[WN] Western met een fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:59

Yviertje schreef:
Hoe moet ik bewijzen dat friezen echt wel kunnen sprinten?

Dat moet je niet, het zal in "hun" ogen toch nooit goed genoeg zijn.

Toevallig heb deze race ook gezien op het NK, en ben het geheel met @smax eens. :j

Yviertje

Re: Western met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:07

ik heb m'n post nog iets begewerkt.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:04

smax schreef:
Ik ken de desbetreffende fries die Zilver won op het nk, je kan zeggen wat je wilt, maar dit ging zeer zeker netjes en beheerst, wat ik niet van de andere drie deelnemers kon zeggen , maar affijn...de fries liet trouwens de tonnen wel staan!

Deze zelfde fries heeft in 2006 en 2007 enorm goede trails gelopen, zelf gezien, nog niet met 1 sok een balkje aan geraakt in soms hele krappe parcouren! en dat waren zeker geen makkelijke parcouren ;)

De Fries deed het zeker heel netjes, maar degene die won was 2 HELE seconde sneller dat is VEEL in de barrel race(normaal gaat het om een tiende van een seconde). Bij de barrel race gaat het er immers om wie het snelste is en het kortst wend. Het 14 jarige meisje en haar Quarter die won was meer als terecht. De andere 2 reden een slechte race (dat mag ik best zeggen want daar was ik er 1 van :D ) Ik was degene die de 2 tonnen omgooide en de andere reed op een blind 20 jarig paard. De Fries deed het goed maar de Quarter die won stak met kop en schouders boven de anderen uit !

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:11

Sassy4barrel schreef:
smax schreef:
Ik ken de desbetreffende fries die Zilver won op het nk, je kan zeggen wat je wilt, maar dit ging zeer zeker netjes en beheerst, wat ik niet van de andere drie deelnemers kon zeggen , maar affijn...de fries liet trouwens de tonnen wel staan!

Deze zelfde fries heeft in 2006 en 2007 enorm goede trails gelopen, zelf gezien, nog niet met 1 sok een balkje aan geraakt in soms hele krappe parcouren! en dat waren zeker geen makkelijke parcouren ;)

De Fries deed het zeker heel netjes, maar degene die won was 2 HELE seconde sneller dat is VEEL in de barrel race(normaal gaat het om een tiende van een seconde). Bij de barrel race gaat het er immers om wie het snelste is en het kortst wend. Het 14 jarige meisje en haar Quarter die won was meer als terecht. De andere 2 reden een slechte race (dat mag ik best zeggen want daar was ik er 1 van :D ) Ik was degene die de 2 tonnen omgooide en de andere reed op een blind 20 jarig paard. De Fries deed het goed maar de Quarter die won stak met kop en schouders boven de anderen uit !
dus jij kan zeggen dat je er af bent gereden door een fries !

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:11

Ja :) en daar is niks mis mee ;)
Om eerlijk te zijn maakt het me nooit uit van wie ik win of verlies. Het gaat me om me eigen race en die dag heb ik gewoon slecht gereden. Maar kan goed zijn dat als ik wel tevreden over mijn eigen race ben dat ik ook verlies van een Fries of een ander paard. Ligt er maar net aan wat ik zelf voor doel gezet heb. Ik heb wel eens een paard in een hand galop de bak laten zien om m aan wedstrijden te laten wennen. Was ik laatste maar wel tevreden want hij was braaf en niet onder de indruk van het publiek. Maar om weer op topic te komen. De race die de Fries reed was niks mis mee, heel netjes vond ik. Maar de quarter was beter :) Ik vind dat een Fries wel een goede barrel race neer kan zetten. Die op het NK kon dat in ieder geval wel :)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:25

Jaja,en hier die andere prutser op die 22 jarige volledige blinde 8-)
Die direct uit de trailer getrokken was en naar binnen moest om te starten,
ze hadden het even wat vroeger gezet... en bedankt,he.
inrij rondje ging wel redelijk maar vergat van de zenuwen whoa te roepen op mn barrels tijdens de wedstrijd,
en toen was ie de weg kwijt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:37

beaversrun schreef:
Jaja,en hier die andere prutser op die 22 jarige volledige blinde 8-)
Die direct uit de trailer getrokken was en naar binnen moest om te starten,
ze hadden het even wat vroeger gezet... en bedankt,he.
inrij rondje ging wel redelijk maar vergat van de zenuwen whoa te roepen op mn barrels tijdens de wedstrijd,
en toen was ie de weg kwijt :+

:') hahaha sorrie....
vind dat trouwens wel heel stoer met een blind paard!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:58

je kan er ook voor kiezen niet te starten als je geen tijd hebt een paard goed opte warmen/ voor te bereiden...
maar goed, das weer een andere discussie!

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:00

Ik zat al op zo'n soort opmerking te wachten. Of iets over het feit dat het paard blind is.

Je kan ook verwachten dat ze op een NK zich aan de opgegeven starttijden houden. Wel zo professioneel.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:16

Zal de volgende keer aan Wen of het friezenvrouwtje vragen of ze broodkruimeltjes strooit....
Hoeven wij ze alleen maar te volgen :D

quarterH... Zucht... pak een zak chips en hou asjeblieft je mond.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:17

Ik ben het ook niet altijd met QH eens maar met sommige dingen heeft ze wel een punt hoor.... :)

Enne ontopic. Lekker gaan western rijden met je fries... Heb lol met je knol :)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:41

Loody: We zijn s'morgens nog tegen tien uur op het secretariaat geweest om te vragen hoe laat en dan word er gezegt als je er om twaalf bent heb je meer dan tijd genoeg. Kom je daar aan voor twaalven zijn ze al in de bak.
Oeps,sorry we liepen toch voor. Maar dat is wel extra vervelend met een blind paardje. quarterH kraakt af om af te kraken anders zou ze zich wel eerst verdiepen ipv weer te gaan balken zonder te weten waarover. Dit heeft totaal niets te maken met voorbereiding. Daarbij heeft quarterH zelf nog 'techniese' probleempjes en zou ze beter daar haar energie insteken inplaats van andere continu naar beneden proberen te halen.
Laatst bijgewerkt door beaversrun op 03-01-11 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:47

het gaat niet alleen om haar laatste opmerking ;)
Nogmaals ik ben het ook niet altijd met haar eens....

En wedstrijden lopen in of lopen uit, je zorgt dat je er altijd ruim van te voren bent ;) maar goed dat vind ik hoor :)
Je bent er zelf verantwoordelijk voor. dus je hoort het zelf in de gaten te houden.

Maar hier gaat het topic niet over.

Het is altijd fijn om iemand aan te wijzen en maar te zeggen dat diegene negatieve dingen zegt, maar wordt er wel tussen de regels doorgelezen?? dat vraag ik me weleens af ;)

BunnyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:57

Een fries is zeer geschikt voor western, en het staat ook nog eens leuk bij een fries!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:07

@beaversrun: Ja het was inderdaad flink ingelopen. En het lawaai (waar door de omroepster nog eens extra om werd gevraagd) lijkt me niet echt fijn voor een blind paard die je op je mede op je stemhulpen hebt getraind. Bij de grotere barrelraces is er toch meestal minder herrie :)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:14

Neuh,van die omroepster/herrie hadden we geen last hoor.
Graag zoveel mogelijk :P vind ie wel kicken.
Alleen stilstaan word zo weleens wat moeilijker he :o

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:15

;) :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:20

BunnyLover schreef:
Een fries is zeer geschikt voor western, en het staat ook nog eens leuk bij een fries!

inderdaad ! Daarom heb ik net AL mijn Quarters te koop gezet, en ik stap 100% over op Friezen ! Ik heb bij de smid al XXL-speciaal-op-maat-gemaakte sliding plates besteld. Wordt het niks, dan laat ik er een zitje op lassen en kunnen mijn kids er nog altijd de Ardense hoogten mee afsleeën. *D

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:22

.
Laatst bijgewerkt door beaversrun op 03-01-11 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:23

beaversrun schreef:
Loody: We zijn s'morgens nog tegen tien uur op het secretariaat geweest om te vragen hoe laat en dan word er gezegt als je er om twaalf bent heb je meer dan tijd genoeg. Kom je daar aan voor twaalven zijn ze al in de bak.
Oeps,sorry we liepen toch voor. Maar dat is wel extra vervelend met een blind paardje. quarterH kraakt af om af te kraken anders zou ze zich wel eerst verdiepen ipv weer te gaan balken zonder te weten waarover. Dit heeft totaal niets te maken met voorbereiding. Daarbij heeft quarterH zelf nog 'techniese' probleempjes en zou ze beter daar haar energie insteken inplaats van andere continu naar beneden proberen te halen.

Niet lezen wat je wilt lezen, maar lezen wat er staat.
QuarterH kraakt niemand af. Ze geeft alleen aan dat je je af moet vragen of je wel moet willen starten als je geen tijd hebt om op te warmen.

Daarbij is het volledig eigen verantwoording om op tijd op een wedstrijd te zijn. Wat moeten ze dan het programma maar stil leggen? of om het half uur een pauze in lassen?
Je hoort gewoon op tijd aanwezig te zijn. Daarbij als je om 10.00 op het secretariaat kon zijn, wat zeur je dan dat je niet wist hoe laat het begon? Je staat toch zelf naar die arena te kijken. 8)7
Maar goed dat wordt inderdaad een andere discussie.

Met een blind paard barrelen lijkt me heel moeilijk en petje af dat je het kan.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:46

beaversrun wat is in godsnaam jou probleem met mij? ik heb jou nooit persoonlijk aangevallen dus het zou je wel netjes staan dat dan ook niet te doen, zeker niet op zaken die totaal niks met de discussie te maken hebben. als je op inhoud niet kunt laat het dan..

en het enige wat ik zeg is wat HT al aangeeft: ik zou dan eerder NIET starten als ik niet kon voorbereidien/opwarmen. ongeacht de reden hiervan.
als je toch staart prima, eigen keuze maar ga dan niet anderen de schuld geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:08

sevke schreef:
BunnyLover schreef:

inderdaad ! Daarom heb ik net AL mijn Quarters te koop gezet, en ik stap 100% over op Friezen ! Ik heb bij de smid al XXL-speciaal-op-maat-gemaakte sliding plates besteld. Wordt het niks, dan laat ik er een zitje op lassen en kunnen mijn kids er nog altijd de Ardense hoogten mee afsleeën. *D

hmmm... Doe maar niet.. Dan ga je die vreet-competitie toch van me winnen denk ik _O- vraag me wel af wat bunnylover denkt dat western inhoudt..

Dat op tijs startending ga ik maar niet op in voor we weer een groen bericht krijgen maar vind het wel laag om quarterh persoonlijk aan te vallen. Haar paard heeft hier geen *** mee te maken geloof ik...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:16

quarterH schreef:
niet anderen de schuld geven.

Dat was een van de eerste tips van mn barrel trainer. Klinkt simpel maar ik heb er wel veel aan gehad.. gewoon naar iedere run (of breder gezien iedere proef) kijken wat IK verkeerd deed. Zodra ik kan zien wat ik verkeerd heb gedaan kan ik er van leren. Het is makkelijk om een ander of je paard de schuld te geven maar 99 procent ligt vaak bij je zelf. Tenminste dat is bij mij zo :) Goed advies +:)+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:37

klopt helemaal!

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:05

Sorry hoor quarterH maar ik had er geen probleem mee,
jij maakt er weer een probleem van en ik probeerde het alleen uit te leggen vanwege jou reactie.
Maar goed,diegene die het wel gevolgt hebben zullen het wel begrijpen.
Had namelijk aangegeven dat het mijn fout was en ik kan er niet mee zitten *\o/* .
Dag quarterH.