[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sentir

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:48

Ik moet straks/morgen eens een foto maken. Wel geen idee of je iets gaat zien op foto van een zwart paard

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 15:27

Sentir schreef:
Ik moet straks/morgen eens een foto maken. Wel geen idee of je iets gaat zien op foto van een zwart paard

Je fotografeert toch het gedeelte waar het schuurt?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:59

xDenies schreef:
Sentir schreef:

Je fotografeert toch het gedeelte waar het schuurt?

Ja tuurlijk :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 20:39

Ja nou sorry dat ik dom overkom, maar wat maakt de kleur dan uit? :')

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:03

xDenies schreef:

Neenee dat van mij was niet beledigend bedoelt ofzo !! :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:41

xDenies schreef:

Je fotografeert een zwart vlak, daar zie je niet zoveel details in meestal :D

Zwart blijft vaak te donker. En een spierwitte schimmelkont wordt vaak veel te licht, en dan zie je ook niet zoveel details.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 21:54

Hm nouja, wie niet waagt die niet wint. Hangt er denk ik ook vanaf welke lichtinval je hebt en hoe je de plekken fotografeert. Maar een beetje beeldmateriaal is wel handig voor een goed advies.

Ik zie bij Beeb ook wat andere vacht na het rijden, maar is dat hetzelfde? Geen idee... dus vandaar de vraag om een foto, lijkt me niet heel gek.

Zal morgen weer eens een update van Beeb plaatsen. Het is weet een bewogen tijd geweest :Y)

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 11:26

Natuurlijk had e buiten gestaan en zie je het niet. Dus ik denk da het echt gewoon de hastjes zijn die schuren. (Al enkele dagen niet meer gereden)Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:05

Voelt het vilt ook 'scherp' aan waar het gesneden is? Dus de randjes.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:59

Benfan schreef:
Voelt het vilt ook 'scherp' aan waar het gesneden is? Dus de randjes.

Nee dat niet.
De schuurplekken zijn rond, en zitten onder de pad dus niet van de kantjes.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 18:23

Ik had eigenlijk een foto verwacht direct na het rijden. Zie je het normaal dan ook dagen na het rijden?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:08

xDenies schreef:
Ik had eigenlijk een foto verwacht direct na het rijden. Zie je het normaal dan ook dagen na het rijden?

De dag na het rijden ook. Ik had verwacht dat je het wat langer zou zien, maar precies niet.want als ik de dag erna of er een dag tussenlaat merk ik wel dat de plek er nog zit als ik ze borstel. Je krijgt ze dan ook niet meer recht geborsteld.

Er is momenteel een neopreen pad onderweg uit duitsland, ik ga kijken of die beter zit met de winterharen of hetzelfde heeft
Ik sta momenteel met de late ploeg + sneeuw dan rijdt ik niet/is er geen tijd om te rijden ;(

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 16:49

Eindelijk nog eens gereden, hierbij dus fotos.
Wel moeilijk te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch enorm blij met mn westwood zadeltje. Ik zit goed. En die beugeldraaiers voel je wel in je knieen vindt ik. Ik had regelmatig knie pijn door een oud blessure, maar nu toch veel minder met die dingen erop.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 18:28

Ik doe even een egopost van mijn kleine knuffel. Ze groeit echt netjes en doet alles zo goed *\o/* <3
Ze is vind het zo leuk om kusjes v te geven. Let hier op mijn kusjes makende gezicht :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 18:37

<3 So cute!!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:29

Toushie schreef:
Ik doe even een egopost van mijn kleine knuffel. Ze groeit echt netjes en doet alles zo goed *\o/* <3
Ze is vind het zo leuk om kusjes v te geven. Let hier op mijn kusjes makende gezicht :Y)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Te schattig <3 !

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 18:53

Sentir schreef:
Eindelijk nog eens gereden, hierbij dus fotos.
Wel moeilijk te zien.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Toch enorm blij met mn westwood zadeltje. Ik zit goed. En die beugeldraaiers voel je wel in je knieen vindt ik. Ik had regelmatig knie pijn door een oud blessure, maar nu toch veel minder met die dingen erop.

Sorry voor de late reactie, ik wilde ook even een foto bij de hand hebben. Dit is na het rijden met gewoon een wollen pad. Ook met vilt had ik dit. Bij beide zadels en deze laatste ligt gewoon top. Na een dag is het eigenlijk al weer weg, het is niet iets blijvends en geeft ook geen schade in de toekomst bij een vachtverandering.
Maar goed... dat is bij mij.

Afbeelding

En voorgedraaide fenders, ik snap je compleet!

Om het dan nog effe leuk te houden, update komt ooit nog wel :')
Vandaag lekker het bos in gegaan, eindelijk weer na het gedoe van november, daarna ijzer door een ander paard verbogen en mijn hoefsmid gaf nog net niet een middelvinger.. maar vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:55

Wat heeft Beeb toch een mooi kleurtje zo in de zon! <3

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:39

Die fotos zijn toch wel prachtig Denies!

Ik denk niet dat ik me zorgen moet gaan maken over de vilt. Aangezien het weg gaat, en de haartjes gewoon wat raar zitten.

Hier vandaag eens mijn kerstcadeau uitgeprobeerd. :D de sidepull!
Ik had er al eentje maar die was helemaal bling en ik wou iets wat ik kon gebruiken in de training en op wandeling. Als ze het kapot trekt is het geen ramp snap je?

Het ging heel goed. Spinnen, galop, enz. En dat voor 2 damages niet te hebben gereden. Meestal is ze wat pittiger _O- we zijn van begin 2024 van rennen en geen stuur hebben en geen stop. Naar bitloos rustig kunnen galoperen en stoppen eind 2024. Veel werk en ook fouten gemaakt. Maar ik ben blij dat we zoveel geleerd hebben op een jaartje. :D nu alleen nog bitloos kunnen buitenrijden :') Hopelijk als het wat beter weer is en de piste droogt op kan ik een instructeur laten komen voor wat reining lessen en grondwerk. Vandaag gaan we kijken naar extreme cowboy race lessen. Als het iets is wordt dit een maandelijkse les :D ik ben benieuwd.

Ook voor de 2de keer de neopreen pad uitgeprobeerd. Hij is best nog stijf en ligt niet mooi vanachter. Maar ik hoop met enkele ritjes dat hij wat soepeler wordt en zich wat beter vormt.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:50

Ze ziet er echt super braaf uit. :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:00

Die seatsaver <3

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:05

Afbeelding
Afbeelding

We zijn heerlijk het bos in geweest vandaag, en man wat hebben we genoten.

Wel wat minder. Maartje uit zeer vreemd en iets wat gevaarlijk gedrag. Had het er al over met de man die de paarden verzorgd op stal. Ze explodeert uit het niks, en is dan ook niet te corrigeren. Ze lijkt je gewoon niet te horen. Stijgeren, bokken, voor je uit rennen, als een hengst tussen de hengstige merries. Ze krijgt alleen hooi en vitamine bix, thats it. Het lijkt frustratie, gezien ze niet meer op het land staan maar op paddocks. Als ze even geen beweging krijgt word het een heel stuk erger.

Heeft iemand van jullie dat wel eens mee gemaakt? Want zo word het gewoon link. Ze lijkt je niet te horen of voelen. Ondertussen ze uit zichzelf echt wel voorzichtig is met mensen. Hell, het meisje dat haar rijd viel er een keer af, en toen wist Maartje niet meer hoe voorzichtig ze wel niet moest zijn met haar. Die draafde niet aan zonder zeker te zijn dat het meisje op haar rug wel bleef zitten.

Frustratie? of toch wat anders?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:48

Kom even binnen vallen.. mag ik vragen wat jullie aan jullie aqh voeren?

Ik heb altijd kwpn gehad. Was wel benieuwd naar jullie filosofieen voor de Quarter Horses..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:14

Gaat nu een stuk beter met Maartje, was inderdaad frustratie. Die kan uren slenteren, en is dat ook nodig. Dan is het wel jammer dat ik er niet zelf op kan rijden, ben veel te groot. Maar als handpony het bos in gaat goed! Al raakt ze soms gefrustreerd met mijn paard Chanel, als die weer eens niet doorloopt.. echt.. Welsjes.. je moet er niet aan beginnen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 18:35

@ Sentir,
Ziet er goed uit! Hoe gaat het nu met de 'plekken'? Vind je er bij jezelf ook al wat meer rust mee? haha. Ik zit er nu ook steeds op te letten, bedankt :Y) :P

@ Bellatrix,
Ja, toverballetje!

@ Mondy,
Was dat over die seatsaver tegen mij? Ik zie eigenlijk nergens een seatsaver dus vandaar hahahaha. Sorry, help me out.

@ Benfan,
Nee sorry, ik ken geen gevaarlijke gedragingen bij de paarden die ik heb gehad. Enige paard dat ik echt gevaarlijk heb gezien is een merrie op stal die zwaar ataxie heeft en waarschijnlijk ook iets in haar hoofd. Maar helaas is ze 'gered' door iemand die er weer mee aan de gang wilt.

@ Persevero,
Dat mag jij zeker vragen, het is echter wel een hele waslijst en ik denk niet dat je daar iets aan hebt. Beeb is opgegroeid op de Cool mix & Basis brok van Havens (en veulen brok daarvoor uiteraard) en daarna heeft ze gewoon altijd ene beetje meegegeten wat de pot schaft. Dat ging altijd goed tot zo'n 3 jaar geleden er problemen ontstonden. Niemand kon zijn of haar vinger er op neer leggen. Samen met Daihyo ben ik verder gaan puzzelen op voedingsgebied, ook nav een topic hier op bokt. Ondertussen is ze echt ontzettend goed! Heel blij mee :) Het idee van mogelijke PSSM2'er begint ook steeds verder weg te zakken. Eiwitten is echt een beetje de kern in dit lange verhaal. Dierenartsen konden me er zelfs niet mee helpen ....

Even wat kiekjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

https://www.instagram.com/p/DFYCl1GIyRN/

Hoop dat er weer wat meer leven in het topic komt waar men ook op elkaar reageert :)