Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:13) Een team wordt gewaarschuwd of gediskwalificeerd door de jury voor elke handeling van onnodige ruwheid tegen paarden of vee, of onsportief gedrag. Twee waarschuwingen leiden automatisch tot diskwalificatie, om het even in welke ronde de waarschuwing wordt gegeven.
Diskwalificatie van een ruiter leidt tot diskwalificatie van het hele team.
Hulp van buitenaf in het vee gedeelte is niet toegestaan en kan leiden tot een waarschuwing of bij herhaling tot diskwalificatie.
Elke ruwheid (zoals hieronder beschreven) is streng verboden en geeft een no time:
a) het paard wordt snel in de stilstaande kudde gereden.
b) het paard bijt, trapt of loopt een koe omver
c) verlies van controle over het paard waardoor dit bijt, trapt of een koe omver loopt
d) de ruiters vormen een trechter waardoor het vee over de omheining of de pen gedwongen wordt.
e) het opzettelijk drijven van vee zodat dit tegen een paard aan gedreven wordt.
f) Als een dier per ongeluk struikelt en valt en een ruiter rijdt er over heen, zal het aan de jury zijn te
beslissen of alles geprobeerd is dit ongeluk te voorkomen
ALGEMENE OPMERKING:om elke straf voor onnodige ruwheid tegen het vee te voorkomen met er altijd een vrije doorgand en uitweg voor het vee zijn.
Opmerking: alleen voor licht contact van paard en ruiter tegen vee , kan de ruiter een waarschuwing geven, als de ruiter de actie herhaalt volgt een tweede waarschuwing. Twee waarschuwingen leiden tot diskwalificatie.
Elke deelnemer wordt er op gewezen dat een gewond of ziek paard absoluut niet kan deelnemen.
De jury zal steekproeven houden op gebruikte bitten en de algehele conditie van het paard, zowel bij het binnengaan als het verlaten van de arena. Voor ernstige overtredingen tegen het welzijn van het paard, bevestigd door een dienstdoende dierenarts, zullen strenge maatregelen genomen worden naar de ruiter.
Sonja schreef:.........niet als eis instellen hoor want anders valt meer dan de helft al af!Als dat een WK voorstelt, dan vraag ik me ernstig af wat je moet kunnen om mee te mogen doen met een WK... Je veters strikken? Of je naam kunnen schrijven in blokletters ofzo?
Gelukkig doet Anky het altijd heel correct!
De Ankydiscussies laaien overigens ook weer lekker op na de trainingsfoto's van de OS... Ook niet bepaald prettig om te zien, maar toont in ieder geval in de ring nog fatsoenlijk. Die heeft dan in ieder geval nog het fatsoen om je te bedonderen als ze d'r pinguinpak aanheeft

Sonja schreef:Ha vandaar dat die cojbojs altijd boots hebben. Hoeven ze niet te strikkenDe Ankydiscussies laaien overigens ook weer lekker op na de trainingsfoto's van de OS... Ook niet bepaald prettig om te zien, maar toont in ieder geval in de ring nog fatsoenlijk. Die heeft dan in ieder geval nog het fatsoen om je te bedonderen als ze d'r pinguinpak aanheeft
). Er zijn toch ook quarters die 1m55 zijn? Da's dan meer iets voor bv mijn vriend. Ik vind het maar nonsens dat die paarden niet ze snel en bewegelijk kunnen zijn dan eentje van 1m45.
). Tja die gaan geen klanten wegsturen omdat hun quarter te klein is hé. Het is natuurlijk wel een feit dat een quarter heel wat steviger is gebouwd dan pakweg een arabier van dezelfde hoogte. Ze zullen dus wel iets meer kunnen verdragen. Maar die 20 % van het gewicht, dat vind ik een mooie richtlijn. En ach als dat 21 %, is dat geen ramp maar als het 15 % is, da's nog beter. Dat denk ik erover... MysticTinker schreef:Gelukkig rijden de ruiters van PWS wel normaal![]()
Maar de rest vind ik ook echt niet normaal.. Ik snap ook niet dat die paarden nog zo braaf zijn, en nog zoveel vertrouwen hebben in de mens..
en wat vind je dan van deze?Citaat:Gelukkig rijden de ruiters van PWS wel normaal
Die is toch van PWS.deze foto's zijn van de induviduele penning.Citaat:Niels Het is voor de jury natuurlijk niet makkelijk om op 3 ruiters tegelijk te letten,
MysticTinker schreef:Hier staat wel wat info:
http://www.paulswesternstables.nl/
Bij het kopje Teampenning staat bijvoorbeeld: "Verder wordt er streng op gelet dat er niet ruw met de paarden of de koeien wordt omgegaan, er volgt dan diskwalificatie. Het is niet toegestaan de koeien of de paarden met de handen, hoed of teugels aan te raken,"
Ik heb de meeste wedstrijden zelf niet gezien, maar als ik die foto's bekijk hadden er toch wel veel mensen gediskwalificeert moeten worden..
nielsd schreef:Tja, er gaan meer koeien naar de slacht dus daar zou ik niet al te veel van kijken.
Volgens mij probeert die ´ruiter´ een stop maar zit hij niet goed en dus rukt ie aan het bit om het paard te stoppen
Dinopino schreef:zag dit topic net las de titel en dacht van huh. Draagkracht van een quarter/paint. Ik weet niet wat nu hun maandelijks budget is