.. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.. Ariebren schreef:Enne het inrijden, volgend jaar pas.
Ik weet uit ervaring hoe leuk dat is met een jong paard dat alles braaf doet!
silas schreef:Hee Ariebren, men is ook in dit topic wel heeeeel hongerig zeg!!!![]()
rina schreef:AHAAAAA daar heb je die geiten voor. Tja dan snap ik het, en Classy mag ze voor je vangen zeker
Chex99 schreef:Wat mij nou opvalt is: dat altijd als iemand iets leuks wilt delen met andere bokkers dat er altijd een discussie uit voortvloeid.
Meningen mogen natuurlijk gezegd worden maar hee, het wordt helemaal uit zijn verband getrokken. Zo is een blije toppic van iemand meteen een discussie punt geworden.
Al die negativietijd...
Je kan je blijheid voortaan maar beter voor je houden op deze manier..
En dat is mijn mening.
Ariebren, succes met het beleren van je paardje!!
eline_di schreef:Al mogen deze reacties soms best wat netter en minder aanvallend, maar als advies, geuit worden.
Chex99 schreef:Francis schreef:
Gisela, ik maak er geen gewoonte van om in fototopics dergelijke opmerkingen of info te plaatsen. Maar in dit geval wel... in een vorig topic is de eigenaar van dit paard al op de feiten gewezen (je kon toen dus nog van onwetendheid spreken) maar nu blijkt dat ze, tegen haar eigen uitspraken in, toch verder gaat met het dier, dan vind ik dat geen onwetendheid meer paar pure eigenwijzigheid/dommigheid/kwaadaardigheid... noem het maar wat 't is, maar onwetendheid is't in ieder geval níet meer... Dus wordt willens en wetens zonder één enkele góede rede (want de eerste persoon die mij een góede rede kan geven om op een twee jarig paard te gaan zitten moet nog opstaan!) weer een te jong paard onder 't zadel geknalt, met grote kans dat er over 1 of 2 jaar rijtechnische problemen ontstaan die zo simpel met een béétje geduld en zelfbeheersing voorkomen hadden kunnen worden...
Zeg nou zelf... vind jij dit een vrolijk paardje, wat blij is dat z'n baas bezig is met em? Sorry hoor, maar mijn paard heeft nooit zo zuur gekeken met longeren, zadelen en rijden... dit paard is niet blij en laat dat weten... er wordt alleen niet naar haar geluisterd. Nú fluistert ze nog... straks gaat ze schreeuwen en ontstaan de problemen en 9 van de 10 keer krijgt 't paard de schuld... stinkmodder bok, zuur ding, wil niks, moeilijk paard enz. enz....
En waarom??... Geef die ene goede rede nou es dan?
Maak het nog erger zeg pffff...
rina schreef:@Ariebren pas jij wel op......................... voor je geiten. Die lust ze ook zonder saus hoor![]()

Ariebren schreef:En wat zag ik?
Monty liet ook de dubbele longeer lijnen gewoon op de grond liggen terwijl hij al pratend rond liep.
Ariebren schreef:Hier heb ik ook een antwoord op.
Heb een week geleden een demo meegemaakt met de echte Monty Roberts.
Bij Annemarie uit Oudenhoorn, een super middag
Een van mijn paardjes mocht ook in de ring gemontyd worden.
Een Join Up.
En wat zag ik?
Monty liet ook de dubbele longeer lijnen gewoon op de grond liggen terwijl hij al pratend rond liep.
Heb je vertrouwen in je paard, dan heeft het paard ook vertrouwen in jouw.

want achteraf denk je altijd: had ik maar!