[WN] [Gezocht] Foto westernpaard in actie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cheeky

Re: [Gezocht] Foto westernpaard in actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:49

Wat PK met ie reinging foto's doet, dat moet hij weten.. maar als je dan plaatst o.a. op je site krijgt het een negatief indruk..
want die gene die wel goed kunnen rijden, maar die een lelijke fotó op zijn site zien, die haken meteen af..
PK Kan veder prachtige foto's maken, maar soms lukt dat gewoon niet altijd...
en dan worden het er steeds meer die vinden dat hij lelijke foto's op de site zet. (NIET AANVALLEND OP PK!! )
Ook andere mensen doen dat...

En Niet iedereen wil zijn mening door drijven, het is gewoon dat wat wij vinden, en niet iedereen hoeft het er mee eens te zijn.
PK kan gewoon goede foto's maken, maar het is soms beter om dan maar een keertje geen stops van iemand neer te zetten, dan dat alles met open mond verschijnt, of met onbewerkte ogen (met een witte waas).

Maar ja, wie ben ik om daar een beslissing over te maken?
Ik zou het in ieder geval zo doen, en dit bericht is NIET aanvallend op PK! Lachen

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:37

nou cheeky als ik op jou profiel kijk zie ik daar een dresseur ruiter op een palomino paard die foto wil ik ook niet zo graag zien als dresseur ruiter sporen er zo diep in dat je de huidplooien kan tellen.
en wie is wij? nooit geleerd voor je zelf te spreken?
maar goed beschouw dit als wijze les van een ouder iemand en NIET als aanval op jou persoonlijk omdat je gewoon nog heel veel te leren heb wat betreft fotograveren en omgang met mensen

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:04

ROFL ROFL ROFL Wat een geinig topic is dit geworden! Een topic zonder aanvallen op mij? Nou........als je goed tussen de regels door leest Knipoog ! Gelukkig dat er mensen zijn die mij gaan vertellen hoe "het" wel moet, ik was al bang geworden dat ik helemaal alleen zou staan op deze wereld Huilen O ja, ik moet ook nog even na gaan denken over ethiek versus recht (en dat wordt dan ook nog geschreven door iemand die hoofdletters gebruikt....dat betekent toch schreeuwen? jaja.., nou ik ben niet doof hoor)

Tjongejonge, wat tillen jullie er toch weer zwaar aan die paar foto's van de ruim 14.500 die op de site staan. Niet vergeten dat het gewoon een beeld geeft wat er in de werkelijkheid gebeurd hè.....uiteraard kan je alle fouten uit de dag halen en dat geeft een heel mooi maar niet realistisch beeld. Indien ik zou besluiten om alle foto's die rijtechnisch niet correct zijn níet te plaatsen zouden er heel weinig overblijven, zeker bij de Reining (en dat vind ik jammer want als ik één onderdeel mooi vind dan is het de Reining wel). En laat dat nou de kern van mijn benadering van fotografie zijn...........Het geven van een impressie van het evenement Knipoog

Gelukkig is de eigenaresse van deze mooie Paint wel erg blij met de foto's omdat ze zo toch een indruk krijgt hoe haar paard vordert door het deskundig showen en trainen van JPK omdat ze zelf helaas niet bij de wedstrijden aanwezig kan zijn. Ondanks dat open mondje is haar paard wel diverse malen als 1e geplaatst door zowel de nationale als internationale jury's namelijk.

Groeten,

Rob

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:51

Als ik het goed begrijp mogen alleen die foto's gepubliceerd worden waar niks op aan te merken is, die het ideaalplaatje voor meer dan 95% benaderen? Ehmmm beetje eng eigenlijk. Denk zelf ook niet dat dat de insteek moet zijn voor het promoten van de westernsport want stel dat de mensen die door al die perfectie gemotiveerd worden om eens naar een show te gaan....die zien dan ook meer dan genoeg wat niet aan het perfecte plaatje beantwoord want er gebeurt nou eenmaal altijd overal wel iets wat minder mooi is terwijl (tenminste daar ga ik vanuit) er niet 1 ruiter rond zal lopen die dat als doel heeft.
En idd: genante foto's zal Pannenkoek nooit publiceren, maar deze foto van JPK die weliswaar een mindere stop laat zien valt daar zeker niet onder. Zelf vind ik dus ook niet dat de realiteit verstopt hoeft te worden.
Als dat voor een ruiter reden is (zoals Cheeky stelt) om dan maar niet meer de site van de betreffende fotograaf te bezoeken zegt dat meer over die ruiter dan over de fotograaf.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:24

Ben ik even blij dat ik niet in het "bijna ideale profiel" pas Clown

Rob, lekker plaatjes blijven schieten hoor, perfect worden doe ik toch nooit (en die intententie heb ik ook niet gelukkig, maar ik heb tenminste wel "lol met mn knol" Cool )

Enne,, volgens de TS ging het alleen om de "Westernkleding" of zo iets, toch?

nice_cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:24

wat een gezeur allemaal. Als je weet dat er een fotograaf zit en je wil netjes op de foto moet je ook netjes rijden en als het je allemaal niet kan boeien....

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:45

nou vind nou niet dat als je een niet nette foto hebt dat een ruiter meteen niet netjes zou rijden.
foto's zijn nou emaal moment opnames en als nou net die foto is genomen op het moment dat er wat gebeurt dan kan het al een foto zijn die er erg onrijtechnich uit ziet.
je kan nou emaal niet verwachten dat een ruiter en paard continu in gereel zijn soms kan er namelijk iets gebeuren Haha!
het gaat er ook niet om wat het paard doet maar hoe de ruiter het oplost en dat is dus niet te zien op een foto.

vind ook zeker dat foto's die er te erg uitzien je niet moet plaatsen
dat is geen reclamen voor de ruiter of de fotograaf.
maar deze foto vind ik niet zo erg dat je die niet op je site kan plaatsen.

dat er een poster van word gemaakt tja ik zou ook een andere foto hebben gekozen.
maar zo vreselijk is het nou ook weer niet Haha!
lijkt af en toe net of de aarde vergaat hier *LOL*

nice_cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:47

Nee dat is ook weer zo! Ik vind alleen dat er een heel groot probleem wordt gemaakt van iets wat eigenlijk niet zo'n probleem is....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:49

Komkommertijd... Haha!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:29

nice_cowgirl schreef:
Nee dat is ook weer zo! Ik vind alleen dat er een heel groot probleem wordt gemaakt van iets wat eigenlijk niet zo'n probleem is....

daar ben ik het ook helemaal mee eens Knipoog

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:35

Ik weet van mezelf dat ik er altijd een groter verhaal van maak, dan dat ik bedoel.
en ook dat ik me soms er snel aangevallen voelt.
in dit topic is er geen rede voor, maar toch deed ik het.

1. ik wil even mijn excusses aan bieden dat ik zo deed.. heb het laatste tijd erg druk, en denk dan niet na voordat ik iets doe.

Ik ben 15 dus van alles moet ik nog erg veel leren...
2. wat Vrolijk heeft gezecht is eigenlijk wat ik in mijn lange, en aanvallende gezeur bedoelde.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:09

Cheeky;Ik vind het heel knap van je dat je hier oprecht je exuses aanbiedt OK dan! Inderdaad ben je erg jong maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal en moeten we allemaal leren. Dat je zo eerlijk bent kunnen een hoop volwassenen een voorbeeld aan nemen vind ik...
Ik wens je verder veel succes met je fotocarriere!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:49

Soms vind ik een mondje open niet erg.
Maar goed, dit komt in dit geval omdat JP op dit paard zit.
Of je deze foto nou had moeten gebruiken op de poster, tja daar kan je over rede twisten om de dood eenvoudige rede dat niet iedereen JP kent.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:54

bedankt Miss PK! Lachen
JP ken ik wel, al vanaf toen hij nog pleasure reed en geen reining.
iemand die bij ons op stal staat lest ook bij hem... Knipoog

VincentS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:20

PFFFFFF..... 3 hele pagina's.......