Rescue Remedy van Bach

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2

Re: Rescue Remedy van Bach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:48

ahja, danku!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:49

Rescue Remedy is de originele combinatie van vijf Bach Bloesem Remedies:

Rock Rose tegen gevoelens van paniek
Impatiens tegen ongeduld en irritatie
Clematies om helderheid van geest te ondersteunen
Star of Bethlehem tegen schok en schrik
Cherry Plum om kalm te blijven in momenten van radeloosheid.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:50

Ik gebruik het ook. (naja, mijn paard dan) Het helpt bij het ene paard wel en bij de andere niet. Het maakt ze niet rustiger, maar het helpt ze beter met de stress om te gaan. Ik vond het niet genoeg helpen dus heb ik het zondag niet gedaan, toen ging ze meteen aan de diaree, dus het helpt haar al met het ergste om te gaan.

lenet1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:51

Wij gebruiken het ook je kan het ook bij de Etos kopen . Wij doen het op een suiker klontje druppelen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:55

Mijne wordt er wel rustiger van, ik zelf ook. Het haalt de top van de stress af in mijn/onze ervaring.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:24

Staat ook bij de paardenapotheek maar dan bij dursy dog.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:27

Kan iemand mij ook vertellen hoe lang het ongeveer per keer blijft werken?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:04

De rescue is de niet om structureel te gebruiken. Maar voor op zo'n eerste wedstrijd zou je het kunnen inzetten voor zowel jezelf als je paard.

Maar even een misverstand uit de wereld helpen Bach remedies zijn GEEN! homeopatische middelen het werkt totaal anders.

Je kan het zovaak gebruiken als je wil. Dus bij zeer enstige traumatische accute dingen (bijv een ongeluk) kan je het zelfs om het kwartier gebruiken.
Bij zo'n wedstrijd zou ik het naar je eigen gevoel geven. ligt eraan hoe laat je start uiteraard. Maar in pricipe helpt het vrij direct

6 druppels voor een paard is voldoende. Het heeft geen zin om meer te gebruiken de werking blijft hetzelfde. Voor mensen en honden gebruik je 4 druppels.

succes
marion (student 3 jarige opleiding bach en aroma)

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:36

Ik lees dat een aantal mensen hier goede ervaringen met de rescue van Bach hebben. Ik jammer genoeg niet...ik merkte er zelf niets van en ik merkte ook geen verschil bij mijn paard...
Ik gebruikte de spray op wedstrijd voor mezelf en voor hem. (rechtstreeks in mond) en ik keek echt niet naar een druppeltje.
Volgens mij ben ik 1 van de weinigen die geen verschil merkt..

Ik heb de indruk dat de adrenaline van mij en mijn paard zo hoog is dat niets meer helpt. Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 18:12

@ Kokopelli: Bedankt voor de uitgebreidde uitleg.

@Smoske : Dat kan bij Silence ook best het geval worden hoor, die kan zo over hyper zijn bij nieuwe dingen Clown

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:22

Heb ook rescue gebruikt in druppelvorm. Super spul, zowel voor het paardje als voor je zelf. Je bent niet zo snel van slag en bent daar door ook ontpannender aan het rijden het werkt dus van twee kanten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 18:23

Ik ga het volgende week eens testen op buitenrit.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:28

Djilan schreef:
Hey Josefien, waar of van wie heb jij geleerd dat je de druppels ook uitwendig kan toepassen?
Ik heb daar tijdens mijn opleiding niets over gehoord nl.

Uit diverse boeken en uit ervaring (o.a. Bach bloesem remedies voor dieren van Bianca Uittenbogaard). Ook heb ik de steentjes met een zakje eromheen (Frankfokke.nl) om erop de druppelen, dan krijg je ook de frequenties binnen. Elke remedie past bij een bepaalde emotie of gemoedstoestand. Elke emotie of gemoedstoestand heeft een bepaalde frequentie (trillingsniveau). De remedies werken op dit trillingsniveau in. Ik heb ook wel eens kinderen behandeld die niets wilden innemen en dan maak ik een klein spraytje en dan spray je het over ze heen, dat gaat ook goed. En dat gaat dus ook met dieren zo!!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:50

wat Josefien zegt is ook zo hoor. Je hoeft het niet in te nemen het gaat om de trillingsfrequentie. Je hebt ook rescue zalf.

Ik heb zelf een keer zo'n vreselijke migraine gehad (ik heb het wel vaker maar deze keer dacht ik echt ik ga dood ik kon niet meer stoppen met spugen affijn ik zal de details besparen) ik was op dat moment in het buitenland op een camping in the middle of nowere in USA. Na 1 dag bedacht ik opeens dat ik rescue mee had. Ik heb wat op mijn hoofd gedruppeld om het kwartier een paar druppels en na een paar uur begon er verbetering te komen.

De steentjes van Frank Fokke is ook een optie heb ik ook goeie ervaring mee

SMOSKE: de rescue hielp bij mij ook voor geen meter hoor op mijn wedstrijd ik zag nog steeds groen van de zenuwen. Mijn paard daarintegen was wel super, maar het was voor ons beide de eerste keer dus ik weet niet hoe hij het zonder had gedaan, waarschijnlijk ok goed :0)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 07:05

Bedankt voor de nieuwe reacties.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 07:13

Ik gebruik het soms ook, maar niet alleen voor mijn paardje maar ook voor mezelf. Famke van Bokt gebruikt de Star of betlehem om oud zeer eruit te krijgen en dat werkt ook super.

Ik zweer erbij en ik heb ook het boek gekocht waarin vermeld staat wat je moet geven aan bv een paard met verlatingsangst of na een traumatische ervaring.. echt super.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 07:13

Klinkt interessant zo`n boek.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 07:18

Ik gebruik het ook voor 1 paard. Dat is nogal een aprt geval, en kan heel moeilijk nieuwe dingen handelen. Met een spraytje is net het scherpe kantje er af en kan hij het zich wat beter laten ondergaan zeg maar. Dan is het de keer daarna niet meer nodig, omdat hij heeft geleerd dat het niet levensgevaarlijk is. Haha! ( bijvoorbeeld een wedstrijd op een andere locatie of na lange tijd weer op de trailer ).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 08:16

Dan heeft het in ieder geval zijn werk gedaan de eerste keer Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:47

Ik heb het voor een hond met verlatingsangst gekocht. Ik ben langzaam weer een stukje afstand aan het opbouwen. Ben nu weer zover dat ik hem in huis kan laten en rondom het huis wat dingetjes kan doen. Ik heb ook de spray gekocht. Klopt het echt dat je net zo veel pufjes kan geven totdat je resultaat hebt?????

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:32

Solence: het boek Bach remedies voor honden en paarden is een goed boek waar je de basis uit kan halen (magriet Cremers)

Nikki wat bedoel je met net zoveel pufjes als je wil hoe vaak? per dag. En welk middel de Rescue?

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:50

ik vind het leuk om te horen dat er toch veel mensen zijn die dit gebruiken!! wij; ik, en mijn pony, gebruiken het ook, ik koop het gewoon bij een natuurvoedingswinkel. en ik druppel het gewoon op een stukje brood of zo. dat werkt op zich goed, mijn pony vindt het alleen niet heel lekker. Tong uitsteken ik heb ook ooit contact gehad met een mevrouw die als het ware contact kon leggen met je paard ( sommige mensen vinden zoiets ver gaan, maar er kwamen echt dingen uit die ik echt heel erg in mijn pony herkende!!), zij heeft mij ook de bachdruppels gegeven die specifiek bij mijn pony passen, ik ben er heel tevreden over!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 16:57

Klinkt goed Levine...

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:00

ja ik ben er echt tevreden over en ik dacht dat het heel een beetje raar was of zo, maar nu merk ik dat daar helemaal niets raars aan is!!:p

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 17:01

Nee hoor, en ik vind zulke dingen helemaal niet te ver gaan.

Ik heb 2 fotoreadings laten doen van Silence.
En die vrouw kon me zo ontzettend veel vertellen.
En het klopte allemaal, of bleek later te kloppen.

En dat terwijl ze alleen wist:

Silence,
ruin
(toen) 6 jaar.

Sindsdien ben ik daar alleen maar meer in gaan geloven.