[WN] wat eeb promotie weer....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolande

Re: wat eeb promotie weer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:12

Marieke schreef:
In een wedstrijd mag je wel met twee handen corrigeren! Je krijgt alleen geen punten.
Liever dat ze haar even corrigeert om vervolgens te laten zien hoe het er wel uit moet zien, als dat ze als een idioot door de bak gaat.

Dit is Anne Grether die echt heel erg lekker kan rijden.
Dit paard was een hittepetit maar Anne heeft haar heel goed aan het lopen. Ze wil nog wel eens protesteren bij de aanzet van de spin, dan zet ze zich vast en ik gok dat daar de eerste foto van is.

Dat dacht ik wel dat het zoiets zou zijn. Jammer dat hier altijd eerst weer negatieve conclusies getrokken moeten worden. Maar ja daar is bokt toch nog steeds voor bedoeld lijkt wel, conclusies trekken bij fotos zonder te weten wat de achtergrond is.

roxxxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:13

JoyRider schreef:
Ik begrijp niet dat western perse niet op engels zou mogen lijken Verward Je blijft toch gewoon andere wedstrijdonderdelen hebben? Ik begrijp werkelijk het probleem niet... Het een is toch niet meer of minder dan het andere?

het een is zeker niet meer of minder dan het andere, maar op elkaar lijken hoeft nou ook weer niet.
Tennis is ook niet meer of minder dan voetbal, maar als voetbal op tennis gaat lijken, word menig voetbal supporter boos denk ik.... Haha!

weet je wat kom allemaal maar ff langs, kan ik het nog beter onder woorden brengen,,,,, Koffie (of thee)! Haha!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:15

Maar als een voetballer door tennistraining beter balgevoel zou kunnen ontwikkelen zou het wel degelijk gebruikt worden hoor Knipoog

roxxxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:17

die zit OK dan!

maar zou die ook daadwerkelijk gaan tennisen???? Clown

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:17

een cap op lijkt mij alleen maar veiliger en aangezien het nog omgeroepen is dat het verplicht is zie ik niet in dat zij een hoed moet gaan dragen.
Die beenbeschermers: heeft niet elke reiner die een spin gaat maken met zijn/haar paard een paar beenbeschermers.... Nou zodra ik ga spinnen weet ik het wel: er komen dan weer beenbeschermers om. En dat ze nu toevallig wit zijn moet zij weten.
En over het feit dat ze het paard op twee handen pakt: dat is aan haar denk ik. Het is jammer dat het in de ring gebeurd maar ja het is een demo en je zou het ook zo kunnen zien: het is jammer dat nou net dat op de gevoelige plaat is gelegd. Was het niet vastgelegd had niemand er wat overgezegd. Naar mijn mening had ook een foto met 1 hand er gelijk bij moeten staan en niet altijd alleen maar naar het negatieve kijken!

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:18

quote="roxxxy"]
JoyRider schreef:

weet je wat kom allemaal maar ff langs, kan ik het nog beter onder woorden brengen,,,,, Koffie (of thee)! Haha!

haha je bent prima te begrijpen hoor.
En ieder zijn eigen mening is prima. Het mag vaak
op een andere toon getypt worden.
Er zijn natuurlijk altijd twee kanten van het verhaal
en zonder kant B te weten mag/kun je hier niet over
oordelen
Laatst bijgewerkt door Rene op 28-11-06 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

roxxxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:19

Het gaat mij niet direct OM de beenbescherming, maar WELKE.....
Ik wil ook niet over de meid oordelen die erop zit, die rijd ongetwijfeld beter dan ik, hoewel ik haar niet ken.

Het ging mij om de EERSTE indruk van de EERSTE foto. thats it..... UCH

(hoewel ik erg blij ben DAT de westernsport gepromoot wordt, want dat was voor een paar jaar geleden nooit geval tijdens demo's)

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:22

nou ze zal wel de nodige hulp hebben gehad bij het groomen dus er is daar echt wel opgelet en misschien heeft ze wel een reden dat ze specifiek DIE beschermers draagt of misschien vindt zij ze wel erg mooier. Ieder zijn eigen mening en smaak

roxxxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:23

pwaaijer schreef:
Ieder zijn eigen mening en smaak

yup... en ik dus ook..... Clown Clown Clown Knipoog Haha!

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:24

roxxxy schreef:
Het gaat mij niet direct OM de beenbescherming, maar WELKE.....
Ik wil ook niet over de meid oordelen die erop zit, die rijd ongetwijfeld beter dan ik, hoewel ik haar niet ken.

Het ging mij om de EERSTE indruk van de EERSTE foto. thats it..... UCH

(hoewel ik erg blij ben DAT de westernsport gepromoot wordt, want dat was voor een paar jaar geleden nooit geval tijdens demo's)

dat is meteen het gevaar van 1 foto en dus 1 kant van het verhaal...(interpreteren)

roxxxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:27

dat klopt, ik zal het niet meer doen. Ik wou alleen mn oordeel geven over een paard dat er net zo uitziet tijdens wedstrijden als mijn paard....... Knipoog

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:27

roxxxy schreef:
die zit OK dan!

maar zou die ook daadwerkelijk gaan tennisen???? Clown

Nee, maar dat zeg ik ook niet over een westernruiter die dressuurtrainingsonderdelen (3 x woordwaarde) gebruikt bij de training van zijn westernpaard om er een optimaal presterend paard van te maken Clown

Overigens gaf ik niet aan dat er mensen op de T moesten komen om dingen uit te leggen Clown

roxxxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:32

koffie mag ook???

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:49

René schreef:
JoyRider schreef:

haha je bent prima te begrijpen hoor.
En ieder zijn eigen mening is prima. Het mag vaak
op een andere toon getypt worden.
Er zijn natuurlijk altijd twee kanten van het verhaal
en zonder kant B te weten mag/kun je hier niet over
oordelen

Dit was niet een opmerking van mij, maar ik word wel gequote Clown Voor er ineens drommen mensen op de stoep staan Cool

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:07

nee klopt
de quote was van Roxxxy. Is technisch een beetje fout gegaan...

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:57

Citaat:
Dit is Anne Grether die echt heel erg lekker kan rijden.
Dit paard was een hittepetit maar Anne heeft haar heel goed aan het lopen. Ze wil nog wel eens protesteren bij de aanzet van de spin, dan zet ze zich vast en ik gok dat daar de eerste foto van is.

Met de eerste zin ben ik het helemaal eens, de tweede niet, als je paard protesteert dan zou haar trainer haar moeten begeleiden en misschien dan ook wel het advies geven om voor een demo een ander (beter doorgereden) paard te gebruiken. Een demo is om te laten zien wat je kan, en ik denk in dit geval niet bedoeld om te laten zien hoe je wanneer een paard niet wil spinnen hem dan met twee handen oppakt. Het zou beter zijn alleen het eindresultaat te laten zien, dus een spin aan een ontspannen teugel en dit te laten zien met een paard die dit goed beheerst.

Wat betreft de cap, erg verstandig deze te dragen en de bandages zien er schoon uit, zie niet in waarom dat niet zou kunnen, behalve dat het er niet zo heel erg western uitziet, ze had natuurlijk ook zo'n cap kunnen dragen met daarover een hoed (geen idee hoe zo'n ding heet).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:33

roxxxy schreef:

Hoe bedoel je die?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:51

het zou mij niet uitmaken hoe ze eruit zien ,als het western is is het western en dan maakt het mij niet uit of ze een cap op heeft en bandages om!
maarja dat is natuurlijk mijn mening.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:20

Roos1 schreef:
Met de eerste zin ben ik het helemaal eens, de tweede niet, als je paard protesteert dan zou haar trainer haar moeten begeleiden en misschien dan ook wel het advies geven om voor een demo een ander (beter doorgereden) paard te gebruiken. Een demo is om te laten zien wat je kan, en ik denk in dit geval niet bedoeld om te laten zien hoe je wanneer een paard niet wil spinnen hem dan met twee handen oppakt. Het zou beter zijn alleen het eindresultaat te laten zien, dus een spin aan een ontspannen teugel en dit te laten zien met een paard die dit goed beheerst.

Vergeet niet dat een demo rijden bij een beurs als P&K niet zo simpel is. Je kunt een paard ook niet echt daarvoor trainen. Als je een wat drukker paard op een normaal wedstrijdterrein goed onder controle hebt, betekend dat niet per definitie dat het je ook lukt bij zo'n beurs. De meeste mensen kunnen niet oefenen met allerlei vreemde aanspanningen en karren die voorbij komen.
Een demo is niet persé bedoelt om te laten zien wat jij kunt, maar kan ook zijn om te laten zien hoe breed je bezig kunt zijn (opleiding in dit geval). Dat zij een paard tijdens een demo duidelijk corrigeert vind ik alleen maar bewonderenswaardig, ben het verder ook geheel met Sonja eens.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:06

Roos1 schreef:
Citaat:

Anne rijdt met regelmaat een 70 score met dit paard..... Dus alle oefeningen kan ze goed. Demo's en wedstrijden van Anne zien er altijd lekker uit. Dit beestje kan echt lekker lopen. Dat het mis gaat met een spin kan ook in een wedstrijd gebeuren... Het beestje is gevoelig, alles moet kloppen, als het even niet mee zit blokkeert ze. Daarom maar niet mee nemen naar een demo dan terwijl ze twee weken geleden nog een wedstrijd won?

Trouwens, wie zegt dat ze het eindresultaat niet heeft laten zien? Ik weet het niet, ik was er niet bij, jij wel?

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:05

Tja en toen was t stil Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen .

Marieke, ik ben het helemaal met je eens Ja .

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:32

dropje2 schreef:
Ik vindt het er keurig uitzien hoor, en ook het even korrigeren met 2 handen is vele malen beter dan doorklooien met 1 hand, zoals Sonja ook al schreef.

Het enige wat ik jammer vindt is dat ze een cap opheeft ipv een hoed, zeker bij een demonstratie. Cool Maar, misschien was het verplicht bij deze demo, of kent ze het paard zo goed dat ze voor haar eigen veiligheid een cap opzet, hij wil nog wel eens spoken heb ik gelezen..

Toch een beetje jammer.. maar ja, ik ben anti-cap Clown

dat van die cap vind ik dus echt onzin
zie het juist andersom, het is opaardensport het is via een oplaiding dus dat een cap verplicht zou zijn vind ik niet mer dan logisch!
en ja ik rij altijd met cap muv wedstrijden Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:39

ik heb de demo wel gezien trouwens en het zag er erg netjes uit
en juist even corrigeren op 2 handen en daarna weer los, geen enkle probleem,liever dat dan dat het paard haar alle hoeken van de bak liet zien (en dat soort demo's heb ik ook voorbij zien komen op p&K)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:32

Wat een geweldig topic weer Slapen Vind het steeds minder vervelend dat ik weinig tijd en zin heb om op bokt te kijken.
Maarrrr Stef!!!!!!!!!! Heb nog een aantal foto,s van jou!! zal ik die er eens naast zetten????
Als het goed is herinner je je nog wel hoe ik daar over dacht Cool

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:37

Bokt 'n beetje aan het ontgroeien, Blaze? Tong uitsteken