[WN] even een vraagje...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roest

Re: even een vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 01:00

ik heb op een western handelsstal gewerkt en ben veel van die "proffessionele" ruiters tegengekomen. Er zijn 2 oplossingen voor deze types:
1. schop ze verrot
2. zet ze op het "liefste paard van stal"
Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 01:05

Roest die 1e is een goeie optie

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:00

roest schreef:
ik heb op een western handelsstal gewerkt en ben veel van die "proffessionele" ruiters tegengekomen. Er zijn 2 oplossingen voor deze types:
1. schop ze verrot
2. zet ze op het "liefste paard van stal"
Haha!

Ik heb een derde optie: gooi ze buiten.
Die tweede optie vind ik oneerlijk naar het paard, dat is waarschijnlijk door vergelijkbare behandeling zo "lief" geworden en de boodschap komt bij dit soort mensen toch niet aan. Mijn paard heeft een "western" verleden en heeft op haar manier "teruggevochten", is ooit eens zonder ruiter en hoofdstel teruggekomen van de hei, maar ik ben er heel gerust op dat ze niet heel lang heeft kunnen "genieten" van haar overwinning..... Sommige mensen kunnen slecht tegen hun verlies en reageren hun frustraties dus af, met als resultaat een behoorlijk beschadigd (geestelijk en lichamelijk) paard. Hamer

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:58

heb je helemaal gelijk in, maar de andere kant van het verhaal verteld dat je 1 paard opgeofferd, zodat de 69 andere paarden niet meer het bewonderen waard zijn. En dat ze dan naar een andere stal gaan.... erg spijtig, maar mijn dieren werden weer even met rust gelaten en als verzorger deed ik toch wat ik kon doen. Al was de baas erg niet erg blij mee als ie erachter kwam Bloos

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:06

nu ik dit nalees moet ik er toch iets aan toe voegen, ik heb het hier niet over een probleempaard, maar over een paardje die zeer gevoelig was op de hulpen, een perfect paard dus, alleen niet voor de "proffessionals", maar voor de proffessionals.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:10

Ja, is mij ook wel eens vaker opgevallen! Ik verzorgde een paard (gewoon dressuur) op een westernmanege. Maar daar ging het ook niet altijd met liefde voor de paardjes Ach gut
Echt raggen op die dieren Nagelbijten / Gniffelen Maarja, het hoort zo niet! Dat is gewoon een feit, helaas zijn er mensen die dat wel doen.. Maar dat heb je ook wel met dressuur denk ik ..

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:19

spijtig genoeg heb je dat ook met dressuur (al zie je dat niet zo snel, de teugels staan al strak en de benen kunnen niet verder het paard in), mijn eerste reden om over te stappen naar het western, tot ik erachter kwam hoe 'lief' de westernruiters zijn. Ben ik maar al te blij dat de meeste frustraties op de mederuiters wordt geuit en niet op de paarden zelf, al is het maar met woorden Ja