[SGW] CNC Waregem 20 21 22 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jiska

Re: CNC Waregem 20 21 22 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:22

jep het was leuk in waregem. leuke cross. was met beide paarden foutloos in de cross. mooi resultaat dus.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:23

Hoe was jullie weekend?
Was dat jij jiska die uitgesloten was bij de waterbak wegens hulp van derden? ik kan het ook verkeerd hebben hoor.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:39

Waregem was heel leuk!! Echt mooie cross, en allemaal bij ons erg goed gereden! Voor herhaling vatbaar zeker!! Haha!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:40

Helene_ schreef:
Hoe was jullie weekend?
Was dat jij jiska die uitgesloten was bij de waterbak wegens hulp van derden? ik kan het ook verkeerd hebben hoor.

Hulp van derden mocht idd niet nee Knipoog

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 12:59

heb heerlijk gereden in Waregem.

Meraat goed dressuur foutloos springen en cross 1 stopje.
Swat redelijk dressuur foutloos springen en cross binnen de tijd.

Er mocht wel meer niet; rijden met chaps bijv!! Paard onnodig met zweep aantikken...

Suus had niet goed dressuur springen foutloss en cross ook alleen staakte hij bij 1 bij het weggaan bij de andere paarden. Hebben ze 1 weiegring voor geteld. Ze was heel tevreden en liep erna als een trein.

Linda ging heel goed stond 8e na de dressuur 1 balkje springen en foutloss cross binnen de tijd en werd 3e!

Het was een leuk en gezellig weekeinde. Goed gereden heerlijk weer. En een cross dag waar de 1e om 8 uur in de cross ging en de laatste om 19.30... Das toch wel lang he!! En leuk gefeest zaterdagavond.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:19

Goed gedaan Patries en aanhang!! Haha! klinkt alsof jullie een geslaagd weekend hebben gehad. Stom dat je bij de KBRSF niet met chaps mag rijden, bij de LRV mag dat wel (had ik vorige week nog extra nagevraagd voor de zekerheid).

Weet iemand hoe Sabine heeft gereden?

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 13:44

Ja heel goed. Is 4e geworden. Zal ze zelf nog wel vertellen hiero..
Ja Sabine nog gefeliciteerd heb je niet meer gezien. Hoe laat zijn jullie gegaan en waren jullie thuis??
Wij zijn uiteindelijk om 19 uur aan kunne rijden toen kreeg linda de prijs pas. Wij waren om 22 uur op stal. En om 23 uur alles op geruimd.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:46

ja ik was idd in de BO uitgesloten wegens hulp van derden...

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:07

Heb een heerlijk weekendje Waregem gehad. Lekker relaxed met 1 paard. Lekker weertje, dus naast het rijden ook gewoon heerlijk genoten. Een beetje het vakantie gevoel. OK dan!
Vrijdag aangekomen op een bomvol campeerterrein gestaan. De boel wat verkend, Tenda gereden en 's avonds gezellig met de familie Smulders een biertje gedronken.
Dressuur ging erg lekker zaterdag. Ik stond gedeeld vierde. Het springen liep niet geweldig, een beetje een lauw parcours gereden maar gelukkig wel foutloos. Er stond niet flink gebouwd vond ik waardoor ik het moeilijk vond om toch te blijven rijden.
Na het springen stond ik gedeeld derde. Ergens in Waregem uit wezen eten. (erg gelachten omdat pap, mam en ik er pas achter kwamen dat we er niet zo netjes bij liepen om uit eten te gaan) 's avonds naar de kantine geweest waar we het toch wel erg gezellig was. (had ik in het begin niet verwacht)
De cross ging erg lekker. Tenda trok goed aan en gaf een super gevoel. Ik vond de cross erg makkelijk en absoluut niet te vergelijken met het M in NL. Ik wilde graag derde worden en was te snel. Het laatste stuk rustig gedaan en ik dacht mooi 1 seconde voor de optimale tijd binnen te zijn (was op mijn klok ook zo). Helaas was het 1 seconde over de ideale tijd op de klok van de finisher. Balen. Nu was ik dus vierde... Waar ik nog erg blij mee was hoor!!
Kortom een super weekend al weet ik niet of ik er nog eens heen zou gaan. Het was gezellig maar voor de cross zal ik dat eind niet nog eens rijden.
Patricia, wens Linda proficiat. Knap hoor!!!
Wij waren om kwart over vijf gegaan en rond half negen op stal. (nu niet verkeerd gereden maar wel file gehad in Antwerpen)

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:22

Gefeliciteerd Sabine!! Go jij! Go jij!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:23

goed gedaan Sabine en familie patsmu Ja

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:27

Ben ik helemaal met je eens Sabine. De cross was erg gemakkelijk voor de reeks b en L!
Het M relatief ook behalve die technische lijn met die 4 smalle bakken. Die haag lijkt me echt gaaf om eens te springen. Heb er wel eentje op zien vallen daar. Verdrietig
Het is zeker een leuke wedstrijd voor jonge paarden of goene paarden om ervaring op te doen. Maar precies wat je zegt om er 3 uur voor te reizen. Nu paste het mooi in onze planning.
Pling

NicoleRomeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:08

Waregem ging bij mij heel goed!
Weet iemand toevallig een site waar je filmpjes kunt uploaden? ik heb namelijk wel een filmpje van mijn dressuur en springen, maar niet van de cross! Verdrietig

Maar met Romeo ging het in de PM heel goed!
In de dressuur liep hij best fijn, maar hij had vrijdag niet gelopen, want toen ging hij alvast ernaartoe en toen had ik geen tijd om het te rijden! Ik stond toen 5e.
Springen was ik eindelijk weer foutloos!!! Ik had jammer genoeg nog wel 3 tijdfouten, maar dat maakte voor de uitslag weinig uit. Ik stond nog steeds 5e.
Toen moest ik zondag om 12.39u crossen. Met losrijden was hij echt heel erg lui en sloom, maar toen ik daar eenmaal naartoe mocht (ik was bang dat die man mij riep omdat ik met chaps reed! maar dat was gelukkig niet zo, ik moest alleen alvast naar de start!), toen werd mijn pony pas wakker. In de startbox draaide hij helemaal door! Hij wou niet meer stilstaan! echt iritant! Toen ik mocht gaan, wou hij alleen nog maar voorwaarts en liep hij heel fijn! In de cross was ik foutloos binnen de tijd (werd ook een keer weer tijd, maar nu moest ik 480m. per minuut en normaal 500m per minuut. Ik moest van de bondscoach 500m p/min. rijden en dan zou ik 4 sec. over de tijd zijn)
Al met al was ik dus een heel eind gestegen, want die boven mij stonden (Hilde en Laurie hadden allebij 1 stop en Nienke 2 stops) zakten allemaal een heel eind. Toen was ik uiteindelijk 2e!!!!!
Totaal waren er van de Nederlanders in de PM maar 2 foutloos, ik en Robin Breunis (was uiteindelijk 3e).

Als het mij lukt, zal ik nog proberen om de filmpjes te uploaden!
Weet iemand nog een site, of heeft iemand nog foto's gemaakt? Ik heb al wel deze site: http://www.tempsdeposes.be (die stonden op het terrein en die foto's komen woensdag op de site te staan.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:23

Voor mij was onze eerste cross ook super Knipoog

Ik stond gedeeld vierde na dressuur, foutloos springen dus ik bleef op de vierde plaats (maar nu alleen Knipoog )
De cross ging super Haha! Op 1 moest ik haar echt duwen maar de rest deed ze zo simpel!! Ik had ook nog een normale tijd maar toen we de buut opsprongen en bovenaan stil stonden vond ik het even minder leuk Nagelbijten / Gniffelen
De speaker zei nog leuk "Shanna stond op een 4de plaats na het springen" en het enige wat ik kon denken "nou nu niet meer Schijnheilig "
Maar ben dus twee weigeringen aangerekend op de buut, terwijl ze maar één keer achteruit ging, maar ze stond wel erg lang stil voor ze achteruit ging.
Naja maakt niet echt uit Haha! Mijn blijschap kon niet meer weg Knipoog
Onze eerste cross was dus wel geslaagd.

Waregem is trouwens onze eerste federatie cross... Staat altijd vrij eerlijk gebouwd voor de start van het seizoen...

Patsmu: Ja het paard die viel is naar Gent gebracht... Vraag mij ook af wat hij nu net had.. De veearts dacht dat de kniebanden af waren Verward

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:12

waregem was mooi om zien

allemaal proficiat voor de goede resultaten...

shanna,super voor jullie eerste cross!

er zijn er een paar gevallen op die haag hé... vincent ook...
waren ze het paardje niet aan het controleren in de stallen dat ook gevallen was op de haag ?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:32

Het paard is naar gent gevoerd zei de veearts..

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:34

tenemieken schreef:
waregem was mooi om zien

allemaal proficiat voor de goede resultaten...

shanna,super voor jullie eerste cross!

er zijn er een paar gevallen op die haag hé... vincent ook...
waren ze het paardje niet aan het controleren in de stallen dat ook gevallen was op de haag ?

Nope, dat was nog een ander paard, na het paard dat zwaar gevallen is...
Vincent en zijn paard hadden niets Lachen.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:52

Staan er ergens uitslagen?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:55

Zo te horen allemaal nette resultaten van de bokkers die in Waregem gereden hebben Lachen

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:27

shanna: super voor jullie eerste cross Lachen
sabine en familie patsmu gefeliciteerd Haha!

iris is in het bo 4e geworden, na de dr. 3e en springen foutloos en cross ook alleen wat tijd fouten.

met roosje weten we niet stond na de dr. 8e en springen foutloos en cross veel tijdfouten maar heel rustig gereden want was roosjes 1e cross weer van het seizoen.

heb wel 2 ongelukjes gezien.. 1 paard viel over de heg in het m dacht ik en werd met de trailer naar de stallen gebracht en de ruiter in de ambulance dat viel mee en ik kwam aan bij de stalle bj de inrijdbak binne en toen zag je da paard daarstaan met een gat tussen zijn voorbenen onder zijn buik en een hele plas bloed.

ook james bond struikelde die dacht gewoon te landen als die op het land land maar er was nog water dus was wat dieper.. hij was op zijn knieen gevallen en zijn borst was open, maar dat was oppervlakker en peter had een bloedneus heel de tijd.

maarja verder was geslaagd weekend en het helpen was super leuk en gezellig

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:28

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:00

Leuke verslagen. De bokkers hebben het goed gedaan Ja

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:14

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:54

vincent heeft nadien nog gereden dus dat wist ik dat hij niets had...

ik heb het paardje ook in de stallen zien staan.

de combinatie met de bloedneus in het water heb ik ook gezien,was een schimmel hé.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:23

Hoe kan het eigenlijk dat de ponycombinaties die nog niet M+4 waren hier wel PM mochten starten? (de kaderleden dan)
Krijgen ze die winstpunten gewoon cadeau ofzo?? Verward