TREC Wieringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elpharo

Re: TREC Wieringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:29

Aha..dankjewel...er komt nog een paard mee, dus dan is één baal zeker niet ruim genomen...

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:13

halve baal per paard per dag reken ik meestal, dus dan moet je het met twee balen wel redden.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:00

Esperanza zei tegen mij dat er op de Cormeijhoeve hooi en stro was.
Graag even een bevestiging, dan neem ik het niet mee van huis.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 20:38

maar geven jullie tijdens de pauze/lunch ook hooi aan je paard?

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:47

Ik doe het nooit. Laat vaak mijn paard als we moeten wachten bij een post even grazen en soms is de lunchplek ook op een plaats waar ze even kunnen grazen. En de rest eten ze na de wedstrijd wel weer bij.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:15

Maar hoe zou je het daar moeten krijgen? Van tevoren dan brengen? Die van ons hebben bij het weekend in Leersum wel blij hooi dat beschikbaar was daar staan eten. Leek of ze het ook echt even nodig hadden. Maar als er gras is, dan is dat ook goed lijkt me!

Als er hooi daar is, dan is dat wel ok, voor het geval ik te weinig heb...maar ik gok dat dat vooral voor bij de boxen is?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:43

Wij geven nooit hooi aan de paarden, meestal kan je ze onderweg wel laten grazen bij controleposten enzo.

Hooi van te voren naar de pauzeplek brengen gaat niet lukken, want die wordt niet bekend gemaakt Knipoog

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:14

Hihi, oh nee, da's waar! Enne, dat van het grazen is ook waar...ach we zien het wel, jullie weten er meer van dan wij, dus we gaan gewoon lekker af op jullie adviezen Lachen Hebben jullie de voorspellingen al gezien? Doorduimen allemaaaaaaal Tong uitsteken

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:01

Ja de voorspellingen zien er wel goed uit! *even afkloppen*

Leuk dat alle info nu op de site staat! Nu heb ik wat beter een idee wat ik kan verwachten. Het parcours ziet er heel gaaf uit Haha! Het lijkt me leuk om te kijken naar het T3 parcours, is vast heel stoer om te zien Cool

Ik vind t ook best lastig wat we allemaal mee moeten nemen.. Ben een hele lijst aan het maken! En toch maar al mn kleding waterdicht aan t spuiten, want gister kwam het echt met bakken uit de lucht En zag dat ik ook kopieen van id-papieren moet meenemen. En fototoestel moet natuurlijk ook mee Knipoog

Ik vroeg me al af of de lunch nou tijdens de POR is, of dat je een lunchpakketje mee zou krijgen, of wat dan ook. Maar je hebt dus echt even pauze om te lunchen?! Dat is wel lekker, ook voor de paardjes Haha! En muesli gaat er altijd wel in bij mn pony (alles eigenlijk wel..Knipoog)

Op de foto's viel me op dat veel mensen in een 'kleurtje' gaan, net zoals bij endurance. Doen jullie dat ook?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:25

Ik heb net de startlijst van de WE gekregen.
Ik moet als eerste, help.
Ik had gehoopt dat ik eerst wat andere deelnemers had kunnen zien, maar dat zit er dus niet in.

Net maar een mailtje naar Nicole Lampe gestuurd voor extra uitleg.

Even afwachten of ik daar meer door ga snappen van wat de bedoeling is.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:57

Gilbey- oef lijkt me spannend hoor, je bent dan wel meteen klaar als eerste, maarja...heel veel succes.

Wat een stoere foto's trouwens!! in je avatar!

FjordenWen- moeilijk heh die lijst. Ik heb in elk geval de rainlegs bij me en ik ga denk ik maar gewoon op pad met mijn regenjas. Heb vandaag nog ene mooi dingetje gezien in de winkel, mooie regenjas van equithème, maar hij was 60 euro, net even te duur.

Goeie van die kopieën....ga ik ook nog doen morgen, wel even aan denken. Fototoestel is op dit moment spoorloos, ik zal het met mijn telefoon moeten doen!

Ben net gewoon door mijn vriend naar boven gestuurd om alvast in te pakken, zodat hij morgne niet de hele dag stress krijgt....nou ja ik zeg het je!! Belachelijk, daar heb ik helemaal geen last van. Wel van een vergiet voor hersenen en alles tien keer vergeten...maar da's iets anders Knipoog

Ik ga nog even op de site kijken!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:33

Elpharo - Ik heb al een paar keer met Nicole gemaild en er word al iets meer duidelijk (als ik het tenminste goed begrepen heb Haha! )
We gaan het gewoon proberen en we zien wel waar het schip strand.

Die foto's zijn trouwens van tinkerdag Leusden, vorig jaar.
Evy (dochter van de organisatie daar) heeft hem voor mij gemaakt.

Ik ga zo al vertrekken.
Ik ga met een andere trailer.
Makieke lift met mij mee en we kunnen met de trailer van haar stal (2-paards)
Als we lekker op tijd gaan rijden, hoop ik dat we alle spits ellende voor zijn.

Wel een gedoe hoor.
Spullen voor de WE, oa kleding en extra tuig, spullen voor de PTV, je slaap spullen, dameszadel voor de demo en dan nog spullen voor de stand.
De bus zit nu wel vol.

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:01

Wow Gilbey wel stoer hoor! Wat een veelzijdige tinker heb je! Je doet dus ook een demo op zondag? Dan zal ik je in ieder geval wel herkennen Lachen

Ik ben ook alvast aan het inpakken. En vanmiddag alles op stal inpakken. Aangezien ik morgen om half 6 de deur uit moet.. Gaaaap

Het knmi zegt nu dat het dit weekend 'vrijwel droog' wordt Go jij! Go jij! Meestal als ik mn regenpak meeneem blijft het wel droog, en als ik m vergeet gaat het juist regenen, dus ik pak m alvast in Knipoog

Heb je alles al Elpharo? Ook je pennen en stiften gevonden?! Moet jij ook vroeg weg?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:40

FjordenWen- ik heb van mezelf alles geloof ik nu wel klaar (inclusief pennen en potloden enzo Knipoog)...moest nog even kopieën maken van de paspoorten en lekkere dingen kopen om op te eten. Komt allemaal helemaal goed. Ik neem mijn rainlegs en regenjas ook mee, zit erover te denken om te kijken of ik 'm aan het zadel kan binden...dan wordt de regenkans misschien nog kleiner of anders kan ik droog blijven...hihi. Ik ga morgen om half 7 weg denk ik. Dan ben ik om kwart voor op stal en ik wil kwart over 7 gaan laden. Lang aan Pharo tutten heeft dan niet veel zin, die is dan al veel te blij en zenuwachtig Lachen

Gilbey is al onderweg, wat een hoop spullen zeg, ik vind dat ik al veel bij me heb!

Eigenlijk was vandaag weg wel leuker geweest....voor de volgende keer!

Ik heb er zin in!!! Go jij! Go jij!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:16

Ik ben ook alvast spullen bij elkaar aan het zoeken. Wat moet je veel meenemen voor 2 dagen Haha!
Vorig jaar had ik alleen een gewone balpen mee, dat ging ook prima hoor.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:42

Erge heh, zoveel spullen voor welgeteld 1 nachtje! Maarja, je hebt bijna net zoveel bij je als voor een week!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 01:11

Heel veel succes morgen en natuurlijk vooral; heel veel plezier!! Knipoog

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 11:55

Nou het was voor ons een geslaagd weekend.

Zaterdag alles goed verlopen we zijn niet verdwaald en we denken alle posten te hebben gehad. In ieder geval wel de knipper gevonden Haha!
We hadden ook goed de gang erin dachten we maar toch als 30/31ste geeindigd (van de 99 geloof ik?) Ben erg benieuwd hoe de punten telling is want daar snappen we nog weinig van. Dit heeft nog enige studie en oefening nodig Clown

Maar de rit was prachtig, mooi weer, veel enthousiaste mensen en de paarden hebben zich geweldig gedragen. Ook over bruggen, onder de tunnel, langs een men marathon met veel paarden en toeters en bellen ze waren heel erg braaf.

ZOndag tijdens de MA ging mijn equipe partner heel goed ze werd zelfs 1e !!! toppie.
Wij gingen ook heel goed. Ondanks dat SPirit het heel zwaar had met het feit dat zijn grote vriend uit het zicht was en de hele boel bij elkaar hinnikte kon ik hem in een hele langzame galop houden. Maar dan mannetje op dat stoeltje met dat enge vlaggetje..... Nee daar was hij het niet mee eens. Helaas 1 drafpas tussendoor. Jammer jammer , maar toch ik was apetrots op hem.

Hindernis parcours, was erg uitgelopen qua tijd dus we gingen later opzadelen. Maar toen we erop zaten waren we opeens al aan de beurt want het was weer ingelopen.
Maar ook dat mocht de pret niet drukken. Beide paarden deden het super. Op en afsprong goed, ook de stobalen tunnel waar ik een oogje op had vloog hij doorheen.
Laaghangede takken ook geen probleem. Trailer goed eigenlijk lukte alles redelijk goed, hij bleef zelfs stilstaan. Alleen de boomstam springen heb ik zelf afgezegd. Ik ben een paar keer zo gruwelijk gevallen met springen als kind dat ik dat wat eng vind. Daarna heb ik nooit meer gesprongen. De bezembak en de twee balkjes durfde ik nog net aan maar die boom. Ben ook bang dat ik Spirit dan zo aan het twijfelen maak, terwijl hij overal overheen vliegt. Volgend keer eerst oefenen.

TOen die waterbak....wie gooit daar nu badeendjes in Koe . Dat vond hij echt een slecht plan.
Het was een beetje chaoitisch bij die waterbak omdat er nog mensen stonden die voor mij waren en nog aan het proberen waren om er doorheen te gaan. Maar na mij kwamen er ook al weer binnen.
SPirit was zo ontzettend braaf en controleerbaar door het hele parcours gegaan dat ik besloot na 2x weigeren (was dus toch al niks meer waard) om het voor gezien te laten en hem niet verder te dwingen door die bak te gaan. Hij gaat altijd in het water, maar nu even niet Ok compromis.

Al met al mijn kleine Spirit (want zo zie ik hem nog steeds met zijn 5 lentes) heeft het super gedaan.

Leuk weekend, als het lukt gaan we in oktober ook naar Beek, we zijn nu echt besmet met het TREC virus Tong uitsteken

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:02

Goed he, van die badeendjes ROFL Haha! Daar hebben we toch al zoveel voorpret van gehad.... we wilden eerst een paarse krokodil, maar daar is de waterbak wat te klein voor, dus werden het de badeendjes Haha!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 13:03

ja kan me voorstellen dat jullie daar al een hoop lol om gehad hebben. Het was ook erg grappig gezicht.

Doe jij zelf ook nog ergens mee?

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:56

Ik heb niet meegedaan, maar was wel op wieringen.
Dus heb een grote groep van jullie wel voorbij zien gaan.

Hopenlijk waren we met de marathon niet te veel tot last, daarvoor was ik nl aanwezig.
Jullie moesten ons kampeerveld en weilandje aan 2 kanten passeren op Stroe/Bierdijk.

Mss als het ooit een keer niet samen valt doe ik mee met mijn eigen pony.
Wel leuk om te zien hoe gevarieert de paarden en pony's zijn. Van arab tot shet en fries, ook de swarts walder hengst gezien en het pipi paard(doet normaal ook mee met de marathon)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:57

Alsof de waterbak al niet moeilijk genoeg was zonder eendjes.... Boos! Haha!

Ik heb een heel leuke dag gehad gisteren. Ging er bij voorbaat vanuit dat niets zou lukken maar het ging best redelijk! Ben wel trots op het koekje!

Komen de uitslagen enzo nog op de site te staan? Ben wel benieuwd hoeveel (of weinig) punten we hadden Knipoog

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:22

Hier wat foto's van de WE (Working Equitation) dit keer als uitprobeersel bij TREC. Dit was het dressuur onderdeel. Leuk om een keer te doen, maar volgende keer toch weer gewoon een hele TREC-wedstrijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:31

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:51

Oh leuk Berith, mag ik die foto op de site zetten?

@Kokopelli, ik doe mee in Beek. Dat zal mijn eerste en enigste wedstrijd worden dit jaar No Cheer Ik heb het wat te druk gehad met endurance. En die wedstrijden vielen allemaal samen(of net in mijn enige vakantie). Ik wilde mijn paard graag zijn eerste klasse 2 laten starten, dus daar heb ik te veel tijd aan besteed. Dus dat gaat weer lekker.

Maar jij gaat ook naar Beek las ik?
Laatst bijgewerkt door Esperanza op 18-08-08 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt