Ik had net nieuwe jodphurs en chaps gekocht... en toen bedacht dat ik western wou gaan rijden... haha. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik had net nieuwe jodphurs en chaps gekocht... en toen bedacht dat ik western wou gaan rijden... haha.
en heb het idee dat de paarden er ook veel gelukkiger onder zijn (al zijn er vast ook correct gereden, blije engels gereden paarden).

Happiness schreef:Mijn vader had een western paard gekocht
Dus ga ik natuurlijk er wel western op rijden
Citaat:Dat ging prima, verder weinig dressuurtics af hoeven te leren. Dat sommige mensen les krijgen in western en hun handen zo breed moeten zetten heb ik nooit begrepen, dat heb ik bij western ook niet hoeven leren. Je maakt het jezelf ook alleen maar moeilijker als je daarna met 1 hand wilt.

)
Teugels los, ok, maar wat dan als mijn paardje versneld ipv gewoon netjes af te buigen? En leren stoppen was helemaal grappig, bekken kantelen is niet mijn sterkste kant
Maar ondanks het geklungel was het heel leuk, en reageerde Noah er veel beter op (nu al!) dan op de engelse manier. Ben benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen

In de zomer maken we meestal toch gewoon wandelingen, moet je gelukkig niet al te veel aan oefeningen enzo denken. 
Vooral het 'afsteken' van je binnenbeen ga ik echt moeten leren want het zit er zo ingehamerd dat je je binnenbeen op de singel moet houden bij een wending. Ik zal zeker nog eens posten hier

Ben nog niet zo handig met bokt om ze hierop te krijgen! sabbink.hyves.nl Ook staan er een aantal op de ranch site: http://www.ropersranch.nl
Maar ik ben zeer tevreden met mijn lessen in veldhoven
Hierna vond ik het zo leuk, dat ik bij Pauls Western Stables heb gelest. Helaas ben ik na een tijdje moeten stoppen, aangezien het budget het niet meer toe liet