[WN] paard slaat ineens door!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janedoe

Re: paard slaat ineens door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:59

Deniies schreef:
...we schrokken van op welke manier hij nu reageert hij werd gewoon aggressief en dat deed die nooit....

Ik ken ook 2 personen die hun paard daar eens in training hadden en die paarden werden ook ineens heel agressief. Deden ze anders ook nooit maar er was ineens niks meer mee te beginnen. Zij hebben toen voor een andere trainer gekozen en nu gaat het gelukkig weer goed. Hopelijk komt het met jouw paardje ook weer helemaal goed. Succes.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:05

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden en mocht je nog vragen hebben je weet me te vinden !!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:30

hoi deniees,
Ik heb een aantal keer gezien hoe jouw paardje werd getraind voor dat jij hem kocht. Dat ging altijd heel rustig en met veel geduld. Niet te lang maar wel intensief.
Ben benieuwd wat er nu uit is gekomen. het klinkt mij toch een beetje als teveel voor het paardje. ik vond hem altijd erg lief en rustig.

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:14

Ik wilde even reageren, daar het hele verhaal anders wordt uitgelegd als gegaan is.
Angelique kreeg dit paardje in training eind december en daarbij werd al aangegeven dat er een probleem was. Wanneer er een nieuw paard komt, gaat deze echt niet gelijk volop aan de bak. Door voorzichtig en veilig te werk te gaan, leert Angelique het paard beter kennen. Er is dus geen druk op gelegd. Na een paar dagen ging het paard geheel onverwacht vanuit een ontspannen houding zwaar verzet tonen door een luchtsprong te maken en daarna de rit aan te nemen. Omdat dit vreemd gedrag is, is er contact met de eigenaar opgenomen om dit te melden. Aangezien dit paard nog niet zolang in bezit van Denies is, is geadviseerd om contact op te nemen met de vorige eigenaar. Tevens is Angelique met behulp van een ostheopaat gaan zoeken naar eventuele oorzaak van dit gedrag. De ostheopaat constateerde diverse lichamelijke problemen en is hier mee aan het werk gegaan. Vervolgens is het paard t/m vandaag gestapt en gaat vanaf morgen een tijdje aan de longeerlijn. Alles in overleg met de ostheopaat. Daarna gaat met de training begonnen worden, zoals die bij een groen paard wordt gevolgd. Dus grondwerk, longeerwerk(evt. met bijzet) en van daaruit er weer op gaan zitten. Er wordt dus echt op het belang van het paard gelet. De eigenaar geeft Angelique en het paard hier ook alle tijd voor.

Het is voor een aantal mensen blijkbaar erg makkelijk om gelijk een mening te geven, wat ongetwijfeld goed bedoeld is. Er wordt alleen wel erg snel een mening gevormd over desbetreffende trainer en de combinatie paard/trainer die niet goed zou zijn. Angelique had dit paard tenslotte pas een paar dagen onder haar hoede. Diegene die dit uiten zie ik nooit bij ons op het terrein aanwezig tijdens de trainingen.

Denies, Angelique zal erg haar best doen om jou paardje op een goede manier weer in orde te krijgen, zodat je er een fijn rijpaard aan hebt.

Het is mijn bedoeling om hierbij het verhaal af te ronden, aangezien ik niet op allerlei discussies uit ben. Denies heeft dit topic geopend en ook aangegeven dat het zo wel genoeg is, wat ieders mening betreft. Ik hoop dat jullie dit respecteren.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:54

Met alle respect Chex, want nu lijkt het net alsof ik lieg waneer ik zeg dat volgens mij het best zou kunenn dat AF en paard niet combineren, ik heb haar zekers zien trainen, al dan wel niet bij jullie op het terrein. En vrolijk werdt ik daar niet van, zacht gezegd, dus vandaar dat ik uitte dat het best de combinatie zou kunnen zijn, vooral gezien ik ook het paard op een clinic heb meegemaakt en ik het als een zeer onzeker dier ervaarde.

leemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:06

Ik zit inmiddels 28 jaar in de paardenwereld, waarvan 15 jaar intensief in de western en geloof mij:
Geduld, Vertrouwen en een dikke portefueille zijn het belangrijkste.
En wat Angelique betreft. Heb geduld, ik heb haar paarden zien inrijden die andere trainers al lang hadden afgeschreven en die zij gewoon weer de wedstrijden in kreeg met respect voor het paard en de ruiter, maar dat kost natuurlijk een hoop tijd. Heb vertrouwen in haar, ze kan het en dat weet ik uit eigen ervaring.

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 22:20

ik heb ook ALLE vertrouwen in angelique en ik haal hem ook zeker niet bij der weg. het lijkt weer een beetje de goede kant op te gaan. We werken der keihard naar voor een goede basis.
Laat dit topic maar met rust en lekker zakken. het is allemaal opgelost bedankt!