Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Je begrijpt me verkeerd, ik zag hier staan dat een paard niet gelukkig is als hij niet buiten komt of dat het dierenmishandeling is, dat vind ik amateuristische gedachtes, want je hebt paarden die je niet naar buiten kunt zetten zonder blessures, iedereen wil zijn paard natuurlijk lekker naar buiten hebben maar soms kan dat gewoon niet! Sommige kunnen/willen dat niet begrijpen.
, terwijl het van nature in een kudde in de vrije natuur leeft, zou het paard dus gelukkig zijn met het werk wat hij krijgt en hoeft niet zo nodig in de wei
. Echt niet! Als wij zo nodig op een paard willen zitten, hoe duur of goedkoop ook....., zullen we ervoor moeten zorgen dat het dier daarnaast zoveel mogelijk in z'n natuurlijke waarde gelaten wordt. Buiten op de wei dus!! Gelukkig dat mijn (peperdure B) ) merrie dagelijks in een kudde in de wei staat. Als ik wil rijden laat ze dat prima toe, maar heeft daar wel zo haar eigen gedachten over
.
) staat met een groep leeftijdsgenoten in de veulenopfok. Het zou heel vervelend zijn wanneer hij hierdoor een blessure oploopt
. Maar als dat gebeurd heb ik tenminste geprobeerd hem op een natuurlijke manier groot te laten worden en dat is mij heel wat waard!! Steef schreef:Maar wat zouden jullie doen met een paard van tonnen? Zetten die jullie ook buiten?
)
) gaat gewoon naar buiten, zoveel mogelijk. Juist hierdoor heb ik de minste kans op blessures. Steef schreef:Maar wat zouden jullie doen met een paard van tonnen? Zetten die jullie ook buiten?

Desiree schreef:Ik ga gewoon niet naar een stal zonder weidegang. Ik vind dat net zo'n belangrijke vereiste als het voeren.
Cer schreef:Hm, als ik die opvatting ook zou hebben moet ik ook maar naar brabant verhuizen, daar zijn dan waarschijnlijk stallen met weidegang voor t uitzoeken, zonder wachtlijst, ...of mn paard verkopen.... ??

Desiree schreef:Vreselijk! Jij woont zeker in de randstad! Ik zou verhuizen! Mij krijg je met geen stok naar de randstad toe!
)duidelijk te maken hoe belangrijk het voor een paard is
) en aan de andere kant mekaar in de waarde kunnen laten over het 'houden v. paarden' ...