Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Kom maar eens op dan met een statistisch bewezen onderzoek met voldoende grote groep paarden die deelneemt en zonder andere factoren die van invloed zijn.
Je kunt niet meerdere paarden testen zonder dat er andere factoren van invloed zijn.
Dr. Strasser heeft trouwens ook uitgebreid onderzoek gedaan naar de gevolgen van ijzers, ik denk dat je op internet wel veel info over haar kan vinden, en haar boek natuurlijk voor de mensen die serieus geintersseerd zijn 

Visconti schreef:Citaat:Kom maar eens op dan met een statistisch bewezen onderzoek met voldoende grote groep paarden die deelneemt en zonder andere factoren die van invloed zijn.
Ik doelde op deze zinJe kunt niet meerdere paarden testen zonder dat er andere factoren van invloed zijn.
Voor zo ver ik weet staan er niet hele onderzoeken op internet, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen fatsoenlijk onderzoek naar is gedaan. Ik had trouwens een (engelse) site waarop meerdere hoeven werden opengebroken, zowel beslagen als onbeslagen en die werden dan vergeleken. Erg interessant artikel alleen ik ben hem kwijtDr. Strasser heeft trouwens ook uitgebreid onderzoek gedaan naar de gevolgen van ijzers, ik denk dat je op internet wel veel info over haar kan vinden, en haar boek natuurlijk voor de mensen die serieus geintersseerd zijn
Citaat:at is allemaal leuk, maar dus nog steeds geen wetenschappelijk onderzoek.
Zien er erg goed uit
helaas nog geen tijd gehad om ze te passen. 
Visconti schreef:Citaat:at is allemaal leuk, maar dus nog steeds geen wetenschappelijk onderzoek.
Strasser is een dierenarts die onderzoek heeft gedaan naar de hoeven van een paard, wat wil je dan nog meer?
Mijn schoentjes zijn binnenZien er erg goed uit
helaas nog geen tijd gehad om ze te passen.

Dus nu dan maar toch het boek kopen. 
carola schreef:En dat bewijs ís er niet (tenminste, ik heb het nooit ergens kunnen vinden), dus een appeltaart durf ik wel te beloven.
Als je op Strasser zoekt vind je alleen maar waarschuwingen tégen, geen artikelen dóór haar. Wel artikelen waarin haar methode wordt afgezet tegen 'traditionele' bekapmethoden, en waarin geen voordelen (en vaak juist nadelen) worden gevonden met haar methode. Citaat:Prima als jij geen ijzers wil bij jou paard, maar je moet je mening niet aan anderen opleggen. Je doet harde beweringen dat het heel fout is, maar daar is totaal geen bewijs voor.
En dus nooit ook maar 1 stap gevoelig hoeven te lopen. Visconti schreef:Ik vind het trouwens wel gewaagd om te beweren dat je paard er geen schade van ondervind. Want volgens mij ondervinden ze dit altijd met ijzers, het gaat er alleen om in welke vorm en of ze er ooit last van zullen hebben. Het is een gok die je moet wagen, neem nou onze 26 jarige merrie Kim. Kim staat nog altijd te genieten van haar pensioen, stond vanaf haar 3de op ijzers en heeft daar nooit hinder van ondervonden. Maar Kohinoor is slechts 15, ook vanaf haar 3de op ijzers en nu volkomen versleten.
Kortom, het blijft een gok en ik ga die gok niet wagen
Maar goed, we gaan offtopic. Weet iemand of je die sokken er los bij kunt kopen en gewoon aan de easyboots vast kunt maken?

sharonc schreef:????ik denk niet dat het een kwestie is van winnen tussen ijzers en hoefschoenen. het is wetenschappelijk bewezen hoe slecht ijzers zijn voor de gezondheid van de paardenhoeven.

Ruudjw schreef:Nou dan maar weer terug naar de hoefschoenen.
Zondag 20 km met de schoenen gereden. Alle gangen gehad door diverse soorten bosgrond (nat en droog).
Ging super, ook hartslag bleef normaal. Ben ze niet verloren en ook geen pijnlijke ballen.
Wel zag je het profiel van de achterste band in het zachte gedeelte staan. Maar volgens mij is dat een kwestie van wennen.
Terug op de blote voeten liep hij ook gewoon goed in de wei.
dat zou ik erg banketstaaf vinden voor je