[WN] Ik, dressuurkakker, heeft western gereden!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyRider

Re: Ik, dressuurkakker, heeft western gereden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:38

Bloos! Is het niet een unicum (hoe schrijf je dat woord nou toch Blond ) dat JJ en Cer het eens zijn Clown

Ik kan me enerzijds voorstellen dat Sonja 'haar' sport verkeerd afgeschilderd ziet worden, anderzijds kan ik me hier nou niet echt druk om maken hoor Wij, zogenaamde westernruiters, weten allemaal dat de westernsport meer inhoud dan hard rondjes rijden en dan stoppen en als TS echt verder gaat in de sport komt ze daar ook vanzelf achter Haha!

Lol met de knol blijft toch het belangrijkst? En dat had ze zo te lezen!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 21:58

Inderdaad Joyrider, dát zéker!! het brave beest liet het allemaal maar lijdzaam over zich heen komen ook al deed ik in het begin nog al wat vreemd Knipoog (tis zo anders als dressuur) maar iedere ruiter die één lesje dressuur heeft gehad heeft ook niet meteen het dressuur beeld zoals de dressuurruiters dat hebben, nou dat is bij mij dus precies hetzelfde, maarja.. Knipoog schijnbaar moet ik na een half uurtje les al precies weten hoe het zit en hoe het er aan toe gaat bij de westernsport Knipoog dat spijt me dan zeer als dat niet zo is!

@mikkeee; die heb ik volgens mij wel gezien, paardje had echt een úberzachte neus was ook wel een apart kleurtje, beetje schimmel/appaloosa achtig met een (vervaagd) blesje op zn neus!

Trouwens wat mij betreft kan er nu een slotje op dit topic, want dit vind ik niet leuk zo, het lijkt wel alsof er van me word verwacht dat ik meteen een goed western ruiter ben.. naja.. whatever, ik heb er vandaag super veel lol in gehad, en ga volgende week weer, het was eigenlijk de bedoeling dat dit eenmalig zou zijn, naja achteraf bleek het zo leuk Knipoog maar goed dit topic kan wat mij betreft op slot, heb hier dus echt geen zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:58

Roxxanne schreef:
Ik denk niet dat de instructrice hier wordt beoordeeld, maar de "leerling"/dressuurkakker die de dingen misschien anders omschrijft/bedoeld/typt dan dat ze daadwerkelijk geleerd/bedoeld heeft

dit is wat ik ook al dacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:00

DresslOver schreef:
Inderdaad Joyrider, dát zéker!! het brave beest liet het allemaal maar lijdzaam over zich heen komen ook al deed ik in het begin nog al wat vreemd Knipoog (tis zo anders als dressuur) maar iedere ruiter die één lesje dressuur heeft gehad heeft ook niet meteen het dressuur beeld zoals de dressuurruiters dat hebben, nou dat is bij mij dus precies hetzelfde, maarja.. Knipoog schijnbaar moet ik na een half uurtje les al precies weten hoe het zit en hoe het er aan toe gaat bij de westernsport Knipoog dat spijt me dan zeer als dat niet zo is!

@mikkeee; die heb ik volgens mij wel gezien, paardje had echt een úberzachte neus was ook wel een apart kleurtje, beetje schimmel/appaloosa achtig met een (vervaagd) blesje op zn neus!

Trouwens wat mij betreft kan er nu een slotje op dit topic, want dit vind ik niet leuk zo, het lijkt wel alsof er van me word verwacht dat ik meteen een goed western ruiter ben.. naja.. whatever, ik heb er vandaag super veel lol in gehad, en ga volgende week weer, het was eigenlijk de bedoeling dat dit eenmalig zou zijn, naja achteraf bleek het zo leuk Knipoog maar goed dit topic kan wat mij betreft op slot, heb hier dus echt geen zin in!

goed dat je dit nou zo schrijft. ik begrijp heel goed dat je echt een kick hebt gejad en hopelijk plaats je toch foto's van de volgende keer.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 00:02

Ik heb Sonja nog niet zien rijden maar 1 ding weet ik wel dat ze niet zielig is.
En een galopwissel is makkelijker gezegt dan gedaan

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 07:25

Cer schreef:
Nou, ik zie het probleem niet zo.
De TS heeft les gekregen van iemand die zich heeft gekwalificeerd voor het team van de wereldruiterspelen. Dat moeten de meesten hier nog zien te halen...

Plus dat het hier een reiningpaard betreft, en als ik de shows zo es voor de geest haal, changeren westernridingpaarden wel degelijk anders dan reiningpaarden, dus waarom dat met elkaar vergeleken wordt?

Precies ik denk dat het hier ook fout gaat in dit topic. De snelheid waar Wendy in de regelmaat haar wissels laat zien, staan natuurlijk niet in verhouding zoals je deze uitvoert in andere onderdelen dan haar discipline. Persoonlijk denk ik, of laat ik het anders zeggen, vind het persoonlijk wel knap dat bij de altijd gegeven snelheid, de wissel op X plaats vind.
De context waarin het gezegd wordt, en door wie, daar zit met name het nuance verschil in.
Sommige trainers hoor je ook wel eens zeggen, tegen hun lesnemende pupil van, spoor erin.
Weer andere trainers zeggen het wat genuanceerder,…….rol aan.
Sonja haalt Chris aan, en ik denk als de TS van deze trainer les gehad zou hebben, dat ik er ook wat moeite ermee gehad zou hebben, hoe zij het stelde. Daar kennen wij inderdaad Chris veel te goed voor, dat hij dat nooit zo zal uitleggen. De TS geeft aan les te hebben gehad op een door getraind paard van Wendy, die vervolgens alle zeilen bij heb moeten zetten om überhaupt een beetje in het zadel te blijven zitten, dat er een soort van hilarische sfeer ontstaan is, waarbij het middelpunt van de omwenteling van de vliegende kracht het ernaar maakte, dat de TS het zo omschreven heeft.
Ik las dit topic ook een beetje in de geest, van wat ik weet, en het paste ook geheel in de stijl van dat ik het weet. Dus ik vond het eigelijk best wel grappig om te lezen, dat Wendy in dit geval een dressuur ruiter op haar door getrainde paarden laat rijden. Wij doen dit ook zins wij een manege hebben, want uiteindelijk is het zeer vermakelijk om naar te kijken vanuit de kantine, en eerlijkheid halve moet ik erbij vermelden, dat dit ook het geval is, als een westernruiter voor het eerst op een Z dressuur paard stapt. Haha!

Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 07:26

Topic graag open laten, ik wil de foto's zien volgende week Woensdag Clown Haha! Cool

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:50

wat een gekissebis allemaal altijd gezellig dat western forum Lips are sealed

ik hoop dat je een leuke les hebt gehad en dat je vaker western gaat rijden, dan leer je wat meer de ins & outs van de sport, in dit geval de reining. dan leer je ook dat een reiner ook goed verzamelt de wissel moet kunnen maken omdat ze ook op de kleine, langzame cirkel moeten wisselen en dat wordt een béétje lastig als ze niet bij elkaar zijn, toegegeven, je hebt totaan de eerste kwart van de cirkel om te wisselen voordat je een penalty krijgt, maar toch...

ik denk dat wendy jou de wissel zo heeft laten doen omdat het toch al allemaal nieuw voor je was en dit, op dat moment, de makkelijkste manier was, waarschijnlijk (ik weet het eigenlijk wel zeker aangezien ik ook les heb gehad van haar) laat ze je in de vervolglessen (als je die wilt gaan volgen) wel een 'goede' wissel springen. dit was, denk ik, meer voor jou om een beeld te krijgen van hoe een reiningproef er aan toe gaat.

ik wacht met smart op de foto's en film van je volgende les Lachen alvast veel plezier

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:22

Ik wil ff reageren omdat ik het zo erg jammer vind dat er op zo'n manier gereageerd moet worden dat je er eigenlijk al helemaal geen zin meer in hebt om uberhoubt nog eens een leuke ervaring die je hebt gehad , en dat je die met paardenlovers wil delen....
Ik vind het jammer dat er niet gewoon tussen de regels door gelezen kan worden, dat iemand gewoon een LEUKE ervaring heeft gehad.....triest..... we hebben allemaal dezelfde liefde.....PAARDEN!!!!
Hou het daar dan ook bij!!!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 09:47

Fijn dat er ook nog mensen normaal kunnen reageren. al dat gedoe om een galopwissel. pff.. Wat denken ze nou serieus? dat ik meteen een sliding maak van 4 meter? dat de rollback perfect gaat dat de spins er super uit zien? en dat ik wissels spring op een western paard waar mening dressuurpaard jaloers op is? kom nou mensen, dat zadel was ik vrij snel aan gewent, het ritme ook maar die teugels! ik had al genoeg moeite om mijn teugels vast te houden hoor! en dan nog de manier van sturen!
ik wacht nog even af wat dit topic verder nog gaat doen, maar als het weer zo gaat als een bladzijde terug dan ga ik echt een modje vragen om dit topic te sluiten, de foto's komen dan nog wel in een ander topic, waarin ik hoop dat de mensen dan wat sportiever kunnen reageren! want nogmaals; Dít is niet leuk!

Roxxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 11:42

Durf je nog wel foto's te plaatsen???? Lachen
Ben ook wel benieuwd namelijk...... Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 11:45

zodra er foto's zijn gemaakt komen ze er zeker op hoor! Knipoog

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 13:30

PeterV schreef:
Topic graag open laten, ik wil de foto's zien volgende week Woensdag Clown Haha! Cool

Gaat TS volgende week woensdag (9 augustus) weer? Dan ben ik er ook ('s avonds), mijn paard en ik gaan de koeien uitproberen. Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Hoe laat ben jij er DresslOver?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:23

@Cer, eerste pagina 4e post van onder
------------------------------------------------

Oke, en nu ook ik weer even gezellig Haha! , fijn dat je het leuk gevonden hebt en veel plezier met je volgende les, ben benieuwd naar de foto's (en dat meen ik echt).

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 12:45

@Toekie; half 2 ben ik er dus niet de zelfde tijd :s maar misschien blijf ik wel kijken aangezien ik ook heeeel graag dat cutting eens wil zien en misschien wel eens een lesje wel doen Knipoog

@ladymagic: dankje, foto's komen zsm heb heeeel veel zin in woensdag! Knipoog

spinner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:42

leuk leuk leuk leuk

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:18

ook ik ben aan het omschakelen van engels naar western en dat is best wel even terug naar het begin maar ik vind het ook geweldig en heel ontspannen rijden dus ik zou zeggen succes en zet hem op maar vooral veel lol op je knol hebben en ben benieuwd naar je foto's

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 18:16

wat leuk! maar ik moet er wel even bij zetten, ik ben niet aan het omschakelen! ik houd het gewoon bij dressuur (geen engels maar duits (!!) ) dit zijn gewoon een paar lesjes om ook eens te kijken hoe dit nou gaat, je bent anders altijd met jouw tak van sport bezig, zo wil ik ook nog een keer een parcours springen, een keer mennen enz. gewoon om alles eens gedaan te hebben!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:20

om precies te zijn doe je ook eigenlijk geen western, maar amerikaanse dressuur!

het is eigenlijk allemaal dressuur Lachen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:40

DresslOver schreef:
@Toekie; half 2 ben ik er dus niet de zelfde tijd :s maar misschien blijf ik wel kijken aangezien ik ook heeeel graag dat cutting eens wil zien en misschien wel eens een lesje wel doen Knipoog

Jaaa, doe maar! Cool Maar ik zeg er wel alvast bij dat het voor mijn paard de eerste keer is dat hij met koeien in één bak is. Nagelbijten / Gniffelen

Het begint (volgens mij) om 19.00 uur. Pling

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 23:17

@Spatter; jaa Tong uitsteken eigenlijk wel ja.. Knipoog
@Toekie; ik weet niet zker of ik kan komen kijken hoor, maar ik probeer het wel Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 07:04

Hey harstikke leuk dat je het western uit probeert! Zo kom je idd nog eens werkelijk in aanraking met andere takken.
In zo'n eerste les kan je natuurlijk niet alle begrippen en manieren goed/correct onthouden en wellicht heb je slechts delen van Wendy gehoord. Ik heb een clinic van haar gezien en ik zag toch duidelijk resultaat bij het dier in de loop van de les.

Geniet lekker na en van je volgende les, foto's lijken me ook leuk idd.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:00

heb t topic ff doorgelezen, hebben dr hier een paar last van PMS of zo Haha!
we hebben helemaal geen gtst, awt of the b&b meer nodig, drama genoeg op bokt Vingers aflikken

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:41

Jeetje wat wordt er hier weer super gezellig en typisch op zijn Bokts (de "als ik het negatief kan op pakken zal ik het niet laten" methode) gereageerd zeg. Iemand is entousiast en dat wordt meteen de nek om gedraait. Alleen omdat ze niet precies weet aan te geven wat er anders is aan wisselen dan wat ze tot dan toe gewend was.
Het heeft waarschijnlijk meer te maken met de veel eenvoudigere hulpen dan met of het paard van achter naar voor om springt. Maar ja je wordt hier voor niet perfect formuleren al snel afgeschoten!

Echt heel zielig dat sommige hier daar weer boven op moeten springen en de boel voor iemand die lol heeft gaan lopen vergallen Boos!

Ik neem aan dat iedereen met een beetje gezond verstand, hier wel kan bedenken dat de trainer in kwestie, die haar paarden zelf naar top niveau reining traint en zich in het A kader heeft weten te plaatsen, wel weet hoe je een wissel uitvoert.

Die hele uitgebeide discussie over of het wel of niet goed uitgelegt is is alleen weer een boel negatief kinderachtig gedrag wat nergens op slaat! Misselijk

@DresslOver, laat je niet gek maken, het gaat er om dat je er lol in hebt en dat je wat leert. Dat je dingen moet leren is een begrip wat voor sommige hier erg moeilijk te vatten is, die denken namelijk dat alles gewoon het zelfde is en dat je meteen perfect dient te weten en formuleren hoe het moet.
Ik hoop dat je nog een aantal super leuke lessen gaat volgen want dat kan Wendy als de beste je met super eenvoudige, maar goede uitleg, de nodige humor en echt duidelijke voorbeelden uit de praktijk je enorm veel leren! OK dan!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:01

Sorry maar volgens mij wou dat meisje(DresslOver) gewoon zeggen dat ze eens western heeft gereden en dat ze dat super fijn vond en gheel anders dan de dressuur.
misschien gaf ze geen goede hulpen en misschien weet ze geen kl**t van de western maar wat maakt dat uit, geef toe toen jijv oor de eerste keer reed wist jij ook niet direct dat je nagefelijk moet rijden omdat dat 'mooier' is(wat ik dus niet vind)
laat 't meisje doen, ze vroeg om leuke foto reacties en ze vroeg naar mensen die haar misschien wat tips wouden geven MAAR: ze vroeg NIET naar mensen die haar AF WOUDE KRAKEN!

duss meis, zet je foto's erop en wees er trots op dat je een dressuur kakker bent.