[WN] Western paarden veel relaxter dan dressuur paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Western paarden veel relaxter dan dressuur paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:03

Jolande schreef:
Ik heb gehoord dat Ankie de erenronde niet op haar eigen wedstrijdpaard kon rijden omdat dit te schrikkerig was.

I rest my case Cool

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:42

Quarters/paints zijn over het algemeen wel wat cooler in het hoofd. Daar zijn ze ook op gefokt.
Mijn man heeft een 3 jarige quarter die net onder het zadel is en die is ook echt super braaf en nuchter. Vorige week zijn we met een hele groep het bos in gegaan. Allemaal dressuur/springpaarden en mijn man met zijn quarter. Er was er een bij die enorm heet was en daardoor raakte al die beesten opgefokt. Behalve onze brave quarter, die bleef als enige heel relaxed. En als die andere ergens niet langs durven, dan laat je onze quarter voorop lopen, die gaat overal langs.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:50

haha zo'n verhaal heb ik ook. Ik heb een drie-jarige kwpn-er net onder het zadel en die is ook echt super braaf en nuchter. Vorige week reed ik met hem in de bak (hij is pas 6x onder het zadel geweest). Allemaal westernpaarden en recreatiepaarden. Er was er een bij die enorm heet was en daardoor raakten al die paarden opgefokt. Behalve mijn brave Wizkid van 1,80. Mijn KWPN-er bleef als enige heel relaxed (dat heeft hij van zijn moeder). En als andere jonge paarden ergens niet langs durven, of niet door het water durven, dan laat ik mijn Wizkid eerst door het water gaan. Die gaat overal langs

Haha!

En het is nog de waarheid ook Haha!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 01:10

Romkabouter schreef:
Jolande schreef:
Ik heb gehoord dat Ankie de erenronde niet op haar eigen wedstrijdpaard kon rijden omdat dit te schrikkerig was.

I rest my case Cool

Is het niet waar dan?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 01:44

Anya stuur je Wiz hier even naar toe om mijn te leren door het water te lopen, want die vertikt het gewoon

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 08:06

Als ik in de buurt ben, is dat goed hoor MSQ. Of je komt met paard en al een paar daagje langs.

Jolande wat Rom bedoeld is denk ik dat jij wel heel erg vaak vanuit vooroordelen over de engelse sport/paarden/ruiters iets roept hier, dat niet persé waar hoeft te zijn, maar meer iets is dat jij zo voelt.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:47

Mijn paard wordt 2x per week dressuur matig bereden door bijrijdster. Ze krijgt dan ook les.
Na ongeveer een kwartier staat hem het schuim dan al tussen de billen en hij zweet behoorlijk.
Nu had ik gisteren westernles, en na anderhalf uur was er nog geen zweetdruppel te bekennen, en hij liep lekker relaxed.
Ik hoop dat het goed blijft gaan, dat ik dit van hem wil en de ander dat.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:48

Jolande schreef:
Is het niet waar dan?

Nope Haha!
Nou ja, misschien is het wel een keer voorgekomen op wedstrijdpaard, dat weet ik natuurlijk ook niet Knipoog

Gezien Anky haar uitspraak "hoe heter hoe beter" kan ik me daar wel wat bij voorstellen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:03

Romkabouter schreef:
Gezien Anky haar uitspraak "hoe heter hoe beter" kan ik me daar wel wat bij voorstellen.

Al werkt dat niet bij elk paard zo Rom

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:21

Nee, daarom kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze 1 heeft (gehad) waar ze geen ereronde mee kon rijden Knipoog
Ipv dat het zo is Tong uitsteken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:00

Dat kan inderdaad ook om