Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Roxannne schreef:Heb ik ook gehoord ja, dat ze er vanaf stapten om dat het QH te klein was, maarja een agent op een Quarter... ZONDE van het ras!!! Laat ze lekker op die Kwpn-ers hobbelen.
Citaat:He he, niet zo lelijk doen over kwpn-ers!
) is erg engels qua rijstijl. Quarters passen niet echt in de cultuur. Je zou eerst de politiemensen om moeten scholen voordat je echt baat kunt hebben bij Quarters. Zonder de juiste opvoeding komen de ras-specifieke pluspunten niet goed tot hun recht. Je moet er wel uit kunnen halen wat erin zit. Is er trouwens een westerntrainer ingezet om die politiemensen een beetje in te lichten?
. 
simodi schreef:Ja, in het gebruik in de stad zal een quarter prima zijn, maar voor die functie moeten ze ook een imposant voorkomen hebben (afschrikken bij oproer of voorkomen daarvan) en dat hebben quarters nou niet echt! Als een agent op een leuke palomino voorbij komt lijkt me idd dat mensen denken "ah, wat een lieve pony"! Maar misschien werkt dat wel: geen agressie, maar juist vertedering!
Ik denk dat op die momenten alleen maar "maken dat ik weg ben door de hoofden van die mensen gaat" jullie niet
?????dewitje13 schreef:Het schijnt dat western paarden veel rustiger zijn en veel beter luisteren. Is dat zo?
)
LindyH schreef:Wat ik me trouwens nog afvraag... Op de dag voor Prinsjesdag gaat de marechaussee altijd oefenen op het strand van Scheveningen om de paarden te laten wennen aan enge dingen. Dat heeft toch alleen een traditionele functie mag ik hopen? Ik neem toch aan dat de paarden het hele jaar door getraind worden op enge dingen.
Zo niet, dan is het lekker handig om de de dag voor de grote dag daarvoor uit te kiezen; Paarden lekker in de stress na een spannende dag, moeten ze de volgende dag pas écht aan de bak! Of doen ze dat zodat de paarden op Prinsjesdag 'lekker rustig' zijn?

Rot voor je dat je nare ervaringen hebt gehad met paarden. Ik heb het zelf ook gehad vroeger omdat ik op manege's heb gereden met eigenlijk alleen maar gestoorde paarden. Toen ik op western ging was ik ook, in het begin toen ik nog niet alle manegepaarden kende, best gespannen over hoe de paarden waren Cassidy weet daar alles van
Maar tot nu toe heb ik geen een westernpaard meegemaakt dat met opzet een nare bok gaf of mij eraf probeerde te gooien. Dat is natuurlijk geen bevestiging dat andere westernpaarden ook niet bokken etc. Maar je moet gewoon weer een beetje vertrouwen hebben in jezelf en in paarden. Het is zo zonde om angst te laten overwinnen als je op paarden rijd. Ik denk dat westernpaarden hele goede paarden zijn om je dat vertrouwen weer terug te geven!