Ik hoop dat taris2000 eruit komt, zonder teveel moeite...als ik je nog ergens mee kan helpen, dan hoor ik het via pb wel...de gemoederen lopen mij hier te hoog op
Beetje muggenzifterij allemaal
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik hoop dat taris2000 eruit komt, zonder teveel moeite...als ik je nog ergens mee kan helpen, dan hoor ik het via pb wel...de gemoederen lopen mij hier te hoog op
Beetje muggenzifterij allemaal
XoNo schreef:Arrogant...nja...dat zou je wel zijn als iemand anders er zo opstapt en wegrijdEr is overal een excuus voor te verzinnen. Het is knap dat jij de enige bent die haar kan rijden, aan de andere kant is het niet goed dat jij de enige bent en echt onder de duim heb je haar niet. Sowieso klinkt het niet erg veilig dat het een typ is die overeind krabbelt en zich zo bovenop je sodemieter laat vallen...dan denk ik, waar gaat het verkeerd?
Heb er zat uitgenodigt om er op te komen omdat ik hoopte dat zei in die periode wel wat met haar zouden kunnen (inmiddels doet ze het prima) die met de grootste mond paste als eerste 

Eva_Maria schreef:als je merkt dat hij gaat liggen... op welke manier dan ook hem proberen voorwaarts te krijgen!
ik denk dat dat de beste manier is...
Heb het echter nog nooit meegemaakt...
XoNo schreef:Schelden? Als jij penny schelden vindt, dan ben je niet veel gewend. Het was helemaal niet als schelden bedoeld en ik denk dat superwomen (je weet wel, de persoon die ik volgens jou 'uitgescholden heb') wél weet hoe ik het bedoel.

Tuurlijjk geef ik ook een knal als ie al op de grond ligt (al vind ik wel dat een paard dan ook niet helemaal spoort, mss zouden mensen zoals van het Balingehof in zo'n geval ook erg goed kunnen helpen).
.
) rang boven je paard te staan. En ga nu aub niet zeggen "ik sta gelijk met mijn paard" want dan ben je inderdaad een Penny.(sorry floepte er zo uit.
). sliding schreef:Als ik de beschrijving van de TS haar paard goed lees maak ik daaruit op dat het een vrij "dominant" (waar ik mee bedoel dat het een paard is die lang zijn grenzen uitprobeert) paard is.
Bij deze paarden is het gewoon heel belangrijk om duidelijk en consequent (lees:de hulpen blijven geven tot de juiste reactie komt) te zijn.
Het ene paard heeft een aai over de bol nodig en de andere soms een schop onder zijn kont, bij wijze van spreken.[knip]
superwoman schreef:sliding schreef:Als ik de beschrijving van de TS haar paard goed lees maak ik daaruit op dat het een vrij "dominant" (waar ik mee bedoel dat het een paard is die lang zijn grenzen uitprobeert) paard is.
Bij deze paarden is het gewoon heel belangrijk om duidelijk en consequent (lees:de hulpen blijven geven tot de juiste reactie komt) te zijn.
Het ene paard heeft een aai over de bol nodig en de andere soms een schop onder zijn kont, bij wijze van spreken.[knip]
Maar elk paard heeft respect nodig. Een ruiter/begeleider die geen dubbele signalen geeft.
de hulpen blijven geven tot de juiste reactie komt, kan het erger maken als de ruiter het niet helemaal goed doet.
Ik heb tot nu toe nog niks over les gelezen...
.
) superwoman schreef:XoNo schreef:Schelden? Als jij penny schelden vindt, dan ben je niet veel gewend. Het was helemaal niet als schelden bedoeld en ik denk dat superwomen (je weet wel, de persoon die ik volgens jou 'uitgescholden heb') wél weet hoe ik het bedoel.
Nou dan begrijp ik ook niet hoe jij dat bedoeld. Voor de goede orde was ik daar niet op in gegaan...
Penny staat voor mij niet als iets positiefs. Het staat bij mij o.a als naief en een droomwereld.
Dat "niet veel gewend" slaat natuurlijk nergens op. fatsoenlijkheid ten top dit![]()
Maar fijn dat JIJ het woord penny niet als schelden bedoeld heb.
De methode van Yamcha staat mij ook aan.
Terug naar de basis en veel belonen. Paard moet het leuk gaan vinden om te 'werken' aangezien de ts schreef dat het paard het nú niet leuk vindt.
XoNo schreef:En Yamcha moet niet zo selectief lezen, ik geloof dat niemand in dit topic zomaar zijn paard zou straffen als ze niet zouden weten wat het gedrag veroorzaakt. Als dat zo zou zijn zou je alleen reacties tegenkomen als "slaan tot hij weer opstaat" en ik zie genoeg mensen met vragen aan de TS om te helpen achterhalen waar het probleem vandaan komt.
Volgens mij is dit topic verplaatst van één of ander dressuur-sub-forum van Bokt, gezien het volk wat zich ineens aankondigt hier.

Diane65 schreef:Eva_Maria schreef:als je merkt dat hij gaat liggen... op welke manier dan ook hem proberen voorwaarts te krijgen!
ik denk dat dat de beste manier is...
Heb het echter nog nooit meegemaakt...
Als je paard ligt wil ik wel eens weten hoe jij m dan voorwaarts gaat krijgen. Het aardig vragen? Afstappen is in mijn mening geen optie, dan heeft het paard door dat hij heeft gewonnen en zo onder het werk vandaan is gekomen.
Overigens zie ik allerlei kritiek over het overeind slaan. Als je je paard aait met een zweep komt de boodschap ook niet over. Alleen in deze uiterste twee uitzonderingen is mijn paard flink aangepakt, maar daarna NOOIT meer. En in de tijd waar ik over sprak, was het nog niet in de mode om overal alternatieve genezers/krakers, etc bij te halen. En na de twee incidenten van het liggen en gaan liggen, heb ik nooit iets gemerkt van fysieke problemen. Beetje voorbarige conclusies worden hier getrokken...
... Lijkt er verdomd veel op!
Yamcha schreef:Ken er genoeg hoor, die de schuld automatisch bij het paard leggen. Je hebt een erg positief beeld van de ruiterij. Mijn beeld is helaas anders.....
Licht je laatste opmerking eens toe, als je wilt?
Zou je het concreet willen maken wat je nu eigenlijk bedoelt? Ik houd erg van rechtstreekse communicatie namelijk
Maar ik begrijp dat jij het woord Penny niet als schelden bedoelt, dat is erg fijn
Zou je uit willen leggen wat je er dan wél mee bedoelt, want dat is me nu niet helemaal duidelijk, vrees ik. Alvast bedankt!

AnnemiekvM schreef:Gaat hij rollen blijf je boven je paard staan in het midden. Zodra hij gaat opstaan neemt hij je weer mee naar boven.