[WN] Gekke dingen doen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: Gekke dingen doen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 10:18

thanx simodi, ik zeg ook nergens dat mijn paard nooit op hol zou slaan, het blijft een paard, fig is voor 99% betrouwbaar
in de bak draag ik nooit een cap, eigen schuld hihi, buiten zet ik er wel vaak 1 op

ik rij buiten ook nooit zo met niks hoor, dan heb ik gewoon een zadel en een hoofdstel, daar zit ik dan niet veel aan maar is idd voor die noodgevallen.

in de 2,5 jaar dat ik fig nu heb is hij eigenlijk nooit op hol gegaan, het is een flessenveulen geweest en hij is nooit echt geaccepteerd in een kudde, hij hecht meer waarde aan mensen, dit is moeilijk uit te leggen maar je merkt dus gelijk, als er paniek is, en andere paarden schieten weg, dan zoekt hij juist steun bij mij omdat hij mij als de kudde ziet

verder staat parelli natural horsemanship voor veiligheid, er horen geen ongelukken te gebeuren op paardengebied dus voor je aan dit rijden toe bent gaat er een heel lang verhaal aan vooraf
eerst een onafhankelijke zit creeren, dan gewoon met hele bepakking erop steeds minder hulpen geven, dan een keer zonder zadel en op een gegeven moment kan je hoofdstel eraf maar rij je met een touw om de nek (dit is overigens niet precies de volgorde van parelli hoor, daar leer je eerst met 1 touw rijden, dan met hoofdstel en dan pas alles eraf maargoed)
uiteindelijk kan alles eraf dus en is dit in de bak ook echt veilig
ik kan vuurwerk bij hem afsteken en langs vuur lopen en er is niks aan de hand
als ik naast hem sta en hij staat los in de bak kan ik rotjes vlak naast hem gooien en romijnse kaarsen af steken

maar ik ben het helemaal met je eens, het blijft een paard..
ik laat ook nooit geen seconde mijn aandacht verslappen en ik heb ogen in mijn achterhoofd gekregen

ik ben het helemaal met je eens hoor Ja