[WN] Western paardenmishandeling????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:44

eu ik heb respect voor iedereen haar
ik rij niet enkel ik belgie , nederland ,Duitsland maar ook in italie en heb zelfs in america een show gereden hoor !
en ik zit niet in de periode waar ze door moeten hoor

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:46

o jee....... de ontkennings periode Bloos!
geeft niet hoor..... gaat vanzelf over Ach gut

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:47

hahah jij bent de leukste thuis

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:48

goed geraden....... je gaat door voor de volgende ronde Vriendjes zijn?
ik heb vandaag mijn LOLbroek en mijn GRAPjas aan , dus je boft

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:51

ging deze topic niet ergens anders over ? ik dacht dat je niet van onderwerp mocht veranderen !

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:52

ach ja...dat krijg op mijn leeftijd
DEMENTIE Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:52

Een vrolijke noot in dit toch zeer serieus bedoelde topic kan de gemoederen wat bedaren en eea weer in perspectief leren zien.

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:58

Sugarmiss schreef:

Citaat:
Struisvogel politiek is wat al die tribuneridders hier allemaal neer zetten.

En hoevaak heb jij al op een paard gezeten en wedstrijden gestart Cool (en dan bedoel ik geen halter).
Dat maakt niets uit of ik op een paard gezeten heb ja of nee maar door jaren van kijken en vragen leer je misschien nog wel meer als rond hobbelen op de hei.Maar ik denk dat we dit beter een keer irl aan kunnen kaarten

Voorlopig zie ik geen reden om dit topic te sluiten, omdat een zeer beperkt aantal mensen niet op een gefundeerde manier een discussie kunnen voeren en meningen onderbouwen en terug moeten vallen op 'achterbuurttaal'
Vind dit wel heel erg ver gaan Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:22

Freckles schreef:
Dat maakt niets uit of ik op een paard gezeten heb ja of nee maar door jaren van kijken en vragen leer je misschien nog wel meer als rond hobbelen op de hei.Maar ik denk dat we dit beter een keer irl aan kunnen kaarten

Je neemt 'de tribuneridders' iets kwalijk, maar zet daar niets beters tegenover dan het langs de kant kijken en luisteren.
De pot verwijt de ketel zou ik haast zeggen. Alleen hobbel ik dan tenminste nog te paard over de hei Haha!
Kijken en luisteren doe ik ook regelmatig bij een internationaal zéér bekend wedstrijdruiter en heb zelfs laatst in een privé-lesje mee gehobbeld gegeven door een lieve (doch zeer kundige) jongen met frans accent. Voor wat dat waard is Cool

N.a.v. 'achterbuurttaal'
Citaat:
Vind dit wel heel erg ver gaan

Dit was bedoeld voor die mensen die met woorden als 'zeiken' etc. komen. Dit zie ik als een gebrek om jezelf in normaal Nederlands te kunnen uitten. Hiermee 'win' je zeker geen discussie.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:15

Het doet er toch ook niet toe hoeveel wedstrijden je gestart bent Scheve mond ? Als tribuneridder zie en hoor je vaak veel meer, lijkt mij. Als je zelf start ben je toch op een andere manier met de wedstrijd en je paard bezig, dan als toeschouwer. Bloos

kadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:39

verstand komt met de jaren zeggen ze!

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 07:57

nou dan ben ik weer de eerste van vandaag die het nogmaals kan proberen om hier toch een punt achter te zetten.
Ditmaal zonder er andere sporten bij te halen of ander soort mishandeling.
Ik voel mij zeer zeker NIET aangesproken op deze discusie: mijn paardje hinnikt als ik hem roep en zal hem dus nooit zo op zijn flikker schuppen al hier wordt gezecht dat sommige ruiters doen ( moest ik trouwens eens proberen lig ik direct in het ziekenhuis ).
Er zullen vast ruiters zijn die niet goed zijn voor hun paard maar of je het hiermee kunt stoppen weet ik zo net nog niet.
Zelf heb ik het ook nog niet gezien op shows waar ik geweest ben.
Maar laten we dit nu eens verstandig afsluiten of er een normale oplossing voor zoeken.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 08:52

belgje schreef:
eu ik heb respect voor iedereen haar
ik rij niet enkel ik belgie , nederland ,Duitsland maar ook in italie en heb zelfs in america een show gereden hoor !
en ik zit niet in de periode waar ze door moeten hoor

Meid, hou alsjeblieft op, denk je dat het uitmaakt in hoeveel landen je wedstrijden hebt gereden??
Het niveau van jou rijden geeft dat echt niet aan.........
Mocht je over enorme kennis beschikken, stel jezelf en je paard eens voor zodat we je iets anders kunnen gaan inschatten, Cool .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 08:54

[TeM] [WN] lalala (steppie)
steppie schreef:
het is in de western sport niet de bedoeling om in de mond te rukken maar een lichte druk te geven om het paard verzameld te laten lopen maar veel mensen denken dat je dat met geweld en 1 keer moet gaan maar dat werkt niet.
ik ben zelf ook al 3 jaar bezig mt het verzamelen van mijn paard
door veel been hulp te gebruiken en een beetje mijn handen optillen.
maar als een paard het bit los laat moet je zijn mond ook los laten (handen naar voren doen).
en wat er in het begin gezegd werd dat western rijden maar op een los teugeltje rijden is Boos! moet maar wat meer informatie opzoeken op het internet. +:)+

groetjes stephan

{edit SM} Mocht dit niet het juiste item zijn waarin je het had willen plaatsen dan hoor ik dat wel en zal het weer verplaatsen.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 08:55

velvet schreef:
Zelf heb ik het ook nog niet gezien op shows waar ik geweest ben.

Wauw, naar welke wedstrijden ga jij ?? Wil ik ook heen!!!!! Schijnheilig .........

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:12

Tijn schreef:
Het doet er toch ook niet toe hoeveel wedstrijden je gestart bent Scheve mond ? Als tribuneridder zie en hoor je vaak veel meer, lijkt mij. Als je zelf start ben je toch op een andere manier met de wedstrijd en je paard bezig, dan als toeschouwer. Bloos

Dat vind ik een hele goede opmerking.
Ik kan me nl heel goed indenken dat veel wedstrijddeelnemers gewoon minder zien omdat ze op andere tijden in de bak zijn én ook minder de behoefte zullen hebben om zich te bemoeien met dit soort ruiters mochten ze het wel zien. Je hebt op dat moment wel wat anders aan je hoofd (je eigen wedstrijd) en zit niet te wachten op alle commotie die 'er wat van zeggen' tot gevolg kan hebben.

Al moet het niet zo moeilijk zijn om even bij de doorman te stoppen en een nummer door te geven waar even wat extra aandacht aan besteed moet worden. De doorman kan dit dan doorgeven aan de officials langs de bakrand.

dalton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:23

zeg sugarmiss ik lees dat je een les gevolgd hebt bij cedric dan moet je eens vragen aan hem waarom hij de paarden die trail rijden op de wedstrijd net voor hun proef bareerd in herock,peer en nog andere wedstrijden ook op het nk en die paarden werden wel 2 keer nederlands kampioen in de trail en daar word niets over gezegd nee hij is vriendelijk en heeft een lief frans accent dus is hij goed

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:47

flyinghigh : ik heb dit jaar 1 wran show gereden in aalsmeer en heb daar alle trails gewonnen .
heb de horsmanchip jeugd gewonnen .
maar een wran show is voor mij dan ook 1malig want ik rij enkel aqha en nsba
YOUTH HIGH POINT INTL TRAIL HORSE
YOUTH HIGH POINT INTL HUNTER UNDER SADDLE
YOUTH HIGH POINT INTL HUNT SEAT EQUITATION
YOUTH PERFORMANCE REGISTER OF MERIT
YOUTH EUROPEAN CHAMP HUNTER UNDER SADDLE 10th PLACE
OPEN EUROPEAN CHAMP SR HUNTER UNDER SADDLE 8th PLACE
youth HIGH POINT INTL TRAIL HORSE
youth Preformance register of merit
1x goud op de duitse kampioenschappen en 2x brons
voorigjaar 1 x zilver op het nk en dit jaar 3x zilver
1x zilver op de youth world cup en 2x finale
belgisch kampioen horsmanchip , hunter youth , hunter open
2de op de belgische kampioen schappen pleasure
all round champion
nsba champion youth hunter
7de op de europese (hunter) in italie
vlaams kampioen all round
vlaams kampioen trail open en youth
vlaams kampioen pleasur open
vlaams kampioen showmanchip en horsmanchip youth

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:57

verstandiger keuze om te stoppen met de WRAN. OK dan!
is er voor ons ook nog een lintje over Haha!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:15

dalton schreef:
zeg sugarmiss ik lees dat je een les gevolgd hebt bij cedric dan moet je eens vragen aan hem waarom hij de paarden die trail rijden op de wedstrijd net voor hun proef bareerd in herock,peer en nog andere wedstrijden ook op het nk en die paarden werden wel 2 keer nederlands kampioen in de trail en daar word niets over gezegd nee hij is vriendelijk en heeft een lief frans accent dus is hij goed

Wat is bareerd?meneer/mevrouw voor de eerste keer op Bokt met een leeg profiel!???

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:19

Allemaal erg leuk voor je Belgje maar misschien ben je te druk om te zien wat er om je heen gebeurt?
Dat is namelijk wel duidelijk, tribuneridders hoeven in principe alleen maar om zich heen te kijken ipv met hun paard/kleding/adorerend publiek Schijnheilig bezig te zijn.
En misschien win jij wel dergelijke titels omdat jij netjes rijd, wat niet gelijk wil zeggen dat een ander dat ook zo doet.

dalton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:23

ik heb hier alles zowat gelezen en ik volg zeer veel wedstrijden en er gebeuren wel eens dingen die niet door de beugel kunnen maar om dan direct te praten over paarden mishandeling vind ik wel heel grof en het is misschien met goede bedoelingen gedaan maar je raakt er ook onbewust mensen mee die dag en nacht met deze sport bezig zijn en wel op een goede manier ik lees hier over het nk meer negatieve dingen dan positieve en dat vind ik wel erg.Ook over dat all round rijden 9 proeven op 3 dagen dat is voor een goed getriand paard geen probleem maar all round met het zelfde paard op een wedstrijd in zowel jeugd ,amateur en open starten zoals rietjens en welten doen vind ik teveel het is natuurlijk hun keuze en zij zullen er ook wel op trainen zodat die paarden veel proeven kunnen lopen want als ze het niet aankunnen zou je het snel merken en ik heb eerder de indruk dat zaartje een beetje gefrustreerd is omdat ze zelf niet op een bepaald niveau kan rijden of helemaal niet en daarom de western sport in een zwart daglicht wil zetten en dat vind ik spijtig want mensen die ook alles lezen en niets met western sport te maken hebben krijgen zo wel een negatief beeld van deze sport ik hoop dat ze eerst voortaan eens nadenken voor ze een titel op een topic zetten en ook eens aan de gevolgen ervan denken en een rotte appel is nog geen slechte kist als men hem erop tijd uit haalt

dalton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:26

weet je niet wat bareren is dat is met de balken tegen het paard zijn benen slaan als hij er overeen loopt zodat ze de volgende keer zijn benen hoger optilt

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:06

ook dat gebeurd niet alleen in de western sport, maar ik zal mijn mond wel houden over andere disciplines anders heb ik sugermiss weer op mijn dak

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:00

velvet"]
ook dat gebeurd niet alleen in de western sport, maar ik zal mijn mond wel houden over andere disciplines anders heb ik sugermiss weer op mijn dak
[/quote]
Dat heb je goed Lachen

Van dat bareren van Cedriq wist ik niet, maar als ik hem weer eens zie (of Ellen) zal ik het zeker vragen. In de lessen die ik van hem ken (gereden of beluisterd) heb ik nooit iets van deze praktijken gemerkt iig.

[quotes Dalton]

[quote]
Ook over dat all round rijden 9 proeven op 3 dagen dat is voor een goed getriand paard geen probleem maar all round met het zelfde paard op een wedstrijd in zowel jeugd ,amateur en open starten
[/quote]
Hier heb ik ook mijn vraagtekens bij, maar heb geen idee of daar regels over bestaan.
[quote]
ik heb eerder de indruk dat zaartje een beetje gefrustreerd is omdat ze zelf niet op een bepaald niveau kan rijden of helemaal niet
[/quote]
Waarop baseer je dat. Dat vind ik nou een boute uitspraak en vooral ongefundeerd.
[quote]
want mensen die ook alles lezen en niets met western sport te maken hebben krijgen zo wel een negatief beeld van deze sport
[/quote]
Ik denk dat er hier minder mensen melezen die niets met western te maken hebben als er publiek aanwezig is die voor het eerst met het fenomeen te maken krijgt tijdens een wedstrijd en vervolgens er meteen de buik van vol hebben.
[quote]
een rotte appel is nog geen slechte kist als men hem erop tijd uit haalt
[/quote]
En door erover te discussieren hopen we dus dat de rotte appel(s) er voortaan op tijd worden uitgehaald en vooral de rest niet meer kunnen aansteken.

[quote="Margee schreef:
Wat is bareerd?meneer/mevrouw voor de eerste keer op Bokt met een leeg profiel!???

Het één is voor jou nu onderhand duidelijk, het 2e voor mij Cool