[SGW] bescherm crème voor cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Yvonne_

Re: bescherm crème voor cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:37

Met welke reden het niet doen dan? Zo'n creme richt toch geen schade aan?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:40

Ik denk dat ik Robs gedachtengang daarachter wel snap, maar ik ben wel benieuwd of dat ook daadwerkelijk zo is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:42

Ik gebruik ook geen creme en cross in de B. Eigenlijk om de reden die Lielle noemt....

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:55

Denk dat Rob denkt dat als ze in de B en L niet eens de benen kunnen optillen dat ze dan misschien niet in het SGW wereldje thuis horen. Daarnaast als ze een keertje de benen stoten horen ze wel wat voorzichtiger te worden. Kunnen ze in de B/L al lekker glijden worden ze misschien wel te makkelijk. Dit kan dan in het M/Z weer gevaarlijk zijn.

Voor de B en L vind ik het gewoon een beetje overdreven, daarnaast is het nog "veel" werk ook.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:28

tjah daar ben ik het wel mee eens je moet het er ook allenmaal weer af halen Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:41

Dat hoefde ik niet. Nu pas 2x gesmeerd maar als hij de waterbak door is, dan zit er niks meer op.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:47

Scum schreef:
Dat hoefde ik niet. Nu pas 2x gesmeerd maar als hij de waterbak door is, dan zit er niks meer op.

En dan zal de waterbak maar 1 vd eerste hindernissen zijn. Dan cross je dus eigenlijk alsnog zonder de creme.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:48

Schijnbaar wel. Maar meestal is het wel een van de laatste.
Ik heb de foto's van Chaam bekeken. In de waterbak zat er nog een beetje op. En bij de finish niks meer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:55

Ja vaak is de waterbak idd ergens achteraan. Maar ja bijv Neede al hindernis 5 ofzo en dan moet je er nog 10 of meer.

Maar er zal vast altijd nog wel iets op zitten.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:16

De uiercreme trekt als het ware toch iets in de haren/huid van het paard? Want het gaat er altijd wel af, maar als je dan over de benen van het paard voelt dan glibbert het toch nog.
Die gedachtengang van Rob klopt ook wel, maar mijn paard is altijd al erg voorzichtig geweest, ik gebruik daarom toch de uiercreme voor het geval dat hij iets zal raken. Maar als je inderdaad een paard hebt dat zich geregeld ergens tegenaan stoot door lompigheid dan ben ik het met jullie eens om niets erop te smeren

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:09

mijn B-pony loopt de paardencrossen mee;
dus al ferm hoog voor zo'n klein ukkie...
hij krijgt uiercrème op...
omdat dus de paardencrossen best wle eens lang kunnen zijn
en hij op het einde moe wordt en een hindernis durft raken;....

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:03

@ Florence123, als jou pony op het einde van de cross moe wordt en daardoor de hindernissen aan gaat raken dan zou ik toch eerst meer conditie gaan opbouwen met hem. Dan loop je ook al minder kans dat hij de hindernissen aan gaat raken.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:17

In de L gebruikte ik het wel. Vond het wel prettig.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 13:48

Crisje_Lanc schreef:
@ Florence123, als jou pony op het einde van de cross moe wordt en daardoor de hindernissen aan gaat raken dan zou ik toch eerst meer conditie gaan opbouwen met hem. Dan loop je ook al minder kans dat hij de hindernissen aan gaat raken.

conditie heeft ie egt als geen ander...
maar hij wind hem ongelooooofelijk veel op voor de start, en is ie egt een stresskip...

als ik net uit de ponycross kom, dan zucht hij helemaal niet, en geen enkel druppeltje zweet te bespeuren....
tis enkel op de paardencrossen waar de hindernissen zwaarder staan, dat hij zyn voetjes durft laten hangen..

en als ik effectief hard ga trainen bestaat er bij hem kans dat hij mankt...
dit kwam ik tegen voor het nationaal eventing....
ik had de hele week goed getraind omdat ik wist dat het terrein in minderhout 3.200km was,
en hij stond mank die dag, hij kwam dus niet door de keuring...

nu geef ik hem MSM-glucose ofzo iets bij... en heeft ie daar geen last meer van

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:43

florence123 schreef:
Crisje_Lanc schreef:

conditie heeft ie egt als geen ander...
maar hij wind hem ongelooooofelijk veel op voor de start, en is ie egt een stresskip...

als ik net uit de ponycross kom, dan zucht hij helemaal niet, en geen enkel druppeltje zweet te bespeuren....
tis enkel op de paardencrossen waar de hindernissen zwaarder staan, dat hij zyn voetjes durft laten hangen..

en als ik effectief hard ga trainen bestaat er bij hem kans dat hij mankt...
dit kwam ik tegen voor het nationaal eventing....
ik had de hele week goed getraind omdat ik wist dat het terrein in minderhout 3.200km was,
en hij stond mank die dag, hij kwam dus niet door de keuring...

nu geef ik hem MSM-glucose ofzo iets bij... en heeft ie daar geen last meer van

Dan lijkt het mij dat er iets niet helemaal goed zit. Een gezond paard moet een zwaardere training/wedstrijd, mits goed voorbereid, makkelijk aankunnen.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:52

@ Florence: Ik wil niet dom overkomen, maar waarom cross jij met je pony bij de paarden? Een B pony dan he...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 18:00

@ simmie= er zat idd iets niet goed bij hem; sinds hij die glucose bij krijgt heeft hij er geen last meer van.
er is al een DA (2 zelfs ) langsgekomen, maar die zei dat er niets aan de hand was , gewoon stijfheid;

@ Marieke: ik doe ook pony crossen mee hoowr; maar in belgië heb je vaak open crossen, open crossen zijn eigenlijk gebouwd voor de paarden, maar lopen best veel D-pony's mee;

voor ik heel bokt op me af krijg: hij kan het best aan , en als hij sommige sprogen tog niet zou aankunnen, rij ik er gewoon langs, kdoe het puur voor de ervaring =D & om het water te oefenen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:09

renskek schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar als je paard in de B en L die creme al echt nodig heeft, omdat ze over de hindernissen moet glijden, is er iets niet helemaal goed Bloos

Ik kan me voorstellen dat mensen vanaf de M gaan smeren, omdat je dan toch over het algemeen de wat dikkere sprongen krijg. Ik smeer nooit wat op de benen en ga dat denk ik ook niet zo snel doen.

nou met mijn paard is alles goed hoor Vork
springt met gemak 1,30 maar in de cross laat hij zijn benen toch wel eens wapperen
ik gebruik nu geen creme maar ik ga westerbork L starten en miss dat ik daarna ook ga smeren, eerst even kijken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:40

Ik ben ook pas vanaf het M gaan smeren, maar ook wel eens vergeten te smeren ivm tijdgebrek. Merrie is er toen niet door getraumatiseerd geraakt Knipoog

Persoonlijk vind ik het niet nodig in het B en L, ik vind het ook een beetje raar staan. Maar dat is mijn mening wat een ander er van vindt moet een ander weten.

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:05

ik smeer het op mijn paardje wel..ze is nog jong en dit is het eerste jaar dat ik met haar ga crossen Lachen ik smeerde bij de pony`s altijd vaseline van de action op Tong uitsteken werkt prima !!!!!!!