Ruudjw schreef:[
Klasse 1 moet je wel zo beschouwen, vind al het "krampachtige" gedoe dat sommige laten zien met koelen e.d. nog even te veel.
Sorry beetje denigerend vind je niet? of een paard gekoeld moet worden ligt geheel aan het paard, de een heeft het nodig de ander niet. Tijdens een gewone buitenrit rij je ook niet 13km/h over 30km. Althans ik niet. Met een gewone buitenrit stap ik veel meer en geniet ik lekker van de omgeving ipv me zorgen te maken om de hartslag en het tempo. Tijdens een wedstrijd ben ik bezig met mn paard en de route en het tempo en de hartslag.
Maarja veel ruiters die overstappen naar de volgende klasse gaan direct kleinerend praten over de klasse 1 merk ik (dan is het ineens een veredelde buitenrit). Erg jammer omdat iedereen daar ooit begonnen is.
Alsof klasse I niks is. Er zijn paarden zat die moeite hebben met het koelen van hun lijf en darabij alle hulp van de grooms kunnen gebruiken, ook in klasse I.
Ik rij zelf klasse 1, nog nooit hoger gestart ook dus dit is op geen enkele manier denigrerend bedoeld naar klasse 1 ruiters! Sterker nog; ik ga straks met mijn 6 jarige in KWB op de 35 km starten en dat is onze verste afstand tot nu toe. Ik vind dat al een hele prestatie voor ons beiden als we die goed uitrijden.

)
, ik vond 1 rondje wel genoeg!
ik stel een vraag. En ik verdraai niets hoor, ik reageer gewoon op wat jij zegt