[SGW] Wat wil een jury nu zien tijdens een dressuurproef op de sgw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caatje1986

Re: Wat wil een jury nu zien tijdens een dressuurproef op de sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:59

Simmie schreef:
Maar ik kan me wel in jouw gevoel daarover vinden hoor!
Ik heb zelf een volbloed gereden in de cross. Thuis en op individuele dressuurwedstrijden konden we prachtig dressuren, maar op SGW wist die muts gewoon waar we nog meer voor kwamen dus had ze altijd spanning tijdens de dressuur. De cross ging altijd als een speer, maar omdat ik altijd een slechte proef reed eindigde ik meestal ergens in de middenmoot. Soms best frusty, dat wel. Als ik wel eens prijs had, was dat omdat de anderen gewoon slecht gereden hadden in de cross, maar dat was maar soms...

Lijkt mijn verhaal wel hahaha!!! En het gaat echt niet om het winnen maar je doet dan zo je best en dan.....weer niet....

Op naar Diepenheim en Barchem (mooie technische crossen vind ik)

Groetjes!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:02

Dus ga jij daar je slag slaan! Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:04

Dat zijn dus DE crossen voor jou Lachen

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:12

Ik hoop het! Enne ff voor de duidelijkheid ik geniet wel enorm als ik cross hoor hahahaha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:14

Dat begreep ik wel hoor. Ik genoot ook altijd en zodra we mochten crossen was ik mijn dressuuruitslag alweer vergeten...

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:16

Hier ook iemand met ervaring met het rijden van een paardje die wist waarvoor ze op een cross wedstrijd kwam!! Kun je nagaan op welke plek ik stond nadat ik een keer dressuur moest rijden naast een crosshindernis!!!

Uiteindelijk daar derde geworden omdat een heleboel mensen de cross niet doorkwamen, redelijke trakehner en smalletjes in de cross. Tja, laat die van mij nu net die hindernissen willen zoeken in het terrein!!

Om even ontopic te komen. Dressuurbeoordeling, 'k weet niet of je daar wat aan kunt veranderen. Een paard wat goed loopt moet gewoon goede punten krijgen en paard wat minder loopt ook minder punten. Het cross-dressuurniveau zal toch wat omhoog moeten (kijk naar de tussenstand van de dressuur in boekelo, onderaan is het aardig rood-wit-blauw!). Maar daarnaast mag zeker in de basis sgw sport het niveau van de hindernissen omhoog. Kijk leuk dat iedereen rondkomt, maar er moet toch ook wel wat staan. De essentie van een sgw wedstrijd is natuurlijk de cross.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:00

Crosskip, ik kan me eigenlijk volledig vinden in jou mening.

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:34

Nou iedereen bedankt voor je reacties, ik heb pas 2 keer een cross gereden en zat met de dressuur redelijk boven in.
Maar ik had laatst op een onderlinge wedstrijd het commetaar dat ik te hard ging, dus ik was flink aan het oefenen om maar wat langzamer te gaan.
Maar nu sprak ik van het weekend een vrouwtje die ook croste, en jureerde en die zij dat je juist wel wat tempo mag hebben op het sgw.
Ik ben een heleboel wijzer, en ik weet dat ik me nu op het sgw niet al te druk moet maken om mijn iets te snelle tempo.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:29

Simmie en crosskip ik heb ook niet het best dressuurende paard. Op Texel reed ik 184 pt, 1 na hoogst ooit in het Msgw en ik stond even goed dik laatste. Scheelde volgens mij 6 punten met de nummer 1 na laatst.
Ik heb nog een ander probleem en dat is de kijkerigheid van mijn paard, daardoor rijd ik meestal behoorlijk tijdfouten.
Ik ga me er niet meer druk om maken, win ik wat is het leuk en anders pech. Je moet om te winnen gewoon in alle 3 de onderdelen goed zijn. Heet niet voor niets samengesteldewedstrijd.

Kreeg afgelopen week wel iets te horen waar ik veel blijer mee ben. Er stond een groep mensen te praten en die vonden mij 1 van de vriendelijkste ruiters in de cross. Persoon had mij al op meerdere wedstrijden gezien en herkende mij vast niet. Ik stond in mijn gewone kleren achter hun. Paard was zelfs al naar het land toe.Voor Ilse en mij waren er ook 2 enorme raggers in de cross dus dan valt het wsl extra op.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:03

Ik had op Texel, een lekker voorwaartse proef gereden. Voor mijn gevoel ging het wat slordig, maar ik stond wel boven aan met 198 punten in de B.
En dat had ik in Wieringerwerf ook. Gewoon lekker een ontspannen proefje, niet teveel druk erachter zetten.
(voor mijn gevoel gaat het dan nog niet eens super fijn). Maar de jury's vonden beide keren dat het paard lekker ontspannen toonde, en een lekker voorwaartse proef.