iedereen? Bedankt voor de complimenten van het schilderij van Skeeto. We zijn er heel blij mee.

Sentir, ik ben te lang uit de pads geweest en zal me ook weer moeten gaan verdiepen. Heb je inmiddels een fijne pad kunnen vinden? Zou Eurohorse je kunnen helpen?

Kim, knappe Lilo. Voelde ze fijn aan? En wat knap voor de eerste keer alleen naar buiten, wauw! Met recht trots :D

Welkom Sychess

Mondy, inderdaad. Dan lijken ze gelijk 10 jaar jonger. Ik zou hem echt geen 25 geven :oo Voel je niet te lang schuldig, hij heeft nu de goede hulp. Wat balen van die kiezen, die moeten het toch doen voor de oudjes qua malen. Ik vind het met Skeet ook ieder jaar weer spannend omdat zijn kiezen alles moeten doen, hij heeft geen snijtanden meer vanwege EORTH. Krijgt hij het hooi verder wel goed binnen?

Denise, zo jammer dat Equitana niet meer is wat het was. Ik vond het altijd een dagje uit, maar gezien de afstand en dat je hoort dat het minder wordt besloten samen met vriendinnen om niet te gaan. En gefeliciteerd met jullie debuut, wat een pracht foto's. Dit pakt niemand meer van jullie af.

Daihyo, ah die Jim. Wat fijn dat hij nog zo mee kan en je van hem kunt genieten. Geweldig de oude herinneringen. Noura komt er wel met de tijd, fijn dat ze haar eigen tempo kan volgen. Hoeveel paarden kunnen dat niet.

Knappe James Achterom! Jullie zijn lekker bezig!

Hier gaat alles goed. Onze Whiz komt eind volgende maand naar huis. Er kwam een fijn plekje voorbij en ik heb die kans gegrepen. Dit najaar in training zetten vind ik nog te vroeg voor hem. Hij kan dan mooi nog wat uitdijen. Volgend jaar winter komt vroeg genoeg denk ik voor hem, dan is hij 3.5 Heel gek om hem dan zo dichtbij te hebben. We sluiten een geweldige opfoktijd bij OK Farm Reiners af.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met Skeet gaat ook alles goed. Hij is ook weer door de tanden-apk heen.
Afbeelding
En sinds tijdens weer eens een rondje gestapt en van een prachtige zonsondergang genoten. Iets met geluk en kleine dingen.
Afbeelding
Verder lekker luieren
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 16:03

Jee wat ziet Whiz er goed uit zeg, wat een beer nu al terwijl je ook nog goed het puppy gehalte ziet. Skeet geniet ook nog heerlijk zo te zien, wat lijkt me dat zo'n fijn gevoel als je lekker bij ze kan zitten als ze liggen <3 Joker ligt nu ook wel eens lekker in de wei te soezen maar zodra hij ook maar een glimp van me ziet staat ie alweer overeind.

Hij eet zn hooi heel goed zelfs. Krijgt nu senior crumbs sochtends en savonds een flinke bak en nog ter ondersteuning omdat ie echt wel even de vetjes mist een schepje merriebrok er los bij. Extra hooi ook nog en dat eet ie ook supergoed. Dus hopelijk blijft dat nog een tijdje zo goed gaan.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:36

Oh Carien wat zalig zeg ! En wat is Whiz knappp !

Lilo voelt super stabiel aan. Die kijkt zowel in de bak als buiten echt van niets op of om. Bij hele hoge uitzondering als ze ECHT schrikt dan tilt ze dr hoofd op en zet welgeteld 1 hele stap opzij :P
Vandaag allebei weer gereden en wat waren ze fijnnnn. Zowel Lilo als Guc hebben zo heerlijk hun best gedaan. Echt een rijkdom om twee van die toppers onder mn kont te kunnen hebben dagelijks <3

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:06

Hier was heel mn tekst verdwenen :')

Maar even kort, ik rijd nu gewoon met een viltpad.

En ben zoekende naar fokkers binnen europa met leuke aftekeningen (paints of quarters) en zwarte quarters.

Ik leg het straks een beetje beter uit ;)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:43

@_Carien wat is Whiz een leukerd! enerzijds lijkt hij nog pup, maar hij is anderzijds ook best wel een buffel. en genieten met skeet lijkt heerlijk zo met zonsondergang..

@Sentir ik ben benieuwd naar de uitleg, maar gok dat je iets zoekt ivm voortplanting?

Hier trots op mijn paard. heb een paar weken niet gereden, maar het is zo opstappen en wegrijden <3
en vandaag is het ook zomaar gelukt om achteruit te lopen en tegelijk ook een bochtje om!
(was er al de halve winter op aan het oefenen)

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:00

@Scc Leuk dat je een rollback kan maken ! (Als ik je uitleg goed begrijp)

Klopt! Graag zou ik wedstrijden willen rijden later. En daarmee bedoel ik de wedstrijden waar quarters meestal alleen maar mogen meedoen.

Mijn huidig paardje is zwart, en ik ben daar zo verliefd op geworden. Pikzwart, en dat zie je gewoon niet hier in belgie dat geen fries is. Laat staan een Quarter. En ik bedoel echt helemaal zwart. Geen bles! En mijn veulen is helemaal wit met blauwe ogen en 2 bruine oortjes (nu grijs). Ik ben helemaal verliefd op unieke kleurtjes. Natuurlijk speelt karakter ook een grote rol en is een Quarter of paint pas iets voor binnem 5 jaar. Maar als ik nu al naar fokkers kan gaan kijken, kan ik ook rustig aan gaan filteren naar wat ik wil, wie ik wil en hoe de fokker werkt. Ik heb namelijk een slechte ervaring met opfok en wil dus graag vooraf weten hoe en wat.

Maar ik zie dat dit hier binnen belgie en nederland enorm moeilijk is om iets unieks te vinden dat stamboek is. Meestal zijn die quarters hier gunners of vos.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:49

Sentir , het is ook erg belangrijk welke richting je zal zoeken.
Reining , allround , hunter, koeien.
Er zijn genoeg namen van fokkers op te noemen maar daar heb je niks aan als er geen duidelijk beeld is wel richting. Want met alleen kleur kom je niet zo ver. En daarnaast denk ik persoonlijk dat je kleur wat minder belangrijk moet vinden dan karakter en gezondheid.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 23:00

Toushie schreef:
Sentir , het is ook erg belangrijk welke richting je zal zoeken.
Reining , allround , hunter, koeien.
Er zijn genoeg namen van fokkers op te noemen maar daar heb je niks aan als er geen duidelijk beeld is wel richting. Want met alleen kleur kom je niet zo ver. En daarnaast denk ik persoonlijk dat je kleur wat minder belangrijk moet vinden dan karakter en gezondheid.

In de rapte dus vergeten. Maar liefst koeien of allround.
Natuurlijk is karakter en gezondheid belangrijker. Vandaar dat ik nu al begin te kijken en niet zomaar eentje bijkoop. Ik zie veel quarters met problemen tegenwoordig, of altans als ik naar de verkoop kijk. Maar dan moet je weer stamboom gericht gaan kijken en dat lijstje start ik liever nu dan binnen die 5 jaar dus.

Ik denk als ik nu al start dat ik tegen die 5 jaar wel iets leuks vindt, dat aan mijn verwachtingen voldoet :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:02

Sentir, ik zou als ik jou was eens gaan kijken bij Tinniie:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=182038

Die fokt iig met bijzondere kleurtjes, en naar wat ik hoor zijn het allemaal ook nog eens hele brave werkwillige paarden.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:04

Top dun chex! Daar heb ik al enkele veulens van gezien. Ook eentje in het echt, mooie paardjes en ook braaf.

Die 2 staan zeker op de lijst om in het oog te houden.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 11:57

Sentir schreef:
@Scc Leuk dat je een rollback kan maken ! (Als ik je uitleg goed begrijp)

Klopt! Graag zou ik wedstrijden willen rijden later. En daarmee bedoel ik de wedstrijden waar quarters meestal alleen maar mogen meedoen.

Mijn huidig paardje is zwart, en ik ben daar zo verliefd op geworden. Pikzwart, en dat zie je gewoon niet hier in belgie dat geen fries is. Laat staan een Quarter. En ik bedoel echt helemaal zwart. Geen bles! En mijn veulen is helemaal wit met blauwe ogen en 2 bruine oortjes (nu grijs). Ik ben helemaal verliefd op unieke kleurtjes. Natuurlijk speelt karakter ook een grote rol en is een Quarter of paint pas iets voor binnem 5 jaar. Maar als ik nu al naar fokkers kan gaan kijken, kan ik ook rustig aan gaan filteren naar wat ik wil, wie ik wil en hoe de fokker werkt. Ik heb namelijk een slechte ervaring met opfok en wil dus graag vooraf weten hoe en wat.

Maar ik zie dat dit hier binnen belgie en nederland enorm moeilijk is om iets unieks te vinden dat stamboek is. Meestal zijn die quarters hier gunners of vos.

ik bedoelde in dit geval niet de Rollback maar in een pattern van wedstrijden, in een kruispunt van balken en dan moet ik in een L vorm achteruit.

ik weet niet of buckskin/dunskin onder "speciale" kleurtjes valt?
maar wij laten nu onze 3-jarige testen omdat we die willen gaan inzetten op fokkerij.
Dat is een koe-allround gefokte bloedlijn. (meer info kan via pb)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 15:02

@Sentir: die van mij komt ook van een hengst (is verkocht en nu ruin) van Tinne.... Zover ik kan beoordelen zijn alle veulens van hun hengsten super! Dus dat is wel een goeie om in de gaten te houden.

Ik heb een nakomeling van GP Mister Dual Jac, word dit jaar 6 en...

Nieuwtje voor het topic ;) (op 1 peroon na)

Ze word eind vd maand gedekt *\o/*

Dit word de combinatie voor 2026

Flashy Gold On Black
aka Frosty
2019 Bay SW1 nd1/nd1

Afbeelding

X

Classic Smokey Style
aka Smokey
2017 Classic Cream Champagne Dun W35
Afbeelding

Word n hele leuke voor een poll want 32 kleurkansen <3

Over kleurtjes gesproken:

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 15:04

Wat leuk zeg!! :))
Is het veulen voor jezelf of verkoop?
Knappe hengst en veel kleurmogelijkheden!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 15:15

In principe is deze voor mezelf maar zeg nooit nooit ;)

Was eigenlijk vorig jaar al de bedoeling om te gaan dekken maar toen gooide de ziekte van Lyme roet in t eten dus nu een nieuwe kans...

Vriendin van mij gaat ook dekken met dezelfde hengst, die merrie (s: IJ Rocky Steeldust) is familie van Frosty (arany is opa van haar merrie). Dat veulen is evt wel voor verkoop maar ligt eraan wat eruit komt...

We zijn afgelopen zondag bij de hengst wezen kijken, super dier! Mooi gebouwd en lekker groot met een super karakter dus blij mee.

Ik hou van veel kleurkansen :D

Bij ons op stal zijn ze ook al benieuwd, word het 1e veulen sinds jaren

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 15:58

Oh ik ben zo benieuwd wat Frost ervan gaat bakken <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-25 17:16

Voor ik mijn eigen update plaats, hier eerst even op andere reageren :)

@ Achterom,
Wat een leuke foto van jullie samen. En heerlijk dat je zo aan het genieten bent. Dat is ook echt wel heel belangrijk en dat is eigenlijk alles wat je zou moeten willen hebben :)
Tivio Tiny Toon, ik volg iemand op instagram die volgens mij ook een nakomeling daarvan heeft :)

@ Kimvicious,
Ik volg jullie ook op insta natuurlijk maar wat een heerlijke foto. Heerlijk! Blijf dat doen.
Haha, zeven kleuren in je broek, waarom! Jullie zijn zo'n goede combinatie samen haha.

@ Mondy,
Komt de tandarts niet standaard bij jullie? Omdat je zegt 'niet dat hij iets liet zien'. Maar jeetje wat een ingrepen zeg, en dan inderdaad niets laten zien. is een harde voor zichzelf poeh. Hoop dat ie zich ondertussen al weer een stuk beter voelt :)

@ Persevero,
Ah ik snap dat je het rijden mist, maar kijk eens wat een knapperd er op je staat te wachten! Nog even geduld want je gaat er nog heel lang plezier van moeten hebben toch! Wauw hee.

@ Daihyo,
Jeetje Noura klinkt inderdaad heftig. Voor een dier dat al zoveel in de hand is geweest zou je toch niet direct denken dat .. maar anderzijds, is ze bij jou wel op de beste plek denk ik zo. Ik gok dat dit bij vele heel mis had kunnen gaan! Maar wat een pracht plek heb je toch waar ze heerlijk kunnen genieten en vertoeven, ook die knappe Jim :)

@ _Carien,
Oh wat grappig dat ze bij OK staat, dan moet ik die toch al wel regelmatig hebben gezien want ik volg ze op insta. Heel mooi plekje :)

@ Sentir,
Qua kopen op kleur ben ik zwaar gefaald. Maar ik heb wel de aller leukste, aller liefste en aller tofste merrie ever. En dat kan geen enkel kleurtje beter maken :)

@ Paint_Lover,
Gefeliciteerd! Ik hoop dat dit een mooi avontuur voor jullie gaat worden :)

Wij hadden natuurlijk 9 maart onze eerste wedstrijd, wat heel goed is gegaan. Voor een combinatie die als eerste op een wedstrijd is gegaan in ieder geval. RanchRiding 2e, (met een hele punt verschil op de 1e), Reining Green 3e, Reining Amateur 2e (met een half puntje verschil op de 1e). Het was een toffe dag, mooie ranch, even wennen aan het wedstrijd sfeertje voor iemand die geen hele entourage mee heeft :P Maar .. genoten!
Erg trots op Beeb. Wat werk aan de winkel, maar een kwestie van gewoon vaker doen. We hebben genoten, en dat is het belangrijkste. Ik weet nog niet of ik een topic ga maken .. dus maar even hier een fotootje :)

Afbeelding

Eigenlijk ben ik deze wedstrijd gaan rijden omdat ik een belofte moest innen. Toen mijn Oma vorig jaar ziek werd had ze een soort van gezegd nog heel graag een keer mee te willen maken dat ik op wedstrijd zou gaan. Dusja .. hard getraind .. en 9 maart was nu of nooit.
Oma is afgelopen 24 maart overleden. Ze kon niet meer, vreselijk. Deze dag ben ik met Beeb heerlijk in het bos gaan scheuren om mijn gedachten te verzetten.

Ze heeft een groot gat achter gelaten, maar we hebben alles rondom het afscheid en de dienst zo goed mogelijk kunnen realiseren. Ik heb de kaart voor haar ontworpen, die heeft ze ook nog kunnen zien. Eigenlijk heeft ze alles kunnen zien en meegekregen. Ze was trots op ons.

Ondertussen leef ik een beetje in een waan. 28 maart was de afscheidsdienst en maandags ben ik gewoon weer gaan werken .. maar toen kwam de man met de hamer en dook de griep echt omhoog. Nu een paar dagen ziek geweest en langzaam weer aan het opkrabbelen.

Maandag hebben we les op stal van Jamie, ben erg benieuwd. Dinsdag komt de osteopaat voor een check up. Zondag hebben we weer Boogschiet clinic en daarna ga ik lekker op vakantie. Heel dubbel want een jaar geleden kregen we in 'die vakantie' te horen dat Oma ziek was. En nu .. is ze er niet meer.
Als we terug thuis zijn gaan we verder trainen voor The Cowgirls, want daar hebben we ons voor ingeschreven! (of ga ik doen iig als ik antwoord op mijn vragen heb).

Afbeelding

Afbeelding

En wie het leuk vindt, we hebben 16 maart nog een WE clinic gehad welke ik voor het eerst op één hand reed en veel in galop. Helemaal heppie de peppie daar saampjes. Maar alles behalve makkelijk haha!

Dus, hoe is het met jullie verder? :Y)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 18:51

Gecondoleerd :(:) wat moet het een fijn gevoel zijn te weten dat ze trots op je was !!

Hier ook net aan het herstellen van griep en lichte longontsteking met ab kuurtje. Bah bah.

Mbt je vraag, normaal altijd min 1x per jaar de tandarts idd. Indien nodig 2x maar eigenlijk was t alleen een haakje soms.
Hij heeft echter 2x een behoorlijke koliek gehad en elke keer daar goed van moeten bijkomen dat tandarts er 1x bij tussen is geschoten.
Het is ineens goed vlot gegaan met zn kiezen helaas.
Dus ju gewoon om het half jaar uiterlijk.

Hij is gelukkig wel weer helemaal happy. Heeft even flink in geleverd na de afspraak maar begint weer een beetje meer terug op gewicht te komen. Stalgenootjes helpen met het voeren wat echt enorm fijn is <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 08:27

@Xdenies: als eerste gecondoleerd met het verlies van je oma Y;(

Super dat het op wedstrijd zo goed gegaan is!

Hier niet veel te melden, ben Frosty weer rustigaan op aan het pakken dus heb gister even lekker 20min in de binnenbaan rond gehobbeld (meer om mn kop leeg te maken).

Eind vd middag terug naar stal gegaan om madam maar eens in bad te gooien want er lag me een laag stof op :=

Na het badderen lekker buiten opgedroogd in de zon en tja, dan moet ik natuurlijk wel even snel weer een foto maken (met mn telefoon) want naast dat ze blinkt word ze ook weer super donker <3
Afbeelding
(Met dr nieuwe leren halster)

Verder niet veel te melden, zelf weer lichtelijk in de lappenmand.
zie eruit als een luipaard sinds vorige week zaterdag.... donderdag toch maar langs de ha gegaan en die vermoed psoriasis dus nu aan het smeren met cortico zalf en andere vette zalf. Word altijd wat naar van cortico zalf maar ja, 't helpt wel want de plekken zijn al beduidend minder.

Hopelijk zijn ze snel weer weg want leuk is t niet (jeukte ook verschrikkelijk!).

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 05:58

Hier gisteren een lesje genomen op de rawhide ranch in Herentals
Wat een verschil :') blijkbaar ken ik toch niet zo veel als ik dacht haha. Ik heb sinds September niet meer gelest wegens omstandigheden.

Ik zat te ver naar voor met mijn benen. Je moet gaan rechtstaan in galop en teugels verder op de nek om sneller te gaan?? Die dingen zijn mij nooit gezegd geweest! Al maar goed dat ik terug ga lessen. Weer eens op 1 hand gereden en naar mijn zin ging het enorm goed. Was wel weer even wennen om zo te rijden maar het heeft mij zo goed gedaan en veel bijgeleert op een half uurtje. <3

Hier ook vorig weekend zelf gereden met een paardencamionette om een buitenrit te maken op de ranch waar ik broeger stond met een vriendin. Eerste keer met zo een ding rijden. Het was heerlijk, reed echt goed! Paardje had een beetje stress, en wou daarna wel niet meer terug naar huis. Het is de laatste keer dat ik ze laad voor zoiets, want ze is op semi pensioen nu. Ik zag wel dat ze het herkende, notmaal op 'nieuwe' plekken kan ze wat shrikkerig zijn. Mensen waren ook blij om mij en haar nog eens te zien. Overall, een goed weekje gehad.

Afbeelding

Ik ga ook trailertraining opstarten mits natural horsemanship met mijn jaarling. Kleine stapjes en rustig aan op het tempo van het paardje natuurlijk, ze is jong. Maar goed kunnen laden is een must voor haar, ik wil later graag wedstrijden met haar rijden :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 07:24

Bedankt voor jullie condelaties. Het is inderdaad heel fijn om te weten dat ze zo trots op me is. En Beeb deed het geweldig. Op naar 3 mei :)
Maar het is wel confronterend, maandag een goede les gehad van Jamie Verkerk en dan kan je niet even bellen. Zucht.. dat gaat nog wel even pijn doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 07:26

Waar ga je 3 mei ook al weer heen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 13:24

Bellatrix schreef:
Waar ga je 3 mei ook al weer heen?

Weer naar Ermelo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 13:27

Oja, leuk. Zo jammer dat ik dan aan het fotograferen ben bij de DAWRA/Appaloosa all breed in Leusden.
Anders was ik gekomen!