Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ashkerlon schreef:Berbers te klein? die zijn toch tussen de 1.48m en 1.60m? Dat is toch niet klein te noemen?
Apple schreef:Apart lijstje. Selle Francaise op 4. Met als opmerking dat je ze in Frankrijk vaker ziet. Dat lijkt me nogal logisch, S.F. is nu eenmaal eigenlijk de Franse KWPN-er. Dan met verschil dat het S.F. meer springen georienteerd is en meer Engels Volbloed er in fokt.
Bijna overal wel iets. Een aantal beroemde SF-springpaarden zoals Jappeloupe en Galoubet waren zelfs 50% draver. 
Lenneke_ schreef:Maar dravers zijn gewoon niet geschikt
En arabieren ook niet
Het is wel een vrij succesvolle amazone natuurlijk, dus kan me voorstellen dat mensen best waarde hechten aan haar mening in deze.
Ik vond het wel leuk dat ze ook minder gebruikelijke rassen noemde. Nina_rex schreef:Het is inderdaad een persoonlijk lijstje, maar persoonlijk vond ik de manier waarop ze haar keuzes beargumenteerde wel erg kort door de bocht en vaak zelfs aantoonbaar fout... Maargoed, daar ging het nu niet om.Het is wel een vrij succesvolle amazone natuurlijk, dus kan me voorstellen dat mensen best waarde hechten aan haar mening in deze.
Ik vond het wel leuk dat ze ook minder gebruikelijke rassen noemde.
. De keuze is natuurlijk erg persoonlijk. Volgens mij was er na het publiceren ook al wat ophef
fransje23 schreef:Misschien is het wel grappig om een eigen top vijf te maken? Een top tien aan de hand van behaalde resultaten, nationaal en wereldwijd, lijkt mij ook wel interessant. De arabier zal dan wel op 1 staan maar ik erg benieuwd naar de rest.
.
fransje23 schreef:Is misschien wel iets voor een nieuw topic?
Ik ga trouwens zelf alvast even nadenken.
Siilke schreef:kheb hier nog een boekje liggen over 'karakterpaarden' (wil zeggen welke rassen voor welke dicipline geschikt zijn)
Ze melden dat voor endurance de
de anglo-arabier
de arabische volbloed
de berber
het camargue paard
de cleveland bay
de engelse volbloed
de freiberger
de haflinger
de hannoveraan
de holsteiner
de lusitano