[SGW] SGW Barchem: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: SGW Barchem: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:38

Nee, dat zijn 2 jury's Onide Knipoog
Elke jury moet 3 punten geven.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:40

Onide schreef:
Maar er zijn in ieder geval genoeg stijljury's geweest als ik dat zo lees.. 6 cijfers. Dat zijn dan toch ook 6 stijljury's?

Nee, elke jury geeft 3 cijfers, ik weet zo even niet meer hoe de verschillende onderdelen genoemd worden.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:45

Aha oke, dan ben ik voor invoering van 6 aparte stijljury's! Pling Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 15:18

Mijn belevenissen in Barchem waren als volgt:

In maanden niet zulke luxe starttijden gehad wat betekende dat we zondagmorgen om kwart voor tien van stal wegreden richting Barchem.
Daar mooi op tijd aangekomen gingen we naar het secretariaat om de rugnummers op te halen en even iets te drinken op het hoofdterrein.

Dressuur ging wat minder dan vorige keer; we hadden wat meer spanning. De punten waren wel iets aan de magere kant vond ik zelf, maar ja, jurysport………

We hadden ruimschoots de tijd om de cross te verkennen na de dressuur dus zo gezegd zo gedaan. Er zaten weer een aantal technische uitdagingen in de cross, maar Barchem staan daar wel zo’n beetje om bekend. De beruchte berg (insiders onder ons weten wat ik bedoel Bloos ) was al hindernis 4, 5 en 6 in de cross. Ik moest en zou rechtdoor, want met de bank bovenop de berg had ik nog iets goed te maken. De 2 paddenstoelen (die vorig jaar als smalletje voor en na de berg stonden, stonden nu als dubbel op het grote weiland waar dat bomenkruis voorheen altijd stond. Leuke hindernis! Aangezien smalletjes de specialiteit van Djin is voorzag ik hier geen problemen. De 2 punten waren ook een technisch opgezette hindernis en dan met name de aanrijdlijn. Maar ook dat moest kunnen.
De sunken road (in Barchem noemen ze het passage du route) was hetzelfde als vorig jaar en ik vond ook deze hindernis erg technisch. Verder nog een vage verplichte doorgang en de smalle boom net om het hoekje. Kortom, leuke en uitdagende cross!

Tijd voor de grote verkleedpartij en naar het hoofdterrein om los te rijden voor het springen. Nog met dank aan Muriël voor het helpen met de hindernis. Had weer een paar keer een stop door ruiterfouten maar op zich sprong djin niet verkeerd.
Ook in het parcours ging djin erg fijn in tegenstelling tot vorige week. Helaas maakte ik weer een stomme fout op de 1e van hindernis 7 en had ik een sliding stop. Met een grote knal tegen het schot van de hindernis schoof djins ijzer er af. Even aai over de hals, opnieuw aangereden en toen ging het beter al nam djin nog wel even de balk mee. Rest foutloos uitgereden. Ik was over het springen al heel erg tevreden, als ik die stomme fout niet had gemaakt had ik wel eens foutloos kunnen springen gister, maar ja, as is verbrande turf……….

Waar is de hoefsmid als je ‘m nodig hebt?
Hubbie ging naar de starter van de cross om te vragen of ik later mocht starten, want eerst moest djin naar de hoefsmid. Bij het afschuiven van het ijzer waren er namelijk nagels afgebroken en dus nog in de hoef blijven zitten. Afijn na een minuut of tien (smid was inmiddels gebeld door iemand van de rekenkamer) kwam de smid en die ging met djin aan de gang. Hubbie was inmiddels ook gearriveerd en ik mocht starten op de plek van nr 117 en als ik dat niet ging redden als laatste. Nou, ijzer zat er weer onder, naar de da om te zien of ze goed liep en daarna nog even los gereden voor de start van de cross. Djin had er zin in en ging als een speer van start. Kon er niets van merken dat ze de week ervoor ook al had gecrosst.
Ik heb fijn gecrosst. De berg ging goed en daar was ik blij mee. De 2 smalletjes ook. Ik had 2 langslopers (1 op het 2e puntje en 1 op het blok na de opsprong) en 1 echte stop. Dat was op de laatste van de sunken road. Ik drukte net te weinig af waardoor djin terugviel en niet anders kon dan stoppen. Maar toch, ondanks de drie weigeringen ben ik heel tevreden (stom eigenlijk dat je met een cross met 3 weigeringen toch tevreden bent ) het waren tenslotte weigeringen die aan mezelf te wijten waren. Boos!
Rond een uur of half 6 gingen we weer richting huis.
Djins voet (die waar het ijzer vanaf ging) is vandaag wel heel gevoelig. Toevallig was mijn smid er vandaag voor djin voor nieuw beslag. Ook zijn djins kogeltjes allebei iets opgelopen. Deze week maar even heel rustig aan (alleen even stappen op de weg) en veel koelen en smeren met traumeelgel.

Nou heb ik nog steeds mijn punten niet bij elkaar voor het NK in Princenhage en in principe is er alleen nog Hattem over 2 weken voor mij om nog 1 punt te halen.
Nou ja, eerst maar kijken hoe het met djins kogeltjes gaat!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:23

wat goed van je springen simmie!En ik vind het niet gek dat je met 3weigeringen toch tevrede bent.
Nu op voor het ene wp!!rijdt je bathmen niet ?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:25

Fijn dat het springen zo goed ging en dat je toch een fijn gevoel had in de cross Lachen

Wel balen dat Djin nu wat dikke pootjes heeft Ach gut
Hopen dat het snel weer over gaat, zodat jullie het laatste winstpuntje binnen kunnen halen Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 15:27

Nee, Bathmen is de week na Hattem al en 2 keer 2 weken achterelkaar een cross rijden vind ik toch wel zwaar voor Djin (djin zelf niet hoor, die wil wel). Ik Hattem moet het gebeuren en anders maar geen NK voor mij. Nederlands kampioen wordt ik toch niet. Tong uitsteken

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:31

dat weet je natuurlijk nooit. Meestal wordt degene kampioen waarvan je het niet verwacht, let maar op !!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 15:34

Ha ha! Dat heb je zeker gedroomd vannacht L0ve!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:13

Toch mooi dat je tevreden bent Sim! Misschien moet je in Hattem dan maar wat alternatieven rijden, zodat je zeker dat puntje haalt! Ik zit ruimschoots aan de punten, maar ik weet niet of Pico het NK gaat redden...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:43

Ik heb nog een foto van een bokker in aktie! Haha!
Mede mogelijk gemaakt dankzij mijn zusje... Knipoog
Afbeelding

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:56

Hee das net Rex!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:57

Dat dacht ik ook al! Marieke, was Rex gisteren thuis.......?

Sim; goed gereden. Ik zag bij de uitslagen dat er veel weigeringen waren, dus ik nam aan dat er een flinke cross had gestaan.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:16

Cheval had ook 2 weigeringen.
1 op de 2e van de dubbel van smalle paddestoeltjes en 1 op de 2e punt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 21:18

Sjaan, welke bokker is dat dan op die schimmel? Weet wel wie het in het "echt" is, maar wist niet dat ze een bokker is.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:20

Ik weet ook wie ze in het echt is en dacht dat ze ook op bokt zat, maar moet bekennen dat ik niet weer onder welke naam.
Kan zijn dat ik me ook vreselijk zit te vergissen nu hoor....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 21:22

marieketencate schreef:
Toch mooi dat je tevreden bent Sim! Misschien moet je in Hattem dan maar wat alternatieven rijden, zodat je zeker dat puntje haalt! Ik zit ruimschoots aan de punten, maar ik weet niet of Pico het NK gaat redden...

Hmm, alternatieven rijden is eigenlijk niet mijn ding, maar om op safe te rijden moet ik misschien wel. Maar, eerst maar kijken hoe het met djins kogels gaat. Haar linkerhoef is ook erg gevoelig en warm door dat afgeschoven ijzer. Dat is nu even het belangrijkst!

Jammer Sjaan, was wel benieuwd. Misschien dat iemand anders het weet?

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:06

hey hoi...

ik ben dus dat stalgenootje waar karin het over had....
ik had een onvoldoende voor mijn stijl... ik kreeg van de ene jury 3x een 6 en van de andere 2x een 3 en 1x een 4... heb gevraagd waarom ze mij nou zulke lage cijfers hebben gegeven. het kwam er op neer dat ik mijn beugels te lang had en te veel in het zadel zatt... mijn beugels had ik inderdaad langer dan normaal maar dat had een reden. ik heb 2 weken geleden een ongeluk gehad. er was een paard op mij gevallen en heb een week met mijn knie in een breece gezeten. ze waren bang dat ik iets met mijn kniebanden zou hebben en weten nog steeds niet hoe en wat. ik moest weer zo veel mogelijk dingen doen die ik kon doen om er voor te zorgen dat mijn knie weer strerker wordt... misschien van mijn kant niet slim om te gaan crossen maar daar gaat het niet om... de jury had zeker gelijk maar 2x een 3 vond ik wel erg laag... en zeker omdat ik niet de enige was vond ik dat hij lage cijfers gaf... het maakt me nu niet meer zo veel uit maar op dat moment baal je er van! ik ben uiteindelijk nog wel als 5e geeindigd en was erg tevreden.. bathmen ga ik L! x

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:34

Karin schreef:
Ulmi schreef:
Hebben jullie nog 's ochtends rond 9 uur die ontsnapte pony gezien?

Ja, en iedereen die hem probeerde te vangen. Ik heb op het laatst ook nog een poging gedaan. Heeft alles bij elkaar een aardig tijdje geduurd, die pony vond het wel best in dat hoge gras. Haha!

Hij rende elke keer weg als er mensen dichterbij kwamen en werd uiteindelijk gevangen toen hij richting trailers rende. Ken jij die pony?.

Nee ik kende hem niet maar heb ook nog helpen vangen, haha.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:32

Leuke foto Lachen

Hoorde trouwens net van mijn moeder dat er blauwtong in Barchem is uitgebroken Nagelbijten / Gniffelen
Heeft de cross wel echt geluk gehad!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:37

Jody schreef:
hey hoi...

ik ben dus dat stalgenootje waar karin het over had....
ik had een onvoldoende voor mijn stijl... ik kreeg van de ene jury 3x een 6 en van de andere 2x een 3 en 1x een 4... heb gevraagd waarom ze mij nou zulke lage cijfers hebben gegeven. het kwam er op neer dat ik mijn beugels te lang had en te veel in het zadel zatt... mijn beugels had ik inderdaad langer dan normaal maar dat had een reden. ik heb 2 weken geleden een ongeluk gehad. er was een paard op mij gevallen en heb een week met mijn knie in een breece gezeten. ze waren bang dat ik iets met mijn kniebanden zou hebben en weten nog steeds niet hoe en wat. ik moest weer zo veel mogelijk dingen doen die ik kon doen om er voor te zorgen dat mijn knie weer strerker wordt... misschien van mijn kant niet slim om te gaan crossen maar daar gaat het niet om... de jury had zeker gelijk maar 2x een 3 vond ik wel erg laag... en zeker omdat ik niet de enige was vond ik dat hij lage cijfers gaf... het maakt me nu niet meer zo veel uit maar op dat moment baal je er van! ik ben uiteindelijk nog wel als 5e geeindigd en was erg tevreden.. bathmen ga ik L! x

Meteen een 3 en een 4 geven alleen omdat de beugels te lang zijn vind ik wel heel erg kort door de bocht. Er is toch ook nog zoiets als het rijtechnische en hoe je je paard begeleidt? Schijnbaar telt dat dan niet meer mee.