crazycactus schreef:Er zijn zat westernruiters die nog in hun engelse rijbroekie met minichaps oid rondhobbelen hoor, incl. geruite sokken![]()
Maar er hoort wel een ander stijltje bij idd.
Jahoor.........
of zo....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
crazycactus schreef:Er zijn zat westernruiters die nog in hun engelse rijbroekie met minichaps oid rondhobbelen hoor, incl. geruite sokken![]()
Maar er hoort wel een ander stijltje bij idd.
crazycactus schreef:Deze waren bruin Rom.. neem niet aan dat daar iets verandert is in de afgelopen 15 jaar

) vaak een hempje eronder, lekkere dikke sokken en laarzen of stevige (berg)schoenen. Als het echt waait een heerlijk wind en waterdicht, ongevoerd jack en in de winter een leren, gevoerde jas uit het jaar nul. Ook coltruitjes met bobywarmer doen het goed hier.Ik zie het nut er niet van in om er 'netjes' bij te lopen op stal; tegen de tijd dat ik weer in de chevy stap meur ik een uur in de wind naar paard en
en geef ik liever m'n centen uit aan spullen voor m'n paard dan aan modieuze sokken
. Nu staan wij wel bij een
boer dus het modegehalte is nogal ver te zoeken zeg maar, in ieder geval in vergelijking met engelse maneges en somige westernstallen

zoefie schreef:hei smoske, leuke broek zeg maar wat is HKM? Ik reed op mijn engelse zadel altijd met een kunstlederen zitvlak, sinds mijn westernoverstap rij ik in mijn spijkerbroek (lekker makkelijk) alleen rij ik mijn knieen steeds open....zo'n broek lijkt me toch wel handig eigenlijk
(hier al niet anders, overigens)
dropje2 schreef:nou, als je het graag wil weten:
Vanmorgen naar het strand geweest en er ging mee: 1 paard en 1 ruiter met stapphorse sokken, blauw geruit, Sendra laarzen met bontvoeringzooltjes aan de binnenkant, een spijkerbroek, merk onbekend, zwarte leren chaps met franje, een thermohemmetje, een skipull, een fleecevest, een herfstjas, ongevoerd, van Harry'sHorse, een rolletje pepermunt en 2 paardekoekjes![]()
En lekker dat het was!![]()
.
) en uiteraard m'n cappie!
Chiba schreef:Van die rijschoenen met veters en lange sokken.
Een oudere jeansbroek.
Een oudere trui en een ouder kakki kleurig jasje met een groen sjaaltje onder.
Zinds vorige week heb ik ook een lederen broek... en dat rijdt suuuuuper. Net een zeemvelletje. Alleen iets moeilijker om te stappeen, ik krijg mijn been er niet zo hoog mee