[SGW] SGW Neede (15/16 sept) - voorbespreking.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re: SGW Neede (15/16 sept) - voorbespreking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:48

die kan je ook gerust uit draf nemen
heb ik ook de 1ste keren gedaan omdat mars dat ook spannend vindt. komt helemaal goed Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:49

Iedereen heel veel succes in Neede vandaag Lachen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 09:55

rowo; nog even nav jou opmerking over de foto's. Als je toestemming hebt van een mod, dan mag je een apart foto-topic openen met alle hindernissen erin op het SGW forum.

Maar de oplossing met mijn album is natuurlijk ook prima. Ik ga even kijken naar de hindernissen!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:28

ladyzwien schreef:
die kan je ook gerust uit draf nemen
heb ik ook de 1ste keren gedaan omdat mars dat ook spannend vindt. komt helemaal goed Haha!

Denk je dat de L watersprong laag genoeg is voor in draf?
Wordt er vandaag eigenlijk al L gereden? Ik vind het spannend!!!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:32

ik vindt van wel als ik het zo zie.
of je neemt een erg rustig galopje, dan kan je je paard erzo over heen drukken als die wat twijfeld.
als ik merk dat mijn paard gaat twijfelen, neem ik hem ook terug.
normaal kan je ook een meter springen uit draf met drafbalk, en deze oogt echt niet hoog, dus het moet kunnen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:56

beetje laat maar heel veel succes allemaal!
De foto's zien er wel gaaf uit Pling

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:02

rowo schreef:
Hier de link naar mijn album waar je alle foto's kan zien...
http://www.mijnalbum.nl/Album=ORBQ6TYR

Ik heb je foto's met belangstelling bekeken; dank je wel voor de moeite. Succes vandaag. Groeten, Paul

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:33

GEen dank hoor!

Scum, bedankt voor de tip Lachen Zal er aan denken de volgende keer.

De cross is goed te rijden, en de bodem is goed. Behalve bij de dressuur. Mega gaten in de ringen. 1 ring zijn ze na 2 combinaties al mee gekapt en naar een andere ring gegaan. Gat van zo'n halve meter diep voor A... Maar wel meeeeeeeeega veel ruimte om los te rijden voor dressuur. Denk wel 2 ha voor alleen losrijden.
Parkeerterrein zit je overigens zo vast.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 12:39

Bitwise moet ook in ring 1 morgen.
Volgens mij mag dat officieel niet, naar een andere ring gaan. Als nr 1 en 2 daar al gestart hebben, dan zijn er 2 opties.
Of iedereen moet in die ring rijden (niet echt veilig). Of ze gaan naar een andere ring en maken een apart klassement voor de combinaties die al gestart zijn in de slechte ring. Dat laatste zou dan dus moeten gebeuren, maar ik denk dat ze het niet doen...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:00

Ik heb de cross gelopen vandaag, moet lukken dacht ik zo.
Ik heb alleen nog 2 dingen waar ik niet helemaal uit kom, misschien dat anderen die de M of Z cross al hebben gelopen mij kunnen helpen?

Bij hindernis 11 heb je een a, b en c sprong. De a en b zijn die 2 punten, maar naar mijn idee kun je met geen mogelijkheid bij sprong c komen zonder een weigering aangerekend te krijgen of te worden uitgesloten.
Want je doorkruist altijd je eigen lijn of je springt een extra hindernis was niet mag. Hoe moet dit volgens jullie??

En na de 1e trakhener, hindernis 16, hoe rijden jullie dan verder naar hindernis 17? Direct links afslaan of rechtdoor rijden en dan via de B en L paarden doorgang naar hindernis 17?

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:20

Ik zat dus in de groep met de slechte ring. De eerste 2 combinaties hebben hun proef gereden in de slechte ring, de combinaties daarna in een andere. Er is geen apart klassement gemaakt, gewoon samen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:23

Sjaan schreef:
Ik heb de cross gelopen vandaag, moet lukken dacht ik zo.
Ik heb alleen nog 2 dingen waar ik niet helemaal uit kom, misschien dat anderen die de M of Z cross al hebben gelopen mij kunnen helpen?

Bij hindernis 11 heb je een a, b en c sprong. De a en b zijn die 2 punten, maar naar mijn idee kun je met geen mogelijkheid bij sprong c komen zonder een weigering aangerekend te krijgen of te worden uitgesloten.
Want je doorkruist altijd je eigen lijn of je springt een extra hindernis was niet mag. Hoe moet dit volgens jullie??

En na de 1e trakhener, hindernis 16, hoe rijden jullie dan verder naar hindernis 17? Direct links afslaan of rechtdoor rijden en dan via de B en L paarden doorgang naar hindernis 17?

Ik dacht bij die hindernis 11 voor de M AB de punten waren en dat je als Alternatief de eerste punt springt, dat rechtsom een stijltje van de andere kant en dan door naar Hindernis C (is B van de B en L).

En bij 17 mogen jullie dan ook niet gewon onze A en B springen? En volgens mij komt er voor jullie in de doorgang een hindernis voor jullie, wordt voor jullie dus B. Stond nl een rood en wit bordje bij dacht ik.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:26

Maar zoals ik Sjaan begrijp is het niet mogelijk om de twee punten te springen en dan de 11c zonder een fout te maken. En als alleen het alternatief 3 sprongen heeft klopt de nummering niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:29

Dat is wat ik er van bekeken had... Ik zag bij de 2 punten een rood bordje A en B staan. En bij onze B zeg maar een Rode en witte C en ik meende een streep op de rood en witte vlaggetjes. Dat betekend toch alternatief?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:32

Alleen voor A is een er een alternatief op sprong 11 (dacht ik), niet voor B en C.
Ik zal even een tekening in paint maken zo met de sprong van boven gezien, volgensmij kan het echt niet zoals het nu staat afgevlagd.
Rowo, bij hindernis 17 hebben we een abc, maar het gaat mij om de lijn van 16 naar 17. Volgensmij heb je 2 doorgangen om naar dat andere weiland te komen. Direct na 16 links wenden of verder rijden en door de doorgang waar de B en L ook door gaan.
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 15-09-07 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:34

Dit is 11b, daar zit in ieder geval geen alternatief op:
Afbeelding
En de achterste sprong op deze foto is 11c:
Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:36

Ik dacht gezien te hebben dat er een alternatief was.. Fout dus, sorry Bloos

Wat is 16 bij jullie? Die trackener voor de zandloper? Wat bedoel je met de doorgang van de B en L?

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:38

Volgens mij heb ik gezien dat 11A een alternatief had?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:41

Even snel getekend zoals ik de hindernis vanmiddag begreep:

Afbeelding

Maar naar mijn idee doorkruis je dus altijd je eigen lijn bij het aanrijden van C of je springt een hindernis extra wat niet mag..

Rowo, ja 16 is voor ons de takhener. Met de doorgang voor de B en L bedoel ik eigenlijk gewoon dat je door dat slootje rijdt wat op dat punt is dichtgemaakt richting de zandloper. Valt haast niet op hoor.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:42

Je bedoelt dus zeg maar onze route vanaf de afsprong naar de zandloper?
Waarom kun je na de trackener niet gewoon rechtdoor naar de zandloper dan?

Als je over B bent en linksom naar C rijd doorkruis jeje lijn toch pas als je de hindernis gesprongen hebt? Vraag anders morgen eens aan de crossbouwer?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:45

Ja klopt Rowo, maar als je in het regelement kijkt op pagina 23:
http://www.knhs.nl/objects/00002933.pdf
Dan lees ik dat je voor of na de sprong je eigen lijn niet mag kruisen... Als we er hier niet uitkomen ga ik het morgen maar is aan de crossbouwer vragen! Haha!

Ik bedoel idd voor het B en L de route van de afsprong naar de zandloper, wij kunnen dan op 2 manieren die sloot oversteken. Ik zit nog te twijfelen of ik na de trakhener direct links zal gaan of rechtdoor rijden en dan naar de zandloper. Maar dan kom je er niet echt mooi voor.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:48

Ik heb vandaag zeg maar de rechts van de 2 voorste gesprongen. Dus die direct naas het bordje, dan door de doorgang en dan via de linkse achterste er weer uit.

Hier dus de stijl direct links naast de rode vlag, aangezien we ook daar van die richting kwamen.
Afbeelding

En dan de middelste stijl op deze foto, met de breekboom erboven. Kon wel mooi.
Afbeelding

Jij kan dan toch na de trackener bijv gewoon langs de sloot gaan rijden (waar vorig jaar de gaffel stond) en dan de A springen die ik ook sprong? Of gewoon de linker A pakken...
Laatst bijgewerkt door rowo op 15-09-07 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:48

Wat ik me vandaag ook afvroeg;

Het is toch niet toegestaan om een hindernis van een andere klasse te springen? Wat ik vandaag zeker al 3 mensen heb zien doen is na de afsprong de hindernis erachter ook meepakken. Die was alleen voor het L,M en Z. Er werd niks van gezegd..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:50

Ik zag idd vanmiddag met crosslopen *(ja we moesten toch lang wachten op de uitslag) dat er idd wat over die boom waren gegaan. Maar ik dacht dat dat niet mocht.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:52

Nee, dat dacht ik ook.. Ze rede gewoon door en via de omroep werd omgeroepen dat ze 'm goed genomen hadden.. Verward