[WN] Waar moet het met de WRAN naar toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: Waar moet het met de WRAN naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:19

johnpppp schreef:
Nette mensen bij de wran.
john

charme-offensief Cool

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:26

nog ff gauw voor zondag .........

Had dit ook al ergens anders gezet maar tot nog toe geen antwoord en het is al bijna zondag !?!?!

even terug komend op de capverplichting :

Als een L1 ruiter een groen paard showed ( of wil showen ) moet deze dan ook bv L5 starten ? ( ivm nivo paard ?!?! )
of als deze ruiter zijn eigen nivo start, mag deze dan een cap of of is dan een hoed verplicht.

En wie bepaald wanneer een ruiter L1 is ?!?! ( begint elke ruiter in L5 ? of is het zo dat als ik morgen wil starten en ik vind dat ik L1 mee kan doen, ik gelijk dit nivo bestempeld krijg ?? )

Wat voor nivo "ben" ik als ik al jaren western rijd en pas sinds kort een paard heb waarmee ik wedstrijden ga/wil rijden ??
( Wie bepaald dit ? en waarvandaan word de motivatie gehaald die dit nivo bepaald ? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:31

Je kan natuurlijk ook een keer zelf de moeite nemen om de regels te lezen... Knipoog

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:50

hmm ok is kijken dan ..........

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:52

Skuye schreef:
Als een L1 ruiter een groen paard showed ( of wil showen ) moet deze dan ook bv L5 starten ? ( ivm nivo paard ?!?! )
of als deze ruiter zijn eigen nivo start, mag deze dan een cap of of is dan een hoed verplicht.

ok, heb wat kunnen achterhalen, maar bovenstaande nog niet, kan iemand daar nog op antwoorden ??
Ik las nl ergens ( op dit forum of op een ander, er zijn al verschillende met dit onderwerp ) dat het nivo van het paard ook "geleveled" gaat worden ?!?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:53

Groen paard mag je 1 level lager starten dan je eigen level tot je dr 10 punten mee gereden hebt, dan moet 'ie in je eigen level.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:01

En als je als L1-ruiters dus een level lager start (L2) hoef je dus geen helm op MITS het een paard van jezelf is.
Op een paard van een andere moet je ALTIJD een helm op onafhankelijk welk level je start.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:09

tenzij je ene prof bent DD, als jij anageeft prof te zijn hoef je geen cap op

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:10

De term "prof' bestaat niet meer bij de WRAN alleen de term 'level' Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:35

dat is dus niet helemaal waar
prof bestaat nog wel, open niet Knipoog
en prof is iemand die zijn centen verdiend met de paarden
en diegene hoeft geen cap op in de l1 en l2 met paard van een ander

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:59

Ik vind het erg jammer dat ik zondag a.s niet naar de vergadering kan. Alhoewel ik niet zo van de volmachten ben heb ik na het lezen van de uitnodiging voor de vergadering en nog eens alle punten op een rij zettend n.a.v gesprekken met andere liefhebbers en zeker ook n.a.v. van de vele gezichtspunten die hier op Bokt naar voren zijn gebracht (al dan niet van leden, maar zeker van mensen waarvan ik weet hoe zeer zij betrokken zijn bij de westernsport). Gezien dit topic meer dan 10.000 keer gelezen is blijkt de WRAN grote belangstelling te genieten en ik hoop dat het de laagdrempelige sport blijft die het tot dusver was en we niet verstrikt raken in een logge organisatiestructuur met regels en beperkingen op het gebied van het gebruik van wedstrijd-lokaties, verbod op zogenaamde 'wilde' wedstrijden (hoe verzint overigens iemand het woord 'wild'. Alsof er een alleenrecht bestaat voor enkele uitverkorenen op het organiseren van wedstrijden, heel irritant).
Een vraag die me bij het lezen van de uitnodiging voor de vergadering weer door het hoofd schiet is: " zijn we bezig argumenten aan te dragen voor een bredere basis van het beoefenen van de westernsport" of "we zoeken naar onderbouwing omdat we zo graag via KNHS e.e.a. willen realiseren" . In elke discussie komt het bijna over of we als leden van alles moeten en eigenlijk geen recht van spreken hebben tegenover het machtige Koninkrijk Nederlands Heilige Sportcentrum. Ik bepaal mijn keuzes niet graag op moeten maar bij voorkeur op willen. Ik werk toe naar wat ik wil en dat is een andere manier van werken en argumenteren. Ik heb gebruik gemaakt van de voorbeeld-volmacht in een eerder topic (Anya @ [WN-AM] WRAN-ALV: papieren stem overdragen ). Ik kan er niets 'fouts' aan ontdekken dat leden volledig alle discussies volgen en indien niet anders mogelijk er toch voor kiezen hun stem niet verloren te laten gaan. Ik tref bij de verschillende verenigingen in een andere sector waar ik lid van ben volmachten overigens standaard aan bij een uitnodiging voor een vergadering en ik heb deze zelf ook bijgevoegd bij het uitschrijven van een vergadering. Niets mysterieus aan en volkomen gangbaar, dus Anya bedankt voor dit concept wat naar mijn idee ontbrak.

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:20

Ik zei het toch ik had alle vertrouwen in het wrancommitee.
john

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:24

johnpppp schreef:
Ik zei het toch ik had alle vertrouwen in het wrancommitee.
john

Nah, beetje uitgebreider mag wel, hoor. Zo kunnen we niet beoordelen wat er nu wel of niet terecht was aan vrees in de voorgaande 22 pagina's. Ook voor hen die geen lid zijn, zoals ik, kan het zinvol zijn dit proces te volgen. Je kunt er een boel van leren.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:16

zo mag er geen onafhankelijke ruiters commisie komen die tussen het bestuur en de wran gaan staan om als een soort ondernemingsraad bij bedrijven te werken.
de voorzitter gaf aan dat hij dat toe zou juichen en als iemand zich geroepen voelde zich daarvoor aan kon melden maar hij zou dan uitmaken wie op welke functie zo komen.
hoezo onafhankelijk? dat zou elke directie binnen het bedrijf wel willen.
als motivatie gaf de voorzitter op dat hij anders het overzicht zou kwijt raken op zijn mensen.
we hadden het over een onafhankelijke commissie die dingen zelf ook zouden gaan toetsen aan de realiteit en zo doende de leden onafhankelijk inlichtingen te kunnen geven bij twijfel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:17

@piggeljay : van wie is die tent bij jullie eigenlijk, want ook dat schijnt een opening voor het dragen van een hoed te rechtvaardigen.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:48

de tent is van mij DD alleen willen bepaalde mensen er zeggenschap over hebben, en dat is nou net niet, hoe vreemd ook mijn verzekering.
die mensen van de verzekering zitten nu schudden buikend het verslag van de advocaat te lezen.
beter was het geweest als we ook eens de documenten hadden gekregen die uitgegeven is door het min. van landbouw waarin alle voorgenomen maatregelen stonden zodat we daar iets mee konden gaan doen.
ik heb al geprobeert ze op te vragen bij het min. maar die hadden ze nog niet omdat men er nog steeds in commisies mee bezig is.
maar blijkbaar heeft de wran ze al wel. waarom ze dan niet uitdelen op de ALV?
nee ik ben met meer vragen terug gekomen dan dat ik er heen gegaan ben.
en die verzekering? laten we die nog maar even afwachten want blijkbaar ben ik dan verkeerd verzekerd Bloos

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:01

piggeljay schreef:
..........laten we die nog maar even afwachten want blijkbaar ben ik dan verkeerd verzekerd Bloos

Dat ben je zeker gezien dat gajus wat er bij jou op het terrein rondloopt..........

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:01

Beginnend met P en eindigend met K ......

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:09

nou ik zit veel meer in over droppie chinook en puntoor.
de eerst twee zijn asielzoekers dus ja die ga ik niet verzekeren, je weet nooit wat voor verleden ze gehad hebben.
en puntoor... die begint steeds meer mijn toko over te nemen.
hij heeft de veulens al in gepikt, op kantoor mogen ook alleen maar mensen binnen die hij toestaat.
en ik maar roepen hij is niet van mij hoor, maar ja ik heb hem wel toegelaten op het terrein en dus moet ik hem wel verzekerd hebben vanaf zijn huis tot het moment dat hij weer thuis is.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:02

piggeljay schreef:
de tent is van mij DD alleen willen bepaalde mensen er zeggenschap over hebben, en dat is nou net niet, hoe vreemd ook mijn verzekering.
die mensen van de verzekering zitten nu schudden buikend het verslag van de advocaat te lezen.
beter was het geweest als we ook eens de documenten hadden gekregen die uitgegeven is door het min. van landbouw waarin alle voorgenomen maatregelen stonden zodat we daar iets mee konden gaan doen.
ik heb al geprobeert ze op te vragen bij het min. maar die hadden ze nog niet omdat men er nog steeds in commisies mee bezig is.
maar blijkbaar heeft de wran ze al wel. waarom ze dan niet uitdelen op de ALV?
nee ik ben met meer vragen terug gekomen dan dat ik er heen gegaan ben.
en die verzekering? laten we die nog maar even afwachten want blijkbaar ben ik dan verkeerd verzekerd Bloos

Die advocaat had beter lekker thuis kunnen blijven met zijn pootje op de bank.

Hij heeft alleen verteld wat de verzekeringsregels zijn. Maar het was juist de vraag waar die regels op gebaseerd zijn, zodat we kunnen kijken of er andere regels op te stellen zijn. Het Ministerie van Landbouw bepaalt wat wettelijk verboden en toegestaan is. Dáár moeten we dus naar kijken, en niet wat de KNHS met de verzekeraars heeft afgesproken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:46

Je moet het andersom zien
Als iemand wat wil verzekeren gaat de verzekerings maatschappij eisen stellen om het risico zo laag als mogenlijk te zien krijgen.
Maar verzekeren tegen een ongeval op wedstrijden wordt volledig gedekt door de eigen zieken verzekering.
Anders zou elke ski enthousiast met gebroken benen de berg eigenaar aansprakelijk kunnen stellen.

Dus de ziekte, ongevallen verzekering van Peter V, met de hieruit volgende helm verplichting, is gewoon flauwekul en misleiding.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:46

Ariebren schreef:
Je moet het andersom zien
Als iemand wat wil verzekeren gaat de verzekerings maatschappij eisen stellen om het risico zo laag als mogenlijk te zien krijgen.
Maar verzekeren tegen een ongeval op wedstrijden wordt volledig gedekt door de eigen zieken verzekering.
Anders zou elke ski enthousiast met gebroken benen de berg eigenaar aansprakelijk kunnen stellen.

Dus de ziekte, ongevallen verzekering van Peter V, met de hieruit volgende helm verplichting, is gewoon flauwekul en misleiding.

Kun je dat juridisch onderbouwen? Dat opent perspectieven......