[WN] Glucosamine voor stijve Quarter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenie

Re: Glucosamine voor stijve Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 08:56

Ik heb net de dierenarts over dit onderwerp gesproken.
Je kunt zonder bijverschijnselen glucosamine voeren aan je paard.
Het is geen wondermiddel zei hij maar puur ter ondersteuning voor het paard.
Het is wel belangrijk dat het paard dan min. 10 gr. pure glucosamine per dag (in welke form dan ook, sulfaat of HCL) krijgt wil het werkzaam zijn, dus goed kijken wat voor hoeveelheid er in welk product zit zei hij !!!

Dubbeldun: ik lees hierboven dat van het merk dat jij voert je toch min. 1.5 schep moet voeren !!?!(als de rekensom klopt die gemaakt is !) Dan is de pot wel snel leeg ! Dat doet toch anders overkomen dan de informatie op de pot staat....

Ik ben geen rekenwonder maar ik ga zeker nog eens naar kijken naar de samenstelling van diverse producten ! Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:15

Glucosamine heb ik al veel veel goeie dingen van gehoord, maar wat dacht je van massage? Dat werkt dan actief tegen de stijfheid natuurlijk. En je kan zelf makkelijk enkele dingen leren...
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 07-12-07 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:34

Glucosamine werkt op gewrichten en kraakbeen. Massage op spieren. Kan elkaar dus aanvullen, maar nooit vervangen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:52

Nee, tuurlijk niet, maar als je een streeft naar een totale aanpak, kan het mekaar perfect aanvullen zoals je zegt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:46

@lenie: dat donkerbruine vermoeden heb ik dus ook gekregen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:07

Tja, glucosamine is best een duur supplement. Ik bemerk echter absoluut verbetering als ik het geef, en verslechtering als ik afbouw.
Iets minder bling of andere onzinnige prut, en je hebt de gluco ruimschoots gecompenseerd.

fabra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:42

Even een antwoord op de Glucoseamine / Chondroitine sulfaat
Een zeer goed middel, als je inderdaad een positief effect wilt krijgen op het kraakbeen moet je minimaal 10 gr per dag geven aan een gemiddeld paard van ca 165 cm.
Maar je werkt allen op het kraakbeen en in een mindere mate op de gewrichtsvloeistof.
Wij hebben daarvoor het product Bioglucomin 2 schepjes per dag is 15 gram, een kleine pot is 450 gram. Daarnaast bevat onze Bioglucomin een toevoeging die ervoor zorgt dat de Chondroitine/Glucoseamine beter opgenomen wordt.
Het probleem van chondroitine/Glucoseamine is de opname en de zuiverheid, anders heb je geen “blijvend” resultaat. Bioglucomin heeft 100% zuivere Chondroitine/Glucoseamine en als toevoeging Oligofructose welke de opname met 20% verbetert.
Maar je kunt ook de Biosynov Complex gebruiken, welke Biosynov is met chondroitine/Glucoseamine in een iets mindere hoeveelheid, maar door de Biosynov welke beter werkt op de gewrichtsvloeistof en ook ontstekingen in dat gebied remt, en als toevoeging ook nog Vitamine C en Vitamine E en selenium en lysine heeft, welke weer voor de spieren zijn bedoeld. Meer een totaal product is aangezien je het hier hebt over een quarter welke vaak ook op de bespiering wat extra hulp nodig heeft.
Biosynov Complex is tegenwoordig zo sterk dat je in “normale” gevallen om de andere dag een zakje kunt geven, dan doe je met een doos ± 100 dagen.

Als je nog vragen hebt laat het even weten

Fabra
www.biofarms.nl

Isis_Ywen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:55

singasong schreef:
@Omaas; ik ben niet zo'n rekenwonder Blond Bedankt voor het rekensommetje!

Jij zegt gluco voor mensen en dier is hetzelfde? Toch schijnt dit niet altijd zo te zijn. De gluco die aan paarden wordt gegeven zou plantaardig moeten zijn. In de gluco voor mensen zitten vaak ook dierlijke stoffen. De Groene Os garandeerd 100% plantaardig te zijn!
Wat weet jij hierover?

Glucosamine kan gewonnen worden uit schaaldieren (het meest voorkomend) en uit Mais.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:00

Isis_Ywen schreef:
singasong schreef:
@Omaas; ik ben niet zo'n rekenwonder Blond Bedankt voor het rekensommetje!

Jij zegt gluco voor mensen en dier is hetzelfde? Toch schijnt dit niet altijd zo te zijn. De gluco die aan paarden wordt gegeven zou plantaardig moeten zijn. In de gluco voor mensen zitten vaak ook dierlijke stoffen. De Groene Os garandeerd 100% plantaardig te zijn!
Wat weet jij hierover?

Glucosamine kan gewonnen worden uit schaaldieren (het meest voorkomend) en uit Mais.
Glucosamine (C6H13NO5) wordt uit zowel paddestoelen als ook uit pantsers van garnalen gewonnen. Pantsers van deze beestjes zijn gemaakt van chitine.De reden waarom soms fungus fermentatie van maïs als bron gebruikt wordt, heeft te maken met vis allergieën. Een beetje controversieel, immers je bent allergisch voor het visvlees en niet voor de pantsers. Zie geen enkel voordeel tenzij een paard problemen heeft met vis. Omega 3 oliën worden uit vis gewonnen.

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 12:01

Hoi Fabra,

Ik heb net even op je site gekeken maar het product met glucosamine wat daar aangeboden wordt bevat maar 7 gr. Glucosamine per 15 gr. wat je moet voeren per dag aan je paard. Dat is dus min. 3 gr. te weinig !?! dus moet ik meer voeren.

Ik lees hier op bokt zoveel berichten dat iemand HET product heeft waar VEEL meer glucosamine in zit dan in andere producten, maar als je kijkt wat het paard dan echt binnen krijgt aan de stof wat het nodig heeft is dat nog te weinig !
Ik wil echt de min. 10 gram aanhouden van het pure product glucosamine wat mijn arts aanraad.
Al met al wordt het ook een hele dure geschiedenis zie ik al....

Biosynov heb ik een aantal jaren terug gevoerd bij mijn paard toen ze hoefkatrol ontsteking had.
Het werkte wel maar mijn paard vond het vies en duurde 2 weken voordat ze het helemaal op at.
En het is heel duur... Huilen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:12

@fabra : waarom wordt er niet gewoon één product gemaakt ipv al die verschillende dingen die elkaar nodig hebben om goed te werken ??

fabra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:17

Hoi
wat ik probeerde uit te leggen is dat ivm olifructose je 20% wint, en de zuiverheid van het product is misschien wel het belangrijkste. Niet de hoeveelheid maar de kwantiteit geld op langere termijn.
Biosynov Complex wordt door ± 1% inderdaad "vies"gevonden, en ik denk op langere termijn er geen GOEDKOPER product is
voor 100 dagen a € 115.00 en je hoeft echt geheel geen andere toevoegingen meer te geven en vaak kun je ook ± 1/2 kg terug in je krachtvoer. Dus al met al duur ? ik denk het niet

Fabra

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:19

Dus doordat er suiker inzit kun je minder krachtvoer geven ??

En als je paarden al zo goed als suikerloos staan Haha!

fabra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:22

als je denkt dat olifructose/ inuline suiker is prima, deze zit in de Bioglucomin en niet in de andere

maar na ± 15 jaar ervaring met de Biosynov kunnen de meeste paarden inderdaad terug in het voer

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:27

De rekensom klopt niet DubbelDun. (gelukkig maar Knipoog )

Het spul wat jij geeft bevat 300gram Glocosamine per 1,5kg. Dat wil dus zeggen dat je per gram die je voert je 0,2 g glucosamine geeft. 1 maatschep van 50 gram bevat dus 10g glucosamine! Dat zou de dagelijkse dosis zijn. In de opbouw fase geef je dus eigenlijk zelfs een dubbele dosering!

Wij voerden ons paard overigens altijd Flex+ van Absobine. Dat werkte als een trein super spullie is dat!!!!!!!!! Dit is het etiket http://www.absorbine.com/images/flex_label_big.jpg

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:48

Gelukkig maar, al dat spul is al duur zat Haha!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:58

omaas schreef:
Glucosamine (C6H13NO5) wordt uit zowel paddestoelen als ook uit pantsers van garnalen gewonnen. Pantsers van deze beestjes zijn gemaakt van chitine.De reden waarom soms fungus fermentatie van maïs als bron gebruikt wordt, heeft te maken met vis allergieën. Een beetje controversieel, immers je bent allergisch voor het visvlees en niet voor de pantsers. Zie geen enkel voordeel tenzij een paard problemen heeft met vis. Omega 3 oliën worden uit vis gewonnen.

Dat vis niet goed is voor een paard, lijkt me duidelijk! Dit bedoelde ik dus dat er verschil in de samenstelling van de glucosamines zit. De beste voor je paard is die dus die niet uit schaaldieren wordt gewonnen.

Volgens mij komt er aan de Trias-Omega olie (3,6,9) geen vis aan te pas! Dit zijn de ingrediënten; Lijnzaadolie, pompoenpitolie, olijfolie, teunisbloemolie, tarwekiemolie, vitamine E olie.

Er was iemand die vroeg waarom wordt glucos. vaak ik combinatie gegeven met deze olie?! Dit is omdat de glucos. dan beter kan worden opgenomen in het lichaam.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:07

singasong schreef:
Dat vis niet goed is voor een paard, lijkt me duidelijk!

Waarom niet en waarom is dat duidelijk????

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:34

singasong schreef:
Dat vis niet goed is voor een paard, lijkt me duidelijk!

Moet je IJslanders eens gaan vertellen. Op IJsland krijgen de paarden vis gevoerd en ze schijnen het nog graag te eten ook Vork

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 13:35

Dubbeldun: als het klopt van de nieuwe "rekensom" komt jouw Pegasos product weer in de race voor mijn paard !!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:41

Waratje schreef:
Moet je IJslanders eens gaan vertellen. Op IJsland krijgen de paarden vis gevoerd en ze schijnen het nog graag te eten ook Vork

Hoe was het spreekwoord ook weer... honger maakt rauwe bonen zoet Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:49

DubbelDun schreef:
Waratje schreef:

Hoe was het spreekwoord ook weer... honger maakt rauwe bonen zoet Haha!

Mjah, maar die rauwe bonen wordt je ziek van, die vis worden de paarden niet ziek van. Ik ben kwijt wat het ook al weer was waarvoor vis goed was voor de paarden, ik doe zelf niet aan IJslanders Tong uitsteken

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:54

@Lenie Als je de uitleg te ingewikkeld vond, misschien maakt dit het duidelijker.

Feit: Er zit 1500 gram in een emmer, 300 gram daar van is glucosamine, je geeft 50 gram per keer.
Dus er zitten 1500/50 = 30 doseringen in een emmer. Dus die 300 gram glucosamine zit ook over 30 doseringen verdeeld. Dat geeft dus 300gram /30doseringen = 10 gram/dosering!

Ik ben niet voor niks een S.A.S. of te wel Senior Associate Scientist Knipoog
Geloof me die berekening klopt! Haha!

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 14:05

Ik geloof je ! ik heb het net ook nog eens rustig zitten berekenen ! Haha!

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 14:28

Adrienne schreef:
@Lenie Als je de uitleg te ingewikkeld vond, misschien maakt dit het duidelijker.

Feit: Er zit 1500 gram in een emmer, 300 gram daar van is glucosamine, je geeft 50 gram per keer.
Dus er zitten 1500/50 = 30 doseringen in een emmer. Dus die 300 gram glucosamine zit ook over 30 doseringen verdeeld. Dat geeft dus 300gram /30doseringen = 10 gram/dosering!

Ik ben niet voor niks een S.A.S. of te wel Senior Associate Scientist Knipoog
Geloof me die berekening klopt! Haha!

Je vergeet die 10 gram nog te delen door 1,6 of 1,7! Dit is het getal dat kaogkag aangeft om te berekenen hoeveel glucosamine er werkelijk in zit. ADH is 10 gram pure glucosamine (het molecuul) en niet de verbinding.