[SGW] Starttijden Arendonk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jiska

Re: Starttijden Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:54

das niet zo heel lang...

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:38

heel veel succes iedereen en niet te snel rijden he Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:54

Ik heb even uitgerekend dat het heel vroeg gaat worden:
4.15 opstaan
4.30 Online en Mienie voeren (ik zie ze alweer kijken als Bitwise de stal in komt Koe
5.30 Online invlechten etc.
6.15 trailer inladen
6.30 aanrijden
7.30 aankomst, inschrijfgeld betalen, rugnummers halen, springparcours bekijken
8.00 opzadelen
8.15 losrijden

Wat zal ik morgen goed slapen Haha! Hopelijk lukt het me om zondag op tijd op te staan.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:03

Oh das optijd.
Wij gelukkig niet zo vroeg. rijden wel om 7.00 aan.. Rond hal;f 6 opstaan en voeren...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:19

Ik heb de pech dat ik hem altijd op de wedstrijddag zelf moet vlechten. Als ik het de avond ervoor doe moet het toch gewoon weer opnieuw. Anders konden we iets langer blijven liggen.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:36

Ik doe de dag ervoor lange vlechten maken en smorgens knotjes maken. Scheelt me wel veel als je 3 paarden hebt. Ben ik savonds een goed half uur bezig. en smorgens ook met die knotjes maken..

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:43

Nou ik ben klaar met werken haha.. Ga nu cross lopen...
Mijn paarden worden gewassen spullen zijn klaar gister gedaan. alleen vanavond nog ff vlechten....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:48

Uhm. Ik lees net in het Belgische SGW reglement dat je moet springen in dezelfde outfit als bij de dressuur?! Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Als we morgen uit de start komen is er eigenlijk niet echt tijd meer om nog om te kleden want je moet zeer kort daarna al springen.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:09

ik heb in belgie nooit na de cross hoeven springen. alleen in beverlo, maar toen was het de dag erna, had je zat tijd om je om te kleden Lachen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:52

Jeetje Scum, wat doen jullie allemaal 's morgens?? Als ik om half 7 moet aanrijden met een paard, sta ik om half 6 op! Kwartiertje vlechten, kwartiertje wassen en poetsen, kwartiertje eten en make-uppen en dan nog een kwartiertje om te bedenken wat ik vergeten ben en om op te laden.....spullen doe ik eigenlijk altijd de dag van te voren, anders ben ik bang dat ik met mij duffe hoofd de helft vergeet!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:10

Als jij Online binnen een kwartier fatsoenlijk gevlochten kunt krijgen (zonder hem te verdoven) dan ben je wel heel erg goed met paarden Marieke Haha!
Ienie heb ik ook wel in 10 min. in mijn eentje gevlochten.

Voor de rest is hij wel heel erg lief hoor. Auto inruimen doen we vanavond ook vast zoveel mogelijk.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:22

De paardjes van Patsmu zijn zover, Pat is de cross lopen! Hebben er zin in..... tot morgen allemaal!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:56

Ben benieuwd of er toch nog enige uitdaging in de cross zit voor ons B'ers Clown

Heb Pasjha gewassen op stal staan en alle spullen liggen in de auto. Morgen half 8 op stal, vlechten en fiets, hooi en water in de trailer en dan rond half kwart over 8 vertrekken. Ben dan als alles goed gaat 10.15 daar. Parcours rustig te fiets bekijken, betalen coupon inleveren en nr. afhalen en dan om half 11 opzadelen. Ben alleen, maar gaat zeker lukken. Ken de proef deze keer zelfs uit m'n hoofd (die 4 min. zijn makkelijk te onthouden Haha! ).

Iedereen tot morgen en alvast veel plezier en natuurlijk succes! GO BOKT Go jij! Go jij!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 15:33

Doei!

als eerste terug zie ik.

Ik ben dik tevreden Ja Vanochtend al om 7.15 daar om te lopen (veel te donker), dus maar even gewacht en toen verkend. Hindernis 1/7 was echt heel erg licht, B pony's in Ndl staat zwaarder. Daarna werd het wat echter, met een huisje, hek, haag, water (weer erg makkelijk), punt en steil, lichte trakehner, halve coffin, water en een walletje als laatste. Afstand 2350 m, tempo 450 m/m, dus ook langzamer.

Laquinta liep een redelijke dressuurproef, daarna even gaan zitten en al sbel weer klaar maken voor de cross. Met dank aan Bitwise nog een stopwatch geregeld *LOL*, even een galopje en een sprongetje en van start. Ik had nl bedacht dat 1/7 weer mooi losrijden zou zijn Knipoog Dat klopte dus ook, hij liep lekker rond en alleen de bochten waren wat zwaar en daardoor lastiger te rijden. Eigenlijk ging alles vanzelf, voor de coffin ben ik even wat langzamer gaan rijden omdat ik bang was te snel te zijn. Hij pakte verder super aan, lekker vrolijk door overal en niet aarzelen. Alleen kwam ik er na het tweede achter dat ik nog maar 10 seconden had dus ik ben plat erop naar de laatste en finish gegaan, maar kwam toch 4 seconden te laat Bloos! binnen.

Daarna richting springparcours, beenbeschermers gewisseld, sprongetje en het parcours in. Daar zag ik wat tegenop omdat hij wat slordig kan zijn, maar hij liep keurig rond, de enige balk was echt een ruiterfout.

Dressuur was ook niet verkeerd, e.a. 8e met 72 % en uiteindelijk een 5e plek in totaal, en belangrijker nog, mijn klassering voor het NK binnen. Ik ga straks terug voor de prijsuitreiking, die doen ze pas na alle rubrieken Bloos!

Overigens heb ik een nieuwe dressurtopscore gezien vandaag, maar liefst 86% Rolleyes en stonden er in het B maar liefst 8 KNHS-ers bij de 1e 10, waaronder enkele bokkers, die dat zelf mogen melden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:54

De prijsuitreiking na alle rubrieken?! Amaaaai! Duivel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 19:30

ik ben dus net weer thuis

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:11

Nou hierzo ook mijn verslag van Arendonk:

We zijn om half 8 weggereden thuis, kwamen om half 9 aan, lekker nat vooraan op het terrein, maar kwam er goed door. (een paar vrachtwagens voor mij niet, die stonden vast).
Heb eerst de cross verkend, had het gevoel bij de eerste 8 hindernissen, ben ik wel de goede cross aan het lopen??!!?? Blijkbaar wel! Daarna kwamen er wat moeilijker (beetje maar), maar in totaal stond er niet zo veel.
Daarna gedressuurd. Ging met losrijden wel lekker, in de proef begin ook en toen hoorde hij het bellentje bij de buren en weg was hij. Nou resulteerde in een 28ste plek met 54%, ai ai.
Nou ja cross ging goed, nog extra hindernis gesprongen in de 2de waterbak, en binnen de tijd. Had nog 4 seconden over.
Ik naar het springparcours, was benieuwd omdat ik in Ysselsteyn 4 balken had. Ik had foutloos gesprongen, maar 1 tijdfout, maar wel foutloos!

Uiteindelijk nog 13de geworden. Nog aardig geklommen, maar wel er balen van de dressuur. Nog hard oefenen voor het NK.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:56

Ik heb nu eindelijk weer alles uit-, in- en ingeruimd Knipoog en vooral Pasjha weer lekker gezond en wel op stal staan.
Vandaag begon best goed omdat ik lekker op tijd op stal was. Eenmaal op weg ontdekte ik helaas dat t toch 20 min. langer rijden was dan ik dacht Hamer en ik stond ook al direct voor Venlo in de file omdat ze t gras naast de weg aan t maaien waren. Begon me toch wat zorgen te maken omdat ik weer alleen was Nagelbijten / Gniffelen

Eenmaal aangekomen in Arendonk direct met de fiets de cross gaan verkennen. De eerste helft was idd echt super simpel, maar vanaf t eerste water was t wel redelijk.
Toen snel opgezadeld, maar helaas had ik dus toch te weinig tijd voor los te rijden en liep Pasjha niet echt een hele goede proef. Resultaat: 15e vd 30 na de dressuur.
Toen effe relaxed met Ibonn en SabineF gekletst en daarna op gaan zadelen voor de cross. Op de heenweg naar de start effe lekker losgaloppeerd en toen effe 4 sprongetjes gemaakt (Lielle: dat idee van losrijden over die eerste 8 hindernissen had ik ook Haha! ). Ik vond 12 de punt, 15ab de coffin (lekker helemaal genomen ipv alleen de greppel en de 2e boom Haha! ) en het 16-17 2e water (opsprong - insprong genomen + punt in het water) heel leuk Ja In de cross had ik geen fouten, was alleen 1 sec. te snel. De tijd was toch niet echt te ruim deze keer, vlak voor ik was gestart had Ibonn mij nog gezegd dat er nog bijna niemand binnen de tijd was binnengekomen. Dat terwijl het tempo voor ons 450m/m zou zijn Verward Dus ik heb eigenlijk toch geprobeerd door alle bochten en geslinger lekker door te rijden. Maar door al die bochten en slingers was ik helemaal vergeten om op mijn horloge te kijken. Vlak voor de finish zag ik dat ik nog een paar sec. over had maar ik kon alleen nog maar een paar galopsprongen iets verzamelen Clown
Daarna rustig naar t hoofdterrein teruggestapt voor te springen. Ik weet dat Pasjha wat slordig kan zijn dus ik heb toch nog een paar sprongetjes gemaakt voordat ik de ring inging. Maar het heeft niet mogen baten: 1 balk op 8. Dat was ook echt zo'n stomme stijl die er heel vaak uitgesprongen werd. Ook nog effe met Marloeske over de dressuur en de cross gepraat. Viel niet echt mee voor jou vandaag hé!? Ik baalde ook wel van mijn dressuur en die stomme balk...

Uiteindelijk had ik de 6e prijs. We hebben ons echt kapot gelachen over het feit dat er zoveel Nederlands in de prijzen zaten in t B (ik dacht 7 vd 10). Het was wel balen dat de prijsuitreiking pas aan t einde was. Daardoor was ik dus om 10 uur pas thuis ipv n uur of 4/5 Stoom uit je oren Achteraf gezien was t eigenlijk best wel gezellig. Lielle, SabineF, Patsmu, Yolien, Ibonn en nog verschillende bekenden waren er samen met mij aan t koukleumen.
Laatst bijgewerkt door Eventinggek op 14-10-06 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:07

Koud was het inderdaad en donker, vooral de ereronde van de 5-jarige (ja, die hebben ze nog wel verreden!!)
Verder leuke wedstrijd met leuke resultaten en weinig gekke dingen, ben blij dat Patsmu weer fit te paard zat (en bleef zitten ghe ghe), jammer alleen van de bodem.
Trouwens, dat springen na de cross viel nog niet eens zo tegen, is voor mij als groom vooral erg relaxed.....

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:12

hier dan ook even mijn verslagje....
Om 7.15 uur aangereden (vrijdagochtend al even parcour verkend) en om 9 uur met het Sara gedressuurd; voor haar doen al ietsie beter als de vorige keer, maar het doorzitten wekt toch nog wat spanning op dus was een erg voorzichtig proefje (geloof ook iets van maar 53% ofzo). Daarna met spring gedressuurd. Ging netjes, alleen in de stap ging ze weer ff bietje stressen en dan bijna telgang lopen Bloos Zag ik later bij de uitslag dat dit in belgie 86% waard is Haha! haha wel grappig een keer zo'n monsterscore, maar gaat natuurlijk eigelijk nergens over (voor een voltje L/R in draf en galop Knipoog ). Maar ja toen met Sara de cross in, was nog wel beetje benieuwd hoe ze aan zou pakken ivm niet afvallen zondag bij crosstraining... Bloos Maarre ze lette goed op en tilde over netjes haar voetjes op en crosste zo eigleijk heel simpel haar tweede crossje rond (weliswaar wat tijdfouten, maar af en toe naar hindernis toegedraafd voor de zekerheid). Het springparcour daar moet nog flink aan gewerkt worden, ik had al een vermoeden dat dit niet zo makkelijk ging worden na de cross, en had gelijk, 5 balken Bloos Dus dat wordt nog flink oefenen van de winter!
Met spring ging het niet goed; voor hindernis 9 lag ik er bijna langs, uit de volle galop, keihard op de rem,steigeren en omdraaien en weer flink in verzet. Daar haar dr nog overheen gemept, maar bij water en punt flikte ze het weer om al 50-100 m van te voren in de lucht te gaan staan, dus heb haar dr toen maar uit gehaald. Flink balen, want dacht dat het vort wat beter ging, niet dus. Ook geen punten meer voor het NK, dus dit was mn laatste crossje dit jaar. Nu mag ze dr veulen eerst krijgen en dan beginnen we volgend jaar maar weer opnieuw Nagelbijten / Gniffelen
Suzanne, ik hoorde van Lielle dat jij mn coupon hebt, vind ik stiekem toch wel geinig om te bewaren, dusse zou jij die meewillen nemen naar nk? Kom ik toch kijken!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:15

Fijn die merries linos..
Wel fijn dat je vosje het zo netjes deed in de cross Knipoog Heeft ie toch iets geleerd vorige week Haha!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:34

Zo ben ook wakker...

Wat een lang dagje zeg. Dacht ook om een uur of 7 thuis te zijn ipv 22 uur...
De volbloed ging dressuur erg gespannen en erg heet... Stond op ontploffen.
Cross ook erg kijkerig wel heel fijn gereden goed op mijn minuten punten. Tit de 1 na laatste hindenis het 2e water. Hij verraste me compleet... Stond stil voor het witte bootje. Tja is ook zo eng zeg. Nou ja erover en weer verder. 15 sec buiten de tijd... Springen heel goed voor hem en foutloos.. Hij stond 19e. Toch ng wel gestegen na de dressuuur haha..

Meraat heel fijn dressuur vooral met losrijden. Maar dan loopt ie altijd beter als in de ring. In de ring is ie weer een beetje lui. 4e na dressuur. Cross heel fijn op het 1e water.. Ik denk tik hem ff bij met de zweep want het ws een afsprong en dan nog het water in. Vind ie heel eng.... Nou ja hij springt me erin alsof er weet ik wat staat.. Ik teugels kwijt beugels kwijt en hij schiet er van door en gaat mooi verder zonder het smalletje haha. Dus mooi terug en ie springt hem en mooi verder. Verder alles heel fijn.. Zaten gelukkig ook enkele greppeltjes in.. Die vind ie ook eng... Dan zet ie af ziet het en springt nog eens extra omhoog raar dier... Maar ook 15 sec te laat binnen.. Springen goed foutloos. Uiteindelijk 14e. Anders 2e.. Balen man.... Nou ja zondag nieuwe kanssen.

Vond het pas van 2 na 3 heel slecht. Om 14 uur ging het nog. Maar erna met Meraat vond ik het slecht... Verder tja niet echt moeilijk he... 2 leuke puntjes fijn om te oefenen. De coffin 2x water.. Na het 2e water de bocht na de finisch was het ook slecht en nat geworden...

Nou alle Nederlanders en vooral de bOKKErS gefeliciteerd met jullie prijs... God gedaan zeg...
Tot volgende week in Bathem.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:46

Haha, wat gaaf dat gewoon 7 van de 10 prijzen door de Nederlanders zijn gehaald Haha!

Gefeliciteerd allemaal!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:26

Linos: wist niet dat jij Linos was Clown Natuurlijk neem ik m voor jou mee naar Princenhage! Was trouwens echt super zeg die score. We hebben er echt met ik geloof wel 10 man met bewondering naar gekeken Haha! Jammer dat ze in de cross staakte... Volgende keer beter!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:38

Grr, een compleet verslag opgegeten door mijn pc Boos!

Nog een keer mijn verslagje van Arendonk.
Om 7u in m'n uppie vertrokkken en om 8u10 ter plaatse. Effe gebuurt met enkele bokkers en gezien dat de parkeerswachters al om 8u45 verwend worden met flinke glazen bier Haha!

Dresuur ging wel okee, 6e plaats.

Cross was zoals verwacht eenvoudig. Met dank aan Max T. voor de coffin en het 2e water een wat moeilijkere lijn uitgezocht. Dus hele coffin gesprongen ipv halve coffin en in het water hebben we de linkerafsprong genomen ipv het water in te lopen. Omdat Plato fijn bleef galoperen in het water, heb ik het puntje ook maar meegenomen.
Tussen hindernis 9 en 10 nog effe uit de bocht gevlogen. Het tempo lag iets te hoog voor een bocht van meer dan 90° Bloos Even rustig om door het struikgewas weer op het goede paadje te komen en toen weer vol gas verder Haha!. 6 seconden tijdsoverschrijding bij de finish ondanks dat ik flink doorgereden had onderweg. Paadjes waren toch erg kronkelig.

Springen na de cross ging goed, Plato is een goede springer en ik maakte geen stomme fouten. Foutloos.

Uiteindelijk bleek ik 1e te zijn geworden. Dit had ik niet verwacht maar waren er veel fouten gemaakt met springen waardoor ik omhoog schoof.

Het viel overigens wel op dat de Nederlandse combinaties veel beter sprongen en crossten dan de Belgische. Afstanden en voorbereiden voor de sprong doen er in Belgie niet toe, lekker hard jagen is daar de boodschap! Met als gevolg dat de KNHS-ers met de meeste prijzen naar huis gingen.

Op naar het NK: Eventinggek 1e in Gorssel, Bitwise 1e in Neede, Maddie 1e in Ysselsteyn en nu ik in Arendonk. Wij zijn er klaar voor Haha!