[WN] Paspoort Perikkelen...alweer!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Paspoort Perikkelen...alweer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:25

Maar hoe wil je er dan achter komen welk paard er in de database onder jouw nummer staat? Ik denk dat er niets anders opzit dan die tweede chip (en die zou er bij mij dan ook niet komen, net als die eerste er niet kwam)

Vind het wel heel slordig hoor!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:30

Gelukkig kloppen mijn gegevens wel. Wat een opluchting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:35

Bij mij komt ook niks overeen, is dit erg ofzo?

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:38

Skippy1: Ik stuur je morgen een pb met de gegevens van onze paarden.

Ik heb ze al gecheckt, bij één klopt het levensnummer wel maar het stamboek niet (de arme ziel is ineens een fjord geworden Verward ) en bij de ander hetzelfde stamboekprobleempje en 't levensnummer klopt niet...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:39

Het paspoort van mijn paard is jaaaaren geleden uitgegeven, gelukkig klopt dit allemaal wel. Chipnr. en levensnr. komen overeen. Welk paard daarbij hoort, kan ik uiteraard niet zien. Uitgevende instantie is KNHS.

Wat ik wel heel storend vindt is dat het pasport incompleet is. Dat vond ik toen al. Dus alleen vader en moeder staan vermeld, niet de verdere afstamming (dus wat lege blaadjes).
Aftekeningen staan er niet in en nog meer van dat soort dingen. Is dat bij jullie ook?

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:21

Francis schreef:
Waar en welk nummer heb jij dan ingetoetst Loekje? Ik kan het levensnummer niet ingeven, dat werkt niet, en een ander nummer heb ik niet (ja, dat op die sticker dus, 't regigstratienummer van v. Haeringen zelf, maar dat werkt dus ook niet... is ook te kort)

Gewoon het nummer wat in het paspoort staat achter transpondernummer. Staat bij mij: DNA -met nog een nummer (en de spaties op de goede plaats).
Toen kwam gewoon het levensnummer tevoorschijn. Alleen mistte ik een 3 ervoor, die er in het paspoort wel in staat.
Op de sticker staat bij mij hetzelfde nummer achter 'certificaat id-nr', alleen daar staat het zonder DNA ervoor.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:37

Achter transpondernummer staat bij mij dus niks

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:53

Hè, mijn ' fjordje ' heeft wel een uitzonderlijke kleur voor een fjord (red roan) .
Wonderlijk dat hij dan toch in het stamboek opgenomen is....
En het levensnummer, hmmmm, klopt dus ook in zijn paspoort niet.
Het was al merkwaardig dat bij uitgifte zijn geboorteplaats Alberta ineens veranderd was in Amsterdam, mijn woonplaats destijds. Erg slordig allemaal dus.
Wat is nu eigenlijk nog het belang van zo'n paspoort met tig-fouten erin?

Ik stuur je een mail Skippy. Bedankt voor je tip en super dat je de info wil bundelen en doorzenden!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:59

Mijn chipnummer staat niet eens in mijn paspoort, terwijl ze gechipt is.. Scheve mond
Ik weet alleen nog dat de Da, na het chippen op een papiertje een stickertje deed. En dat ze die zou doorsturen? Zelf heb ik toen een nieuw paspoort gekregen. Waar de geboortedatum al niet klopte. Maar hoe kom ik er nu achter wat haar chipnummer is?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 00:26

Hanneke84 schreef:
Maar hoe kom ik er nu achter wat haar chipnummer is?

Scannen. Haha!

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 00:31

Cer schreef:
Wat ik wel heel storend vindt is dat het pasport incompleet is. Dat vond ik toen al. Dus alleen vader en moeder staan vermeld, niet de verdere afstamming (dus wat lege blaadjes).
Aftekeningen staan er niet in en nog meer van dat soort dingen. Is dat bij jullie ook?

In mijn paspoort is wel de afstamming vermeld. Volgend op blad met gegevens van mijn paard incl. vader en moeder heb ik daaropvolgend twee pagina's gevuld met de registratiedata van voorouders t/m 3e lijn. Aftekening staat beschreven bij het signalement (is niet getekend in de schets).

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 00:33

De geboorte plaats van mijn paard in het paspoort klopt ook niet

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:52

Ook bij onze dames klopt het levensnummer niet. Ook klopt de geboorteplaats niet in beide paspoorten maar dat is weer wat anders. Ik stuur je een PM met de gegevens.

Groetjes,

Bianca

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:16

Ik heb het ook even gecheckt en bij 4 van de 5 pony's klopt .
4 zijn er ingeschreven bij het NWPCS (Nederlands Welsh Pony en Cob Stamboek) , maar die 5de is ingeschreven bij de WPCV (Welsh Pony en Cob Vereniging) en daar krijg ik dus helemaal geen gegevens over, dat vind ik wel raar want ze zijn wel tegelijk gechipt.
Zou het aan de WPCV kunnen liggen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:26

Zoals ik al een paar maal heb aangegeven is het probleem met de Fjorden bekend bij het PVE en hier is 3 weken geleden al werk van gemaakt. Dit is dus niet belangrijk, bij elk paard dat een paspoort van de NQHA heeft, staat er Fjorden paarden stamboek achter.

Inmiddels heb ik meer dan genoeg gegevens van de levensnummers, bedankt!

Wel wil ik graag nog klachten hebben over bijvoorbeeld fouten in de paspoorten m.b.t. naam, geslacht etc. Over de tijd die t duurde voor je de paspoorten had, of beloften zijn waarhgemaakt (zie mijn topic van vorig jaar) etc etc. Graag ook recente klachten. Alle klachten uit t opic van vorig jaar zijn inmiddels verwerkt in een documentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:43

Van een aantal van jullie heb ik de gegevens ontvangen, echter zonder datum van uitgifte van het paspoort erbij. Willen jullie dat nog even doorsturen?

Het lijstje is dus als volgt:

Naam eigenaar:
Naam paard:
Ras:
Geb.datum:
Chipnummer:
Levensnummer paspoort:
Levensnummer website:
datum van uitgifte:

Misschien overbodig te zeggen, maar het gaat mij dus enkel om paarden die een N.Q.H.A. paspoort hebben gekregen uit Stroe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:07

Gisteravond heb ik de gegevens doorgestuurd, helaas geen heel recente klachten erbij, maar genoeg stof tot nadenken.

OVerikgens kreeg ik ook nog een mailtje van de vrouw van t PVE waar ik steeds contact mee heb:

Citaat:
Ik kan het deels wel verklaren (hoewel het natuurlijk niet juist is), het levensnummer (hoort 15 cijfers te zijn) is opgebouwd uit landencode (528) en daarna stamboek code. Die code is voor de NQHA 002 en voor het Fjordenpaardenstamboek 015. Maar dan zijn we er nog niet, want het totaal aantal cijfers klopt ook niet.

Ook heeft ze alvast een brief gestuurd met o.a. mijn gegevens erin, als er meer komt, en dat komt er nu, stuurt ze dat nog na. Kortom...het PVE werkt er dus absoluut aan!!!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:19

Tot nog toe gaat het hier in Dld. nog goed en snel via de DQHA. Chippen hoeven we hier niet, maar het paard moet ondanks het registratieformulier waar alles al opstaat toch nog een keer officiëel geschetst worden. Dit kan door de DA die er dan ook zijn handtekening onder moet zetten etc. Dit geschetste formulier met alle aftekeningen, wervels e.d. komt als kopie in je paardenpaspoort ingebonden. Tevens kun je er eeen foto bij laten inbinden, dezelfde vier foto's die nodig zijn voor registratie bij het stamboek, dus voor, achter, zijkant li en re. Deze zet je samen met een fotoprogramma op een A5 en dat moet geceild worden. Dan binden ze dat mee in.
Bij aanvraag hebben we de paspoorten bijna altijd binnen twee weken thuis. In de Nl paspoorten die ik heb, staan er ook verscheidene zaken die absoluut niet kloppen. Maar die zijn ook niet van recente datum. Kan wel hier een nieuw aanvragen, maar alle inentingen staan er al in vermerkt, dus doe ik het er maar mee.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:56

ik heb vandaag ook het een en ander mee gemaakt met twee paarden die naar het buitenland gingen voor export.
vanmorgen een dame van het pvv op bezoek gehad ( een ouderwetse oostduitse, met duitse normen en waarde) ze had in totaal 15 min. om de paarden te contoleren en de papieren in orde te maken.
het eerste wat ze me vroeg was: waar zijn de paspoorten en zijn ze ook geschetst? ik stomverbaasd want ik had de officele papieren met de chip nummers naar stroe gestuurt en de paspoorten terug gehad dus weet ik veel of ze ook geschetst zijn, nou dat was tegen het zere been van deze dame want als ik dat niet wist kon ze wel weer weg gaan en begreep ze niet wat ze dan bij mij moest doen. en ja hoor het paspoort was niet geschetst, dat moest mijn dierenarts stantepe komen doen. maar mevrouw bleef daar niet op wachten, zodra de dierenarts de paspoorten had ingeschetst moesten we haar maar bellen waar ze zat of naar toe onderweg was en dan moesten wij maar met de auto en de paspoorten naar haar komen, dus met gevolg dat wij ong. 1 uur na haar in de auto staptte om een rond rit door nederland te maken op zoek naar mevr.
gelukkig is alles nog goed gekomen en konden de paarden in de loop van de dag weg maar een waarschuwing voor iedereen. bel je dierenarts even en laat je paspoort inschetsen want in het buitenland geld geen chipnummer maar moet je ook een tekening van je paard in het paspoort hebben.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 07:00

Ik begin me steeds meer af te vragen waar dat hele paspoort toe dient......

Zooo jammer, dat brandmerken hier niet mag.
Ben je met 5 minuten van al dat gedoe af.
Dat heet dan vooruitgang,NOT!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:49

Piggeljay: toevallig weet ik welke dierenarts jullie hebben. En hij is bevoegd om dat te doen, maar er zijn maar een heel enkel dierenartsen in het land die ook mogen schetsen. Dus dan toch een geluk bij een ongeluk? Die Duitse mevrouw van de PVE kan ik me ook nog heugen toen wij voor de EK naar Frankrijk gingen.
Dus inderdaad inhakend op het verhaal paspoorten moeten geschetst zijn als je de grens over wilt, maar het levensnummer wordt dan niet gecontroleerd. Toen wij naar Frankrijk gingen wisten wij nog niet eens dat het levensnummer niet klopte.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:01

piggeljay schreef:
bel je dierenarts even en laat je paspoort inschetsen want in het buitenland geld geen chipnummer maar moet je ook een tekening van je paard in het paspoort hebben.

Azhari schreef:
Piggeljay: toevallig weet ik welke dierenarts jullie hebben. En hij is bevoegd om dat te doen, maar er zijn maar een heel enkel dierenartsen in het land die ook mogen schetsen

Ik begrijp het nog niet helemaal goed, maar volgens mij zijn jullie er gelukkig - maar helaas met vallen en opstaan - inmiddels helemaal in thuis. Is het ontbreken van een schets te zien als het ontbreken van details die bij uitgifte van het paspoort ingevuld hadden moeten worden of wordt dit schetsen altijd gedaan het paspoort nadat is uitgegeven? Als je het alsnog wilt doen betekent dat dan dat de - daartoe bevoegde - dierenarts een tekening in je paspoort maakt en een stempel erbij zet (ik probeer het maar even simpel en praktisch voor me te zien) of kan dit alsnog via Stroe?
En hoe zouden we te weten kunnen komen welke dierenartsen dit mogen doen?
Mijn paard gaat niet geëxporteerd worden maar een trektocht over de grens zit er zeker in en ik moet er niet aan denken dan zo'n strakke duitse mevrouw of een andere overijverige nationaliteit plotseling aan zijn staart te hebben hangen bij een controle

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:51

Ja, voor het buitenland moet je paard geschetst zijn... hád ik in m'n KNHS paspoort (er is inderdaad een aangewezen lijst van DA die dat mogen doen, maar er zijn ook diverse 'stamboekschetsers' die dat mogen en die zijn aanmerkelijk goedkoper... ik heb het destijds door Bokhorst laten doen en dat kostte me 75 euro terwijl het via zo'n stamboekschetser vaak al voor 10 of 20 euro kan... hoorde ik toen ook pas achteraf Rolleyes ).
Nu in m'n nieuwe paspoort is ze dus niet ingeschetst omdat Jurgen v.d. Holst dat niet mag en kan ik het dus opnieuw laten doen wil ik in Duitsland showen. Toen ik 't wel had heb ik het nooit nodig gehad, nooit gecontroleerd, maar je zult zien dat als ik volgend jaar een keer naar Duitsland wil en ik doe het niet... da'k dan aan de beurt ben.
Dus maar ff op zoek naar een schetser die't voor weinig doet... weet zo niet meer hoe'k vorige keer aan die lijst gekomen ben, maar dacht via't KNHS.. 'k ga d'r volgende week achter aan, als ik meer weet plaats ik dat hier wel weer.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:12

kan iemand mij vertellen hoe dat bij appaloosa's is, die zijn toch niet te schetsen
ik heb wel foto's op mijn paspoort, gedaan door het NAS
verder staat er wel een kleine omschrijving in, maar de tekening is niet ingevuld

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:16

Wat dacht je van sommige sabino Paints... maar daar zullen ze best hun maniertjes voor hebben, in princiepe is elk paard te schetsen.. de één duurt gewoon wat langer dan de ander.

Foto in je paspoort heeft iedereen ruimte voor, achterin, zou ik ook zeker doen als je met je paard de grens over wilt. Nog beter is twee foto's op die pagina, van linker én rechter kant. Of, in geval van een quarter, een foto van een specifiek kenmerk van je paard... bles, wit voetje o.i.d.
Controles die in't verkeer plaats vinden moeten snel en dan gaat men echt niet op DNA of chip controleren, maar gaat alles visueel. Hoe meer 'visuele' kenmerken je dan geregistreerd hebt, hoe sneller en gemakkelijker je door zulke controles komt. Kun of wil je niet schetsen, dan zou ik dus minimaal voor een foto in't paspoort zorgen.