Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Moet ik er wel bijzeggen dat dit paard al zo'n 10 jaar onafgebroken op ijzers stond, en er wordt aangeraden het paard voor overstap naar kunststof 2-3 weken blootvoets te zetten.

kmvreter schreef:Plinka staat nu ook op kunstof ijzers (dynamix) omdat ik het toch eens wilde proberen. Ze had de hele winter op blote voeten gelopen. Wat mij opviel is dat ze echt een week nodig heeft gehad om te wennen. Ze liep kort en draafde op het harde liever niet. Bij de overgang van blote voeten naar gewone ijzers loopt ze zo weg.
Ze loopt er goed op maar niet beter dan op ijzers. Ik merk weinig verschil behalve dan dat het kuststof wat minder glijdt op een natte ondergrond.
Ik twijfel dus of ik de volgende keer weer het duurdere kunstof eronder ga laten zetten
) Citaat:Gek joh, want mijn paard had er dus geen enkele moeite mee, ik heb niets van een overgangsperiode gemerkt. Mijn paard moest op ijzers met zooltjes ivm gevoelige zolen, maar met de Dynamix gaat het super, geen zooltjes nodig!