[WN] Now this is TRAIL!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

Re: Now this is TRAIL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:44

delphi, ik zie dat je in santpoort woont, dat is vlakbij mij.
is het misschien mogelijk om een info avond/ochtend/middag te houden bij mij op stal?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:57

Tuurlijk, is vast en zeker wel mogelijk.
Laat maar even weten wat je in gedachten hebt, via pb.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:02

oke Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:42

De info dag was SUPER!! Ik kan nu mijn weg eeuwig terug vinden zolang ik maar een kaart en kompas heb! Haha! Niks gemerkt van kinderziektes hoor Delphi2!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:48

Leuk! Ik ben zeker van de partij, Jos!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:57

Rijden of langs de kant??

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:01

Tis niet te paard DD, was puur theorie en wel een stkje praktijk, maar gewoon met de benenwagen. Knipoog Leren hoe je een kaart goed moet lezen, hoe je een kompas met de kaart moet gebruiken en hoe je de TREC opdrachten moet doen.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:24

ik heb met delphi ge pb't en die wil het een en ander komen vertellen ik ga een datum prikken in januari.
wordt vervolgd Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 22:42

Oeh... interessant... wel een endje weg maar zou daar ook wel een clinic in willen hebben.. hou ons op de hoogte Jos.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:31

Jos, ook ik vind dat wel heel interessant klinken. Als ik kan, dan doe ik graag mee! (aub niet van 23 t/m 27 januari, dan staan wij op een grote beurs met ons bedrijf).

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 08:21

Dit ziet er wel stoer uit! Lijkt me wel kicken om zo'n parcours te rijden maar dan met een beetje beleid.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:16

Francis schreef:
Zou op zich een spectaculaire demo Trail kunnen zijn maar denk niet dat ze voor één klein onderdeeltje de hele brabanthallen gaan verbouwen. Dit is niet één onderdeel hé, maar een heel kampioenschap.

dat kan dan toch ook een kampioenschap zijn? de WE is het hele weekend, voorrondes kunnen door de week als men zowiezo de stands aan het opbouwen zijn...

je kiest een aantal kwalificatie wedstrijden uit ET VOILA een kampioenschap is gerealiseerd (dit is natuurlijk wel de sterk vereenvoudigde versie van organiseren Haha! )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:18

silvester schreef:
Jos, ook ik vind dat wel heel interessant klinken. Als ik kan, dan doe ik graag mee! (aub niet van 23 t/m 27 januari, dan staan wij op een grote beurs met ons bedrijf).

Jullie wonen hier vlak bij elkaar, is het dan niet net zo handig om Delphi te vragen hierheen te komen? Ongetwijfeld zijn er meer liefhebbers in deze contreien.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 13:00

Tja, als ze een keer deze kant op komt is mij dat ook liever... b.v. Woudenberg (Doet Ed al niet trailtraining voor de TREC, misschien kan het bij hun een keer, des noods in combi met die trailtraining). En ik heb een klein huis, maar met een beperkt aantal deelnemers mag het van mij ook hier thuis... woon wel midden in het bos. (uh.. gaan we wel een kant van't bos op die ik normaal niet loop, anders is't niet eerlijk natuurlijk Tong uitsteken )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:36

Francis schreef:
Tja, als ze een keer deze kant op komt is mij dat ook liever... b.v. Woudenberg (Doet Ed al niet trailtraining voor de TREC, misschien kan het bij hun een keer, des noods in combi met die trailtraining). En ik heb een klein huis, maar met een beperkt aantal deelnemers mag het van mij ook hier thuis... woon wel midden in het bos. (uh.. gaan we wel een kant van't bos op die ik normaal niet loop, anders is't niet eerlijk natuurlijk Tong uitsteken )

Ed Goosen? Ja, die doet dat wel, dacht ik. Zou best te combineren zijn, al mag het ook best gewoon bij iemand thuis, wat mij betreft. En ja, ik wil best van de partij zijn, ook al heb ik dan niks met de wedstrijden, de kennis komt altijd wel van pas, toch?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:39

Combineren klinkt super leuk, maar als ik kijk hoeveel info we gistern gehad hebben denk ik niet dat het haalbaar is op 1 dag... weekendje van maken?? Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 13:52

Ja, als't zoveel info is dan kun je't idd beter op twee dagen doen, kunnen degenen die niet kunnen/willen rijden gewoon 1 dag komen. Maar goed, dan kun je't dus ook gewoon apart organiseren.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:56

Leuk die enthousiaste reacties, Ed Goosen heeft i.d.d. al een aantal keer een trail-clinic georganiseerd voor TREC ruiters, erg leuk een leerzaam.

Ik ga bij Jos op stal iets vertellen over het hele TREC gebeuren in het algemeen, met wat foto's en ander materiaal.

De instructie die we gisteren hebben georganiseerd was echt alleen gericht op het orienteren met kaart en kompas, hier heb je toch wel bijna een hele dag voor nodig. Deze wordt ook voor het grootste deel gegeven door mijn college die outdoorinstructeur is, met wat assistentie van mij en mijn vriend, die net de cursus begeleider te paard in Belgie heeft afgerond.

Dus mocht je zoiets willen combineren met een trail/PTV clinic dan redt je dat niet in een dag, wordt dus al snel een weekend. Mocht hier enthousiasme voor zijn dan kunnen we misschien best het een en ander met een groepje organiseren, twee dagen zijn zo gevuld hoor, kunnen we eventueel ook nog een stukje orienteren te paard doen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:02

Delphi: met welke leeftijd beginnen jullie met trainen? Aangezien de paarden beneden de 6 niet meerijden met wedstrijden.....

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:28

Onze paarden zijn 9 en 10 dus die vraag is voor ons nooit aan de orde geweest, TREC is nog zo jong in NL. Het trainen op zich en hindernissen en oefeningen zijn het probleem ook niet, maar de orientatierit, die op het hoogste niveau ca. 45 km kan best zwaar zijn, vanwege soms het zoeken, veel heen en weer rijden en soms ook van de paden af. De leeftijd van 6 komt uit de internationale reglementen. Het is soms ook mogelijk om bijvoorbeel met alleen de PTV (hindernissen) mee te doen, misschien mag dat wel met een jonger paard.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:37

Zijn er dan geen verschillende klassen in zoals bij endurance????

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:39

T1 t/m T4, als ik het goed heb begrepen. Oplopend in moeilijkheidsgraad: hindernissen in de PTV hoger en/of lastiger, bij de POR ook met coördinaten werken etc.

Volgens mij staan de reglementen op de TREC-site. [Edit] Ze staan op www.flyinghorse.nl maar ik zie zo snel niets over de niveaus. Ik heb mijn info van Lotje en Arjanne.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:49

Ik ga wel even geconcentreerd lezen. Het is ook niet iets wat haast heeft ...... het klinkt echter heel leuk en gevarieerd.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:52

Dit vond ik op het forum....

Levels of Competiton
T1 - POR up to 12km - PTV 60cm
T2 - POR up to 20km - PTV 70cm
T3 - POR up to 32km - PTV 80cm
T4 - POR up to 40km - PTV 90cm

Championchips:
POR: Up to 10% more
PTV: Up to 10cm higher

Schijnt het engelse reglement te zijn maar misschien toch een indicatie.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:53

Niveaus zijn T1 t/m T4 , de afstanden en hindernishoogtes en de moeilijkheidsgraad van de uitvoering zijn dus ook oplopend. De meeste wedstrijden die georganiseerd worden zijn T2 en T3 of T2 en T4, meestal dus twee verschillende niveaus per wedstrijd, anders is het organisatorisch niet te doen.

@Margee, dit zijn de internationale reglementen die volgen we in NL ook.