Endurance in Tienen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: Endurance in Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:49

yeps inderdaad, ben het met bovenstaande volledig eens! Wat nog belangrijker is vind ik is plezier maken samen met je paard! Lachen
Ik vind het knap hoor die organisatie, ik doe het hun niet na!

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:14

SuSEQ schreef:
Op de VLP clinic begin dit jaar is trouwens nog eens duidelijk aangehaald dat gezond finishen de voorkeur moet krijgen, vóór winnen.

'fit to continu' bij aankomst, daar draait het inderdaad om.
en daarop wordt je gekeurd.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 19:25

Helemaal mee eens hoor......
Maar VLP heeft nou eenmaal bij mij een klein nasmaakje van onpersoonlijkheid achter gelaten. En dat nasmaakje hoor ik wel vaker zo links en rechts......
Geeft ook niet, ik heb een VLP-licentie aangeschaft vanwege o.a. Bierbeek en Lommel , nudat deze gecanceld zijn bleven er alleen wedstrijden tegen de Franse grens zo'n beetje over. Ik denk niet dat Cisco in zijn 1e jaren dat al aankan die heuvels en vele vele stenen. Dus volgend jaar geen VLP meer voor mij!
Daarintegen heb ik verwoede pogingen gedaan een wedstrijd in NL mee te rijden (dat is tenslotte net zo ver weg als in de Ardennen) en ook dat krijg ik maar niet voor elkaar. Ik heb Renkum komende zondag moeten annuleren en andere wedstrijden waren al vol.........kortom, zit niet echt mee dit jaar......
Ik rij zeker dus nu gewoon lekker voor het plezier en de gezelligheid, en afgelopen wedstrijd in Opoeteren is gebleken dat ik ook nog wel aardig kan presteren (wie weet was het wel toeval). Ik was erg trots op Cisco en had er een lekker gevoel bij, daar doe ik het voor! Haha!
Volgende week zondag zien we wel weer waar we belanden. Tong uitsteken

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:50

achja linda, hier volgend jaar ook geen vlp licentie meer... alhoewel ik toch nog twijfel... Helchteren en spa had ik eigenlijk wel graag gereden (allebei een beetje thuis gevoel...), maar om nu voor 2 wedstrijden een licentie te nemen... 'k weet het niet... Achja heb nog tijd genoeg om daarover te tobben.

en linda: volgend jaar gaan we beide een beter seizoen hebben Lachen Dan ben ik weer helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. Dan alleen nog een beetje geluk hebben met de paarden en het vervoer hé Lachen

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:47

Zoezi schreef:
Maar VLP heeft nou eenmaal bij mij een klein nasmaakje van onpersoonlijkheid achter gelaten.

't is jammer dat jij persé op ieder forum die dualiteit in leven tracht te houden (met 1 'wedstrijd'ervaring) terwijl sommigen naar éénheid proberen te evolueren. Verdrietig Ik zou zeggen, leg die mentaliteit naast je neer want samenwerken brengt meer op dan je conclictmodel.
Ik zal er naar proberen te streven dat er maar één soort endu ruiter is in W-Vl. OK dan! en dus niet de goeie en de slechte.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 10:11

Jantie schreef:
't is jammer dat jij persé op ieder forum die dualiteit in leven tracht te houden (met 1 'wedstrijd'ervaring) terwijl sommigen naar éénheid proberen te evolueren.

Het is jammer dat jij de stempel groentje blijft drukken. Ken je het gezegde 1e indruk? Gevoel is iets persoonlijks. Een 1e gevoel zal blijven hangen. Een mening mag geuit worden. Jammer dat er mensen zijn die niet van meningen houden als ze tegen het eigen gevoel ingaan. Je hoeft het niet met me eens te zijn. Of ik nu wel 1 of meer wedstrijden heb gereden, waar VLP aan moet denken is: "oliebol we zijn weer een lid kwijt!" Dus kunnen ze maar beter voor een goede 1e indruk zorgen en misschien beginners wat beter begeleiden en beter mensen opvangen en zekerrrrrrrrr wat vriendelijker zijn!
Het is dat er algemeen niet zoveel naar mijn meningen geluisterd word omdat ik vrij direct ben, maar durf tenminste het wel te zeggen.
Als VLP slim is dan doen ze er ook wat mee. Ik wil ze wel wat tips geven hoor.
Ik blijf achter mijn mening staan en op een forum mag je die toch zeggen?

En je moet jezelf de vraag stellen: Er komt een nieuwe hoefsmid en die geeft jou een vervelend gevoel, ga je die dan de volgende keer weer bellen? Volgens mij niet. En zo denk ik over VLP, sorry..........
Als ze Lommel gehad hadden vandaag dan hadden ze een herkansing gehad. Maar nu met het nieuwe seizoen straks voor de deur en geen herkansing ga ik geen geld uitgeven aan een nieuwe licentie voor VLP.

Bovendien ga ik gewoonweg niet elke keer naar Walonië rijden, dus kom ik toch automatisch weer bij VET uit Haha!

En ik vind de regels bij VLP over dat je alleen 20km mag rijden zonder brevet ook een beetje een punt van discussie. Ik had het er vorige week met Martine nog over. Ging over paarden die moe zijn echt niet meer gaan springen. Cisco springt zo wie zo niet Tong uitsteken Of ik nu 100km met hem rij of 10 Tong uitsteken Ik kan wel mijn brevetje halen op een manegeknol, maar wat heb ik er aan met mijn eigen paard? Dan moeten ze een brevet maken dat je met je eigen paard de proeven moet afleggen. Wedden dat er opeens heel weinig endurancepaarden nog overblijven??

Maar goed, daar gaat dit forum ook niet over. Jij noemde VET een evenement en VLP wel wedstrijden, die mening moet je ook zelf weten, ik gaf er alleen maar een reactie op Knipoog

Ik weet niet of ik volgende week wel verder KAN rijden dan Tienen mocht het ergens anders worden. Ik heb speling op de trailer bij die stang waarmee hij op de trekhaak komt. Gezien het feit dat mijn ventje nu ergens in de lucht hangt de grote oceaan over en pas zaterdag met een jetlag terugkomt kan ik niet van hem verlangen dat hij meteen voor mij aan de slag gaat!
Dus ik zie de bui al hangen en volgens mij wordt het volgende week geen endurance voor mij Verdrietig

Daarnaast zit ik met een verrekte hoefsmid die vrijdagavond zou komen en nu nog niet geweest is waardoor ik straks het risico loop Cisco met gevoelige voetjes te hebben en dat risico op mankheid wil ik eigenlijk ook niet lopen.

Kortom, een slecht 1e endurance jaar Boos!
(dus zijn we maar met Parelli gestart Tong uitsteken ) Is gelijk een goede cursus Engels lezen Tong uitsteken

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:51

haaa linda leuk dat je toch gestart bent met parelli. Voor de komende winterperiode ga je daar echt hééééél véééééél aan hebben!

Ach en die endurace wedstrijd is het einde van de wereld nog niet. Volgend jaar een beter seizoen meid! Kan je zondag genieten van je ventje die weer terug thuis is Lachen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 14:30

willeke_nijs schreef:
haaa linda leuk dat je toch gestart bent met parelli. Voor de komende winterperiode ga je daar echt hééééél véééééél aan hebben!

Ach en die endurace wedstrijd is het einde van de wereld nog niet. Volgend jaar een beter seizoen meid! Kan je zondag genieten van je ventje die weer terug thuis is Lachen

Tis je geraden dat alles wat je over Parelli zegt dat dat waar is Knipoog Haha! Tong uitsteken
Ik verwacht toch met een half jaar in het voorjaar al "iets" te merken van een paard dat beter aan mij gematched is. Ik weet wel (zoals gelezen) dat je geen wonderen moet verwachten in het begin met de Parelli oefeningen, maar ik verwacht wel na 25x oefenen dat Cisco beter op mij "gericht" is.
Vooral kijk ik uit naar bitloos rijden. Hij kan dat nu al zo goed, ik hoop dat ik dat kan overbrengen tot uiteindelijk een wedstrijdje samen bitloos Haha!

Mijn hoefsmid heb ik buitengeknikkerd.........straks om 6 uur komt een nieuwe......iemand die ook erg met Parelli bekend is Knipoog
Dus misschien komt die wedstrijd volgende week toch nog allemaal goed! Tong uitsteken

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:22

Zoezi schreef:
Het is jammer dat jij de stempel groentje blijft drukken.

Sorry, daar hou ik me niet mee bezig en dat weet je maar al te goed. Die stempel heb je jezelf toegediend op de endu-fora Knipoog
Trouwens, we zijn hier allemaal groentjes. Ervaren ratten zitten niet op fora.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 07:28

Jantie schreef:
Ervaren ratten zitten niet op fora.

Hoezo dat dan?
Zijn die niet gezellig? Tong uitsteken
Wanneer ben je een ervaren dan? Over 2 jaar wil ik nog wel gezellig klessen hoor Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:38

net telefoon gehad van Johan van de VET. De wedstrijd gaat door in stekene Knipoog

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:06

Heb dat zaterdag tijdens onze wandeling ook opgevangen. Zou heel wat dichter zijn voor ons en ideaal parcours om onze oude tante eens op te starten.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:23

ja idd voor jou is het een héél stuk dichterbij dan andere wedstrijden hé Lachen
Ben alleen het adres vergeten te vragen... Anders kon ik dat hierbij plaatsen.

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:19

Oeeehh..
Wedstrijd in stekene..
Kzal subiet ingrid is lief aankijken dan Haha!

Weet er iemand hoe dat zit me licencies en startgeld enzo bij vet?
Is daar ook gewoon een daglicencie te krijgen of.?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:26

je kan gewoon meedoen met de wandeling (30km aan een tempo van 8 tot 10km/u, maar mag ook sneller tot max 13km/u). Dat is dan idd een daglicentie. Je mag zo twee wandelingen meedoen zonder licentie.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 17:39

Ah waar ligt Stekene nu weer?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 17:48

Zoezi schreef:
Ah waar ligt Stekene nu weer?

Ik heb het al gezien..........ik kom dus niet, ik ga geen 2 uur rijden....... Boos!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:50

Zoezi, als ik geen twee uur zou willen rijden met de trailer, zou ik geen endurancewedstrijd zien... Ik woon dus van alle wedstrijden zover af, dat het minimum aan reistijd 2 1/4 uur is...
Niet om jou af te vallen, maar om je te laten zien hoe betrekkelijk afstand is... Ik heb de keuze dus tussen niet starten en een lange reistijd, nou, Lou kan er gelukkig wel tegen en ik ook, dus als ze niets mankeert, rijden we best lekker wedstrijden.
Is het me te ver weg, ga ik een paar dagen eerder heen en blijf ik nog een dag langer in de buurt, maar dat moet maar net mogelijk zijn, ik snap dat niet iedereen dat kan doen. Maar met die korte vakantietjes laden we allebei weer helemaal op en dat is ook wel erg belangrijk vind ik.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:07

mjah ik rij ook geen twee uur met m'n paard om naar een wedstrijd te gaan. Idd als je dat kan combineren met iets anders zoals een weekendje of vakantie kan je dat idd doen.

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:10

Wij hebben gisteren 6 uur heen en terug gereden!

Ik bedacht me daarnet ineens dat Liz haar paspoort nog niet volledig in orde is.. Haar vaccinaties staan er nog niet in..
Alsk vandeweek bij dierenarts passeer kan ik het nog in orde laten maken, maar ga daar nu niet speciaal een dierenarts voor laten komen!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:12

Ik woon in Nederland, in de kop van Noord Holland en daar zijn helemaal geen endurancewedstrijden, daar is het de omgeving ook niet naar. Dus als ik wat wil, moet ik wel verderop en tot nog toe is me dat prima bevallen. Geweldige sfeer, mooie omgevingen, totaal anders dan wat we hier gewend zijn, dus dan doe ik dat inderdaad. Het contact met mede-endurancers maakt het ook wel extra-leuk. Als ik wedstrijden in de buurt wil rijden, moet ik denken aan dressuur- of springwedstrijden en daar heb ik nou net geen zin in.

Sankzzzz, kan je dan niet bij de DA langs gaan om het te regelen?

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:35

Wedstrijden zijn voor ons ook altijd minstens 2 uur rijden (dus+4 heen en terug) en ik vind het toch steeds de moeite. Wij ontbijten dan al rijdend in de auto tijdens de heenrit 's morgens vroeg. Raar om zeggen maar ik vind dat een gezellige start. Koffie, croissants, fruitsap in de auto Haha!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:33

Het reizen hoort er wel een beetje bij ja. Ja Mijn limiet is ongeveer 2 uur enkele reis, bij een langere afstand overnachten. Zo zijn we vorig jaar in Laag Soeren gestart, i.c.m. een paar daagjes vakantie daar op de mooie Veluwezoom. Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:02

hihihi ik denk dat wij gewoon luxe hebben bij ons in limburg. De meeste wedstrijden zijn niet verder dan een uur rijden... Die paar wedstrijden die verder zijn dan een uur, slaan we gewoon over Lachen Verwend? Hoezo verwend? Haha!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:05

Dat is inderdaad erg luxe, geniet er maar van Haha! !