[WN] Welke trainer heeft jou paard ingereden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Welke trainer heeft jou paard ingereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:23

Mijn paard is ingereden in Belgie (weet niet van wie), daar is ze levensgevaarlijk vandaan gekomen... Correctiewerk heb ik zelf gedaan...
Zadelmak maken zou ik dus ook zelf doen.
Als ik het zou moeten laten doen zou ik het ook door Mireille laten doen, of door Jos/Roel. Dat zijn de enige stallen waar ik met een gerust hart een paard zou kunnen zetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:32

O dat is inderdaad ook een absoluut vertrouwd adres, bij Jos en Roel in Beets. Die mogen ook gerust een paard op komen halen als ze er ooit eentje tekort komen.

spinninggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:44

mijnelmo schreef:
na een paar weken zelf gereden te hebben heb ik mijn paardje naar rieky young in vorstenbosch gebracht. waanzinnig hoe goed hij het daar oppakte! Knipoog gister hebben we een jaarling gekocht en ook die gaat over een 1,5 jaar weer richting rieky! ze komt 1 x per maand clinic geven bij ons op stal en 1 x per maand ga ik bij haar op stal lessen. wij kijken er bij ons op stal met heel veeeeeel zin naar uit dat ze weer komt. Haha! echt een wereldwijf die super kan rijden! OK dan! riek je bent een toppertje! Knipoog

helemaaaaaaaaaaaaaaaaal mee eens! OK dan!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:33

Ik ga mijn jonge paard volgend jaar laten inrijden door Mireille.
Ik ken haar al heel lang en de lessen zijn mij ook altijd prima bevallen.
Ook aan Jos en Roel zou ik zo een paardje toe vertrouwen, alleen is dat voor mij een stuk verder weg om dan regelmatig even te gaan kijken.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:27

Nog nooit een paard door een trainer laten inrijden, maar als ik mijn paard aan iemand anders zou toevertrouwen,
dan zou het Willem Odendaal worden. Als ik zie wat hij tot nu toe met ons zorgenpaardje voor elkaar heeft
gekregen. Daar stapten (of werden richting de grond gelanceerd Clown ) mensen voorheen huilend vanaf... including me Bloos
Alles met geduld en nooit met geweld, yep, hij is momenteel de enigste die we echt zouden vertrouwen met onze paarden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:15

Onze Quarter is op aanraden van Chris Knol ook door Gert van 't Hof zadelmak gemaakt. (volgens mij Chris zn eigen paard ook)
Daarna is Chris nog 2 weekjes met r aan de slag geweest.

Ik weet trouwens niet zeker of ik het weer zo zou doen bij een eventueel volgend paard.
Op zich hebben ze beide niks 'fout' gedaan ofzo (ieder z'n manier he) en ze zijn (des-)kundig genoeg.
Ik zou het ook heel erg van het paard laten afhangen denk ik.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:38

Als ik het zou laten doen zou het ook Willem Odendaal worden.

Dit is de enige die ik persoonlijk ken en ik weet dat hij alles met rust en eerlijkheid doet.
Ook de maniet waarop hij lesgeeft spreekt me aan...hij zou iemand die nog nooit een paard heeft gezien kunnen uitleggen hoe je een rollback maakt en 'm dat dan ook laten doen. Lachen
Hij's goed in jip en janneke taal, wat in mijn geval soms er nodig kan zijn Haha!

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:32

BlazingBoots schreef:
Hij's goed in jip en janneke taal, wat in mijn geval soms er nodig kan zijn Haha!

hihi Haha! weet wat je bedoelt Knipoog hij kan ook heel goed paarden nadoen trouwens Clown

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:34

Willem Odendaal zou ik b.v. nooit meer mijn paarden laten trainen.
5 jaar lang heeft hij mijn paarden getraint, alleen het grootste gedeelte van deze paarden met name de hengsten zijn nooit op wedstrijden uitgebracht.
puur en alleen omdat hij doodsbang was voor deze hengsten die hij notabene zelf had uitgezocht.
dit jaar zijn deze zelfde hengsten allemaal op wedstrijden uitgebracht door mijn huidige trainers.
deze hengsten zijn stuk of stuk allemaal braaf en rustig en er was en is niets mee aan de hand
paarden trainen hield bij ons in tijdens zijn periode 3 paarden in de week rijden hooguit. en verdeeld over 7 dagen dus nog niet eens 1 paard per dag.
nee Odendaal komt nooit meer aan mijn paarden. laat hem maar achter een computer zitten patience, dan kan hij ook geen kwaad aan richten bij de paarden

wil je een goede trainer voor je paarden hebben bel dan Bo Kasbergen, die rijdt je paard ten minsten 5 dagen in de week en dan ook werkelijk 5 dagen en niet 5 dagen met mond

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:40

Willem is toch door 1 of ander akkefietje bij jullie weggegaan?
Maar daarvoor heeft hij jaren op de AOK gezeten..vraag me af waarom hij al die jaren wel goed genoeg was voor jullie?

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:14

BlazingBoots schreef:
Willem is toch door 1 of ander akkefietje bij jullie weggegaan?
Maar daarvoor heeft hij jaren op de AOK gezeten..vraag me af waarom hij al die jaren wel goed genoeg was voor jullie?

Ook mijn gedachte...
Daarbij ken ik die nieuwe trainer van jullie niet persoonlijk, maar foto's zeggen soms genoeg volgens mij Lips are sealed
Normaal laat ik me hier niet over uit, de moeite niet waard, maar dit vraagt erom.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:31

piggeljay schreef:
Willem Odendaal zou ik b.v. nooit meer mijn paarden laten trainen.
5 jaar lang heeft hij mijn paarden getraint, alleen het grootste gedeelte van deze paarden met name de hengsten zijn nooit op wedstrijden uitgebracht.
puur en alleen omdat hij doodsbang was voor deze hengsten die hij notabene zelf had uitgezocht.
dit jaar zijn deze zelfde hengsten allemaal op wedstrijden uitgebracht door mijn huidige trainers.
deze hengsten zijn stuk of stuk allemaal braaf en rustig en er was en is niets mee aan de hand
paarden trainen hield bij ons in tijdens zijn periode 3 paarden in de week rijden hooguit. en verdeeld over 7 dagen dus nog niet eens 1 paard per dag.
nee Odendaal komt nooit meer aan mijn paarden. laat hem maar achter een computer zitten patience, dan kan hij ook geen kwaad aan richten bij de paarden

wil je een goede trainer voor je paarden hebben bel dan Bo Kasbergen, die rijdt je paard ten minsten 5 dagen in de week en dan ook werkelijk 5 dagen en niet 5 dagen met mond

Dit lijkt mij een typisch staaltje van "iemand een trap na geven"
Als je eerst 5 jaar lang je paarden door hem hebt laten trainen, was het blijkbaar niet allemaal kommer en kwel, of had je je bril al die jaren niet op?
Niet zo netjes IMO
Laatst bijgewerkt door Laika op 02-12-06 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:38

Dat was dus ook wat ik dacht.."een trap na"...
Wilde het alleen nog even niet zo verwoorden.

inderdaad...niet netjes!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:05

nee helaas is dit geen trap na, maar keiharde realiteit.
en dat akefietje is meer een akafiet van € 80.000
kan ik even vangen?
niet bij hem in ieder geval. hij is brodeloos zegt hij Haha! Haha! Haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:24

Maar dan nog heb je niet het recht om hem dan publiekelijk zwart te maken.
Wij hebben niks met hem gehad hoor.
Maar als je toch bezig bent...hoe is het zover gekomen?€80.000 is veel geld!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:37

Oeps, nog vergeten, sorry. Mijn Appaloosa "Cookie" is ingereden en beleerd door Corine. Pluk ik nu nog de vruchten van. OK dan!

Naar Jos en Roel zou ik ook zonder bedenken een paard heen brengen. Ja

@BlazingBoots: als je stelt dat Piggeljay niet het recht heeft WO publiekelijk zwart te maken, moet je naar mijn persoonlijke mening, ook niet gaan vragen publiekelijk hier neer te schrijven hoe het zo gekomen is.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:38

piggeljay schreef:
nee helaas is dit geen trap na, maar keiharde realiteit.
en dat akefietje is meer een akafiet van € 80.000
kan ik even vangen?
niet bij hem in ieder geval. hij is brodeloos zegt hij Haha! Haha! Haha!

Hoe dan ook heeft hij daarvoor jaren zijn werk blijkbaar naar verwachting gedaan. Door hem zo publiekelijk aan de schandpaal te nagelen door iets vind ik nog steeds ongepast. Ongeacht wat het geweest is. Een conflict heeft altijd 2 kanten, en het is niet aan jou om het allemaal hier openlijk op bokt te zetten als de andere partij zich niet kan verdedigen. Ik zou het hier dan ook bij laten.

*edit* ik wil er even bij vermelden dat ik hem alleen van naam ken. Wel eens vluchtig gesproken, maar verder niets.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:26

Dit gaat behoorlijk off topic...er werd gevraagd door welke trainer je paard is ingereden en niet door wie je het NIET zou laten doen. Dit is niet netjes en is een verhaal tussen 2 partijen!! Niet volwassen en eigenlijk best laf om te vinden dat je het zo moet spelen!

kizzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:19

Mijn paardje staat sinds 1 november bij RP quarterhorses en de trainer is Bo kasbergen. Ik ben super tevreden met hem. Ik heb ook meer dan 100% vertrouwen in hem.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:25

Citaat:
Topic starter zegt: Ik vraag niet om reacties waarom je juist niet naar een bepaalde trainer of stal bent gegaan.

Pigglejay dit is dus WEL een vorm van natrappen.
Kinderachtig gedrag zeg.

Sorry offtopic maar kon niet op vingers blijven zitten (en dit terwijl ik toch best een dikke kont heb Tong uitsteken )

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 08:38

Ik kan toch ook niet op mijn vingers blijven zitten........
Of het hier nou op de juiste plaats staat??? Maar via de PB tamtam mag het blijkbaar wel...????
De betreffende trainer kan zich hier natuurlijk best melden en weerwoord geven, er is vast wel iemand zo behulpzaam hem het verhaal door te bellen enhem uit te leggen hoe Bokt werkt (typen enzo.....).
Veel duidelijker en zeker veel eerlijker dan alle pb's die hier de ronde doen bij dergelijke topics, daar kun je als trainer/fokker/verkoper namelijk niet tegen verweren omdat je niet weet wie het doet en wat er verteld wordt.
En als er positief gereageerd mag worden, mag een ander je er toch ook opmerkzaam op maken dat niet alles klopt wat er gezegt/geschreven wordt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:03

Ach het zal met trainers/lesgevers net als met zadelmakers/verkopers zijn; een hoop tevreden klanten maar zo af en toe komt er een voorbij die niet tevreden is. Ik zie niet in waarom dat niet verteld zou mogen worden. Het leven is niet alleen maar halleluja tenslotte.
IMO zouden kritische noten over trainers dus ook zeker op Bokt besproken moeten kunnen worden.
Wel uit eerste hand en niet van horen zeggen natuurlijk.

Ik geloof wel in het zelfregulerende vermogen van de WN'ers, maar of het Bokt-beheer c.q. de Moderators er dit keer wel klaar voor zijn....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 12:32

Volgens de regels van bokt mogen ervaringen uit eerste hand wel opgeschreven worden. En daar zijn mensen het dan wel of niet mee eens.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:48

Zadelmak maken heb ik zelf gedaan. De puntjes op de I zetten heb ik laten doen, alleen na die tijd heb ik zoveel problemen gehad met mn paard dat ik er niet eens meer mee durfde te rijden. Toen ben ik naar een andere stal gegaan en kwam via die eigenaresse in contact met Rick Woudenberg (van die Criollo's). Hij heeft mij weer letterlijk op het rechte pad gezet en heb daar nu nog profijt van. Jaren later heeft ze nog een maand in training bij Mireille gestaan (Drunen) en ook dat was super. Als ik ooit een jong paard zou laten inrijden dan ga ik zeker naar Mireille v Soldt OK dan! .

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:17

Ik heb mijnpaardje als engels beleerd gekocht. 12 jaar is ze. Heb haar 4 weken in training gehad bij Silvia Schoenmaker(Blue Jackaroo Stable) Ze heeft de basis er in gekregen en de rest mogen mijn bijrijdster en ik doen. Haha!

Als er ooit nog een veulen komt mag Sil die ook op gepaste leeftijd inrijden.