[SGW] SGW Gorssel 11/12 september 2010 - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: SGW Gorssel 11/12 september 2010 - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:34

Bij nader inzien kom ik morgen toch weer :) ga met een vriendin mee te groomen :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:13

Veel plezier iedereen voor morgen :D

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:25

ja eerste echte cross.
Bij alle oefencrossen heb ik nooit voor verkend.
Maar zie nu zoveel bordjes bij de hindernissen..
Ik begrijp dat ik de groene bordjes moet rijden.
Ga denk ik een klein stukje verkennen en dan zien we wel..
Maar als ik het goed begrijp hoef de B maar 1 wieke te springen van de molenwiek.. Ben benieuwd hoe mijn meisje het gaat doen.. Morgen gaan we het mee maken!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:26

@ mistid nu wel een goede fiets meenemen haha

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:29

Susy_Q schreef:
ja eerste echte cross.
Bij alle oefencrossen heb ik nooit voor verkend.
Maar zie nu zoveel bordjes bij de hindernissen..
Ik begrijp dat ik de groene bordjes moet rijden.
Ga denk ik een klein stukje verkennen en dan zien we wel..
Maar als ik het goed begrijp hoef de B maar 1 wieke te springen van de molenwiek.. Ben benieuwd hoe mijn meisje het gaat doen.. Morgen gaan we het mee maken!

Niet verkennen?! Dit hoor ik niet goed! Ook voor oefencrossen verken je toch gewoon (tenzij het een tripalon is van 10 km).
Je moet toch weten welke molenwiek je van de 4 voor de B moet nemen. Dat kun je in het aanrijden echt niet even snel bekijken hoor! En welke bospaadjes je eventueel in moet of niet is ook handig om te weten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:32

caro29 schreef:
@ mistid nu wel een goede fiets meenemen haha

Ik heb de angst dat hunnie geen fietsen meenemen :+ .

Susy_Q, :oo niet verkennen. Tsja, dan is het iig niet alleen een verrassing voor je paard, maar ook voor jezelf. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je dan gevaarlijke situaties opzoekt :o

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:42

ag ja, ben wel een adreline junky..
De oefencrossen die ik gereden hebben waren allen zeker meer dan 5 km. En lopen is niet mijn grootste hobby,
maar als ik jullie reacties zo hoor, ga ik morgen braaf verkennen hoor!!
Zal de molenwiek opzoeken, lijkt me een belangrijk punt.
Maar het parkeerterrein is dus wel 15 minuten van het wedstrijd-terrein?? fijn... En waar zit het secretariaat dan ergens??

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 19:44

Secretariaat zit bij de start en finish van de cross. Daar zit de DA ook.
Wel verkennen hoor ;). Veel succes.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:27

Sorry maar ga idd met simmie mee een sgw is een sgw en ja daar hoort veel lopen bij ;)

Ik zou toch zelf niet voor een verassing willen komen te staan..

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:29

Net Giga gewassen, hoofdstel is gepoetst. Nu zo nog invlechten en stiftgaten tappen. Maar eerst even droge kleren aan, want ik ben weer net zo nat als Giga na de wasbeurt :Y) .

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:31

Ik zou hem ook echt gaan lopen! Zou het niet aandurven om zonder te verkennen die cross in te gaan, weet je helemaal niet welke hindernissen je kan verwachten en waar je heen moet.
Ik heb m'n regenlaarzen al in de auto staan mocht het echt rotweer worden morgen, heb ik iig droge voeten :D

Haha, ik was ook al zeiknat Leliaardje. }:0
Vero is gewassen en gevlochten, auto is ook ingepakt. Morgenochtend nog ff stiftgaten doen en broodjes smeren en dan vertrekken we om half 10. Heb er zin in!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:33

Succes allemaal! Zal duimen voor een beetje droog weer!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:54

CoriienRN schreef:
Sorry maar ga idd met simmie mee een sgw is een sgw en ja daar hoort veel lopen bij ;)

Ik zou toch zelf niet voor een verassing willen komen te staan..

PPfffff.... := dan heb je zeker wel lef als je niet de HELE cross tot meter voor meter uitloopt. heb zelf ook al eenmaal de fout gemaakt in Ysselstein, lekker wandelen verkennen en "beppen"tegelijk met vriendin. Resultaat...verkeerde hindernis op het moment dat het moest gebeuren..... :o pakte de M aan de rechterzijde ipv de L die links van de bocht stond.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:57

Nou , ik heb ooit een tripalon van 10 km gereden en die had ik toch niet verkend vooraf, dat was me te gek.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:01

Lielle schreef:
Nou , ik heb ooit een tripalon van 10 km gereden en die had ik toch niet verkend vooraf, dat was me te gek.

dan geef ik je toch gelijk... :D :D 10 km is een aardig eindje, helemaal als je ook geen fiets hebt.. :P

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:52

ik ga morgen proberen te verkennen, en anders voor een groot gedeelte. Heb alle hindernissen al wel gezien in het foto-topic dus ik weet welke hindernissen ik moet nemen.
En de regenlaarzen is helemaal geen slecht idee.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:56

Sorry, maar ik vind dit echt ongelooflijk Susy! Afgaande op een fototopic kun je geen cross rijden! Maar goed, dat zal wel aan mij liggen, maar ik geloof niet dat jij je cross serieus neemt.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:59

Je bent echt niet goed bij je hoofd, wanneer je de cross niet van tevoren gaat verkennen! Dit kan levensgevaarlijk situaties opleveren!
In de eventing sport wordt zo verschrikkelijk veel aan veiligheid gedaan en dan zou jij door dom/naief en lui te handelen de hele sport weer in een slecht daglicht zetten door een ongeluk te krijgen omdat je de cross niet hebt verkend!
Wanneer je dit bij ons van plan bent om te doen zal ik er zeker voor zorgen dat ze je NIET laten starten!!!!!!

Bij een tripalon van 10 km is het een ander verhaal maar dit kan echt niet!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:00

Ik zou zelfs geen tripalon rijden zonder de route te hebben verkend, 10km zou ik mij al niet eens voor inschrijven btw :o
Ik kan trouwens alleen maar meegaan met Simmie in deze!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:01

Als het plaatsen van foto's tot gevolg heeft dat mensen de sgw niet meer verkennen "omdat ze het al gezien hebben", dan kunnen er beter geen foto's meer geplaatst worden.

Slechte actie Susy_Q!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:03

Susy ik zit net in je profiel te kijken, ik schrik me echt rot, ik dacht dat hier een naief puber meisje aan het praten was! Maar je bent gewoon en volwassen vrouw waar ik toch wel wat meer gezond verstand bij had verwacht. Sorry.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:04

Waarom sta je dan niet gewoon wat eerder op Susy_Q? Dan verken je de cross voor je dressuur...
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om de cross te starten als ik hem niet verkend heb. :n
Helemaal niet als het je 1e cross is!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:08

zo zo, bedankt allemaal voor deze positieve en aardige reacties allemaal. Ik kan er toch nog niets aan doen dat ik onwetend ben als ik nog nooit een echte cross heb gereden maar wel een flink aantal oefencrossen zonder deze te verkennen en deze goed heb uit gereden zonder enige problemen.
Bij ons in de vereniging is er NIEMAND die crost en die mij kan adviseren.
Nou heb ik hier gelukkig heel veel goede adviezen gekregen waar ik erg dankbaar voor ben.
Ik had het al eerder gehoord en ik ga de cross ook wel verkennen want ongelukken willen we echt niet hebben hoor. En het is niet dat ik lui ben (alhoewel...) Ik hoop alleen dat ik er genoeg tijd voor heb tussen de dressuur en het springen in. Eerder weg kan niet, i.v.m. mijn hulp die mee gaat. En helaas zijn er ook mensen die veel dagen moeten werken zodat ik vandaag en gisteren ook de cross niet kon verkennen, niet dat het naast de deur ligt.

Trouwens gekkenwerk dat ik mij zo moet verdedigen. Ik snap best dat een dergelijk ongeluk slechte reclame is voor de cross. Maar om dan zo in de aanval te gaan.. das ook geen beste reclame voor de tak van sport. Ik hoorde juist dat de sfeer zoveel beter was in de eventingsport. Na deze laatste reacties moet ik dat eerst maar in het echt ondervinden, net als de hele cross.

Na het lezen van bovenstaande eigen reactie dacht ik:

Excuus iedereen, ik ga zeker wel de cross verkennen.
(want zal je net zien dat mij wat overkomt, na al deze reacties)
Laatst bijgewerkt door Orchidee21 op 11-09-10 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:08

heb ook even profiel gekeken maar als waarzegster heb je altijd gelijk en weet je wat er komt ???? :D
ieder zijn ding en eigen verantwoordelijkheden, maar ik ga wel met BILLY mee dat als jij een ongeluk krijgt jij er andere mensen mee opzadelt en ook de sport schade berokkent.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:11

Als je je een beetje had verdiept in hetgeen jij zo graag wilt doen (SGW rijden) dan had je van tevoren kunnen bedenken/weten dat je een cross ALTIJD verkent!
Door hier tussen ervaren mensen te gaan roepen dat je dat niet doet is natuurlijk vragen om reacties. Snap dat die reacties voor jou wat heftig overkomen, maar het is voor je eigen veiligheid zoals Billy ook al aangaf. Heftige reacties misschien maar wel goed bedoeld; je schrijft er zelf nl zo luchtig over dat wij je (heftig) aan je verstand willen brengen dat je SGW wel serieus moet nemen!