Carys schreef:Wie van jullie heeft een jury cursus gevolgd? Men maakt zich nml altijd zo druk over de voorschriften o.a. qua kleding bij de inrijbak en de wedstrijdbak zoals bv niet in T-shirt. De jury had bij de bit controle zijn handen zo'n beetje in zijn broekszakken vastgeplakt zitten. Hij liep om het paard heen alsof het een te koop staande tweedehands auto langs de kant van de weg betrof. Het sjekkie mistte alleen in zijn mondhoek.
Werd best leuk gereden, vorig jaar waren nogal wat ruiters out of patern. Deze keer gelukkig niet.
Hoi ik heb geen jury cursus gedaan maar volgens mij bedoel je het volgende. Bij riening is men verplicht om ook tijdens het losrijden een blouse met lange mouwen te dragen. De mogen niet opgerold zitten. Ook niet midden in de zomer. Verder mag alleen het bovenstre knoopje los zitten. Zoals men mij verteld heeft moet je ook je hoed ophebben bij het losrijden. Bij de bitcontrole kijkt de jury of je geen verkeerd bit in hebt. Verder kijkt hij op de plaats waar de sporen zitten of je er geen lek gaatjes in geprikt hebt. Indien je voorganger dit gedaan hebt kun je het ook wel shaken.
Groetjes

Ik vond het dit jaar een stuk leuker dan vorig jaar. Wel jammer dat de bak zo verdomd slecht was. Er was haast geen sliding te maken, zonder dat je het risico neemt dat je paard blessures oploopt. Ik zat dan ook constant met mijn kiezen op elkaar als er weer iemand een rundown nam
Maargoed, op 1 paard na, die ik nogal moeilijk vond lopen na de proef, is alles goed verlopen.
En die lippen!! Die zwieberden alle kanten op tijdens het berijden
Ik heb ook mijn ogen uitgekeken tijdens het aanspannen van de Belgische paarden, wat een heerlijke billen hebben die beestjes toch 
Ook leuk dat ze een paar koetjes en schaapjes hadden meegenomen