Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Scum schreef:Dat hoefde ik niet. Nu pas 2x gesmeerd maar als hij de waterbak door is, dan zit er niks meer op.

Crisje_Lanc schreef:@ Florence123, als jou pony op het einde van de cross moe wordt en daardoor de hindernissen aan gaat raken dan zou ik toch eerst meer conditie gaan opbouwen met hem. Dan loop je ook al minder kans dat hij de hindernissen aan gaat raken.
florence123 schreef:Crisje_Lanc schreef:@ Florence123, als jou pony op het einde van de cross moe wordt en daardoor de hindernissen aan gaat raken dan zou ik toch eerst meer conditie gaan opbouwen met hem. Dan loop je ook al minder kans dat hij de hindernissen aan gaat raken.
conditie heeft ie egt als geen ander...
maar hij wind hem ongelooooofelijk veel op voor de start, en is ie egt een stresskip...
als ik net uit de ponycross kom, dan zucht hij helemaal niet, en geen enkel druppeltje zweet te bespeuren....
tis enkel op de paardencrossen waar de hindernissen zwaarder staan, dat hij zyn voetjes durft laten hangen..
en als ik effectief hard ga trainen bestaat er bij hem kans dat hij mankt...
dit kwam ik tegen voor het nationaal eventing....
ik had de hele week goed getraind omdat ik wist dat het terrein in minderhout 3.200km was,
en hij stond mank die dag, hij kwam dus niet door de keuring...
nu geef ik hem MSM-glucose ofzo iets bij... en heeft ie daar geen last meer van
renskek schreef:Sorry dat ik het zeg, maar als je paard in de B en L die creme al echt nodig heeft, omdat ze over de hindernissen moet glijden, is er iets niet helemaal goed![]()
Ik kan me voorstellen dat mensen vanaf de M gaan smeren, omdat je dan toch over het algemeen de wat dikkere sprongen krijg. Ik smeer nooit wat op de benen en ga dat denk ik ook niet zo snel doen.

ik smeerde bij de pony`s altijd vaseline van de action op
werkt prima !!!!!!!